میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

دوشنبه

تایید صحت انتخابات

شورای نگهبان صحت انتخابات شهرستان های مرند - جلفا را تایید کرد

چهارشنبه

بایرامیز مبارک اولسوون


بایرامیز مبارک اؤولسون عزیلریم

نرم نرمك مي رسد اينك بهار
خوش به حال روزگار
خوش به حال چشمه ها و دشتها
خوش به حال دانه ها و سبزه ها
خوش به حال غنچه هاي نيمه باز
خوش به حال دختر ميخك كه مي خندد به ناز
اي دريغ از تو اگر چون گل نرقصي با نسيم
اي دريغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
اي دريغ از ما، دريغ از ما
اگر كامي نگيريم از بهار
گر نكوبي شيشه ي غم را به سنگ
هفت رنگش مي شود هفتاد رنگ

نتیجه انتخابات شهرستان

این هم آمار انتخابات حوزه مرند – جلفا که سه نفر اول با نتیجه نظر سنجی این وب سایت کاملاً هماهنگی داشت
ستاد انتخابات مرند جلفا نتایج قطعی انتخابات حوزه انتخابیه مرند و جلفا را بشرح زیر اعلام کرد :
1 – سیروس سازدار 38527
2 – کریم شافعی 25966
3 – محمد صادق عبد یزدانی 21212
4 – حسین متفکر 16457
5 – قاسم عشقی 3912
6 – صابر امامی 3546
7 – محمد حسین صادقی 1950
8 – جواد اسدپور 1919
9 – حسین عسکری ثابت 1454
10- اسد اخباری پیر بالا 1387
11 – عیسی حیدری 1053
12 – رقیه منطق فارفار 914
13 – اسداله ترابی نهاد 592
14 – رضاصالحی 567
15 – طرلان احمدی 556
16 – زین العابدین حرفتی گرگری 486
17 - علی احمد علیزاده 451
18 – علیرضا امیدی گرگری 96

سه‌شنبه

دیدار بروایت تصویر




گزارشی تصویری از دیدارنماینده منتخب مرند - جلفا

جناب آقای سیروس سازدار با مردم هادیشهر در
مصلای وحدت

تبریک


دوشنبه

دیدار مردمی

به میمنت انتخاب آقای سازدار بعنوان نماینده مجلس شورای اسلامی مراسم تشکر و قدردانی و دیدار مردمی از ساعت 3 بعد از ظهر روز سه شنبه مورخه 28/12/86 در مصلای وحدت هادیشهر بر گزار خواهد شد . از عموم مردم فهیم ( خواهران و برادران ) شهرستان جلفا و هادیشهر و حومه دعوت میشود در این مراسم شرکت نمایند .
ستاد انتخاباتی مهندس سیروس سازدار

یکشنبه

بیانیه منتخب مردم شهرستان های مرند - جلفا



نماینده منتخب شهرستان مرند و جلفا امروز بیانیه ای صادر نمودند
بيانيه

بسم‌ا... الرحمن الرحيم

مردم قهرمان و شهيدپرور حوزه انتخابيه

مرند و جلفا


درود بر رهبر كبير و بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) كه با پي‌ريزي مباني و اصول محكم مردم سالاري ديني، مقدماتي را فراهم ساخت كه امروز ملت عزيز و بزرگوار ايران براي تحقق آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي و توسعه همه جانبه اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهنگي حضور و همكاري جدي دارند.
سلام بر رهبر معظم انقلاب اسلامي كه با رهنمودها و ارشادات خود انقلاب اسلامي را در راستاي اهداف اصيل و بنيادينش، حكيمانه و مدبرانه راهبري كردند و كماكان با رهنمودهاي خود در برهه‌هاي خطرناك انقلاب را حفظ و حراست مي‌نمايند.
درود و سلام بر شما مردم قهرمان و شهيدپرور حوزه انتخابيه مرند و جلفا، كه با همكاري و حضور جدي و انتخابي آگاهانه سطح بالاي آگاهي سياسي، فرهنگي و اجتماعي خود را نشان داديد. و بر مقبوليت آرمانهاي والاي شهداي بزرگوار مهر تائيد مجدد زديد.
اينجانب سيروس سازدار منتخب شما مردم قهرمان در هشتمين دوره انتخابات نمايندگي مجلس شوراي اسلامي از حضور گسترده همه مردم در انتخابات، تشكر و قدرداني مي‌نمايم و بعلاوه از تمامي دوستداران و ياران و شهروندان عزيزي كه اينجانب را اصلح تشخيص دادند سپاسگزارم و بدينوسيله صميمانه تشكر خود را اعلام مي‌دارم.
بعلاوه اعلام مي‌كنم، اين انتخاب و واگذاري اين وديعه و امانت‌بار مسئوليت را به اضعاف سنگين‌تر نمود و آغاز راه و شروع انجام ميثاقي است كه با شما بسته‌ام.
برادران و خواهران ارجمند و عزيزم
در اين امر خطير و خلق اين حماسه پرشور همه همكاري كرديم و همه متفقا و متحداً اسباب سربلندي ملت و كشور، و جمهوري اسلامي را فراهم ساختيم.
لذا، برماست مردم را به ديده احترام بنگريم و سر تعظيم در مقابل آنان فرود آوريم.
از دوستان و ياران خود خواهشمندم تا همچون جوانمردان با دوستان و ياران و همفكران ساير رقباي انتخاباتي برخورد كنند توفيق اينجانب و انتخاب بنده به عنوان خدمتگزار مردم نبايد سبب گردد تا رفتار خارج از آئين مروت و جوانمردي با سايرين داشته باشيم با اشخاصي كه به اقتضاي انتخابات رقابت دوستانه داشته‌ايم برخوردي غيرمحترمانه انجام نداده و يا در حضور آنان شادماني نخواهيم كرد.
اگر در رقابت انتخاباتي برخي از چارچوب مباني اخلاقي خارج شدند و مطالب نادرستي را به اينجانب نسبت دادند و بيان داشتند، آنها را بخشيده و از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم تا همه ما را به راه راست هدايت فرمايند.
از كليه كانديداهاي حوزه انتخابيه خواهشمندم تا اينجانب را در راهي كه آغاز كرده‌ايم به عنوان دوست و خدمتگزار پذيرفته و بخاطر اعتلاي شهر و ديارمان و حوزه انتخابيه نظرات سازنده خود را ارائه فرمايند تا براي نيل به هدف مشترك و توسعه همه جانبه حوزه انتخابيه به توفيقات اساسي نائل آئيم.
بدون حضور و همكاري همه آحاد مردم و تاكيد بر مباني و اصول انقلاب اسلامي و استفاده از فكر و انديشه همه صاحب‌نظران، و بدون حفظ عزت و كرامت عموم مردم انجام امور مذكور ميسر نخواهد بود. همكاري ، وحدت و همدلي در اين طريق عامل اصلي توفيق خواهد بود.
فرصت را مغتنم شمرده و از مسئولين و دست‌اندركاران محترم برگزاري انتخابات كه به صورت شبانه‌روزي تلاش كردند تشكر مي‌نمايم.

ارادتمند: سيروس سازدار

خدمتگزار و منتخب حوزه انتخابيه مرند و جلفا در هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي

تبریک سال نو


پیام رهبر انقلاب


رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيام تشكر از ملت غيور ايران اسلامي به مناسبت حضور در انتخابات هشمين دوره مجلس تاكيد كردند: ملت بزرگ ايران به ويژه جوانان با حضور پر قدرت و حماسه آميز خود در انتخابات ‪ ۲۴اسفند، صحنه با شكوهي از اتحاد ملي را به نمايش گذاشت.
حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين پيام مهم ضمن تشكر و سپاسگزاري صميمانه از ملت بزرگ ايران به ويژه جوانان كه با حضور پرقدرت و حماسه آميز خود در انتخابات ‪ ۲۴اسفند، صحنه باشكوهي از اتحاد ملي را به نمايش گذاشت، تصريح كردند: ملت شريف و مسئوليت شناس ايران بارديگر به نام خدا به ميدان آمدند و با همت و هوشياري خود همه ترفندهاي شيطاني و حجم سنگين جنگ رواني دشمن را درهم شكستند و نشان دادند كه انقلاب اسلامي زنده است و با گذر زمان بالنده تر مي‌شود.
متن پيام به مقام معظم رهبري اين شرح است: بسم الله الرحمن الرحيم ملت آزاده و سربلند! هم ميهنان عزيز اين بار نيز حضور پر قدرت و حماسهآميز شما بر مكر دشمنان غلبه كرد، و حجم سنگين جنگ رواني دشمن براي بيرونق ساختن انتخابات را به حبابي پوچ و هرزهگرد، بدل ساخت. اينك جمهوري اسلامي با برگزاري حدود ‪ ۳۰انتخابات مردمي و آزاد در كمتر از ‪ ۳۰سال و در شرائط سخت و آسان، نشان داده است كه صادقترين نظام مردمسالار در جهان جديد است، و بدينگونه است كه الگوهاي مادي، از دموكراسيهاي دينگريز تا استبدادهاي فردي و حزبي و صنفي، بتدريج در چشم هوشمندان جامعهي جهاني، مورد سئوال و ترديد اساسي قرار خواهد گرفت در غوغاي آن همه ناسازگاريهاي جعلي و دروغين ميان جمهوريت و اسلاميت، اينك نظام مردمي و اسلامي شما، همهي مدلهاي ضد ديني يا ضد مردمي را به چالش كشيده است.
با همت و هشياري شما يكبار ديگر همهي ترفندهاي شيطاني، از صدور قطعنامه و تحريم انتخابات تا دعوت ناظران بيگانه به دخالت در حقوق و زندگي مردم، از سياهنمائي در خصوص مديريت كشور تا ترساندن مردم از خطر حملهي دشمن، از تهمت سالم نبودن انتخابات تا تلقين دلسردي و بيتفاوتي مردم، و بخصوص پيشگوئيهاي تبليغاتي و شيطاني دربارهي مشاركت نكردن جوانان، همه و همه به سنگ خورد و درهم شكست.
ملت شريف و مسئوليتشناس ايران، از زن و مرد، پير و جوان، شهري و روستائي، بار ديگر به نام خدا به ميدان آمدند تا مجلس شوراي اسلامي را به نمايندگان خود بسپرند و مجلسي آگاه، متدين، نخبه، ضد استكبار و مقتدر و دردشناس و مردمگرا براي چهار سال آينده فراهم آوردند.
اينجانب خاشعانه و با همهي وجود خداوند حكيم و عزيز را سپاس ميگويم و از شما مردم بزرگوار عميقا تشكر ميكنم كه به توفيق الهي و با عزم راسخ خود چنين صحنهي باشكوهي را رقم زديد و اتحاد ملي را در پايان سالي كه به اين نام، ناميده شده به نمايش درآورديد. بويژه بايد از جوانان عزيز تشكر كنم كه برابر آمار، سهم بزرگي از اين مشاركت همگاني را بر دوش گرفتند و با اينكه حداقل سن انتخاب، سه سال ارتقاء يافت و چند ميليون نوجوان كمتر از هجده سال از شركت در انتخابات محروم شدند، ميليونها جوان زير ‪ ۳۰سال به سوي صندوقهاي راي شتافتند و با حضور شور انگيز خود نشان دادند كه پسران و دختران نسل بعد، آمادهي تحويل گرفتن اين جمهوري مقدس ميباشند كه خونبهاي دهها هزار شهيد و محصول مبارزه سالهاي متمادي ملت ايران است. شما نشان داديد كه انقلاب اسلامي زنده است و با گذر زمان بالندهتر ميشود.
لازم ميدانم از همهي جريانهاي سياسي كه با احساس مسئوليت در اين آزمون بزرگ شركت كردهاند، و نيز از مجريان و ناظران انتخابات كه با تلاش طاقتفرسا، بار اين مسئوليت قانوني را بر دوش كشيدند و با صداقت و امانت، آراء مردم را صيانت نمودند، و از رسانهي ملي كه با هنرمندي و ابتكار، فضاي حماسه وحضور را رونق بخشيد، و از متصديان نظم و امنيت كه آسايش ذهني مردم را تامين كردند، و از ديگر رسانهها كه به هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات كمك كردند، و از نامزدهاي راي آورده و يا راي نياورده و سرانجام از نمايندگان مجلس هفتم كه دورهي نمايندگي را در خدمت مردم گذرانيدند، صميمانه سپاسگزاري كنم.
اميد است با كمك و توفيق الهي و با توجهات حضرت بقيهالله ارواحنافداه مجلس هشتم با احساس بار مسئوليت ديني و انقلابي خود، به پيشرفت روزافزون كشور و عزت ملي و شادابتر كردن جمهوري اسلامي نائل گردد انشاء‌الله.
سيدعلي خامنهاي ‪/۲۵اسفند/‪۱۳۸۶

سوگند نامه نمایندگان مجلس

در اصل 67 قانون اساسی آمده است

نمایندگان باید در نخستین جلسه مجلس به ترتیب زیر سوگند

یاد کنند و متن قسم نامه را امضا نمایند

بسم الله الرحمن الرحیم

من در برابر قرآن مجید ، به خدای قادر متعال ســـــــــــوگند

یاد میکنم و با تکیه بر شرف انسانـــــــــــــــــــی خویش تعهد

مینمایم که پاسدار حریم اسلام و نگاهبان دســــــــــــــــتاورد

های انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانــی جمــــــــــــــهوری

اسلامی باشم ، ودیعه ای را که ملت به ما ســـــــــــــپرده

به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجـــــام وظایف

وکالت ، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همــــــــــــواره

به استقلال و اعتلای کشـــــــــــــــور و حفظ حقوق ملت و

خدمت به مردم پایبند باشم ، از قانون اساســی دفـــــــاع

کنم و در گفته ها و نوشته ها و اظهار نظر ها ،اســـتقلال

کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنها را در نظر داشته

باشم .

شنبه

نتیجه انتخابات مجلس خبرگان رهبری

نقل خبر از سایت مرندیمیز

هاشم هاشم زاده هريسي به مجلس خبرگان راه يافت

هاشم هاشم زاده هريسي از سوي مردم استان آذربايجان شرقي به عنوان نماينده مردم اين استان در مجلس خبرگان تعيين شد. هاشم هاشم زاده هريسي در بيشتر حوزه هاي انتخابيه استان با كسب بيشترين آرا به عنوان نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري تعيين و به اين مجلس راه مي‌يابد. براساس اين گزارش ، هاشم هاشم زاده هريسي پيش از اين نيز در دوره‌هاي قبلي به عنوان نماينده مردم استان آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري حضور داشت. اخبار تكميلي متعاقباً اعلام خواهد شد

خبرگزاری فارس و ایسنا پیروزی سازدار را اعلام کرد




اختصاصي فارس؛
«سيروس سازدار» منتخب مردم حوزه انتخابيه مرند و جلفا شد
خبرگزاري فارس: « سيروس سازدار» با پشت سرگذاشتن كريم شافعي، رقيب خود از حوزه انتخابيه مرند و جلفا راهي مجلس شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز،« سيروس ساردار » در شهرستان‌هاي مرند و جلفا با كسب بيشترين راي و شكست رقيب به عنوان نماينده منتخب مردم « مرند و جلفا » در هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي معرفي شد. براساس اين گزارش، منابع موثق آراي سيروس سازدار را بيش از 36 هزار راي اعلام مي‌كنند. خاطرنشان مي‌شود،سازدار كانديداي مورد حمايت ائتلاف اصلاح طلبان است. انتهاي پيام/ع


/حماسه ملی ـ تجلی مردم سالاری دینی/نتيجه نهايي انتخابات مجلس هشتم در حوزه انتخابيه مرند و جلفا اعلام شد
سرويس: /سياسي / کد خبر :18254
1386/12/2511:29
خبرگزاري دانشجويان ايران - آذربايجان شرقي
فرماندار شهرستان مرند اعلام کرد: با اتمام کار شمارش آرا در حوزه انتخابيه مرند وجلفا ، « سيروس سازدار » حائز اکثريت آرا شد. و به عنوان نماينده مردم به مجلس شوراي اسلامي راه يافت.
اسماعيل چمني در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران ( ايسنا ) ، منطقه آذربايجان شرقي افزود: « سيروس سازدار » با کسب 38 هزار و 527 راي ازمجموع 120 هزار و 945 آراي ماخوذه، بيشترين آرا را به خود اختصاص داد و به عنوان نماينده مردم مرند وجلفا به مجلس شوراي اسلامي راه يافت.
وي افزود: « کريم شافعي » نيز با به دست آوردن 25 هزار و 966 راي در رديف دوم قرار گرفت.
فرماندار مرند، گفت: « يزداني» ديگر نامزد نمايندگي مجلس از اين حوزه انتخابيه، با 21 هزار و 212 راي، حائز رتبه سوم شد.



مردم نگرانند و منتظر

مردم نگرانند
گشتی در هادیشهر زدم همه خوشحال ولی نگران هستند نگران اینکه نکند باز هم مکاران و مردم فریبان نغمه تازه ای ساز نمایند و خللی در رای مردم ایجاد کنند . مردم نگران هستند چون در گذشته از بعضی ها نامردمی زیاد دیده اند مردم به جمهوری اسلامی ایمان دارند ولی هستند کسانی که در لباس خدمت ، چه خیانت ها که نمیکنند . مردم از باند بازی های بعضی ها میترسند . مردم از بعضی از کسانی که دستشان از آرای مردم کوتاه شده است و کوس ابطال انتخابات را میزنند ، میترسند چون دروغ گویی و صحنه سازی برای آنان کاری پیش پا افتاده اس ت و بخاطر همین مردم نگرانند
مردم به درایت و هوشیاری مسئولین نظام مقدس اطمینان دارند و دست این عده دغلکار و نیرنگ باز برای مردم و مسئولین رو شده است مردم هوشیار و آگاه شهرستانهای مرند و جلفا رای واقعی خود را داده اند و میدانند که سازدار با قبیله گرایی ، باند بازی ، مخالف است او شعارش قانون مداری ، و خدمت به اسلام و محرومان است . امیدوارم مسئولین آگاه این دو شهرستان مساعدت نمایند و نگذارند نیرنگ شیادان و مکاران جامه عمل بپوشد . ما امیدواریم و منتظر اعلام نتیجه قطعی آرا گرچه برای مردم و مسئولین نتیجه کاملاً روشن و اعلام شده است .

تبریک مدیریت




برای اولین بار مردم فهیم و آگاه شهرستانهای مرند و جلفا با اتحاد خود تمام ترفند های تبلیغاتی را نادیده گرفته و با رای خود فرزند


کار و تلاش آقای مهندس سیروس سازدار را به مجلس شورای اسلامی فرستادند مدیریت این وبلاگ برای آقای سازدار آرزوی


موفقیت و پیروزی مینماید و امیدوار است که بعد از چهار سال مجدداً روسفید در مقابل مردم و نظام اسلامی دوباره برای انتخابش


تلاش نماییم


صادقی

برای اولین بار در های بهارستان...




نقل خبر از وبلگ مرندلی



برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهندس سیروس سازدار تقریباً با ۳۷۰۰۰ رای در حوزه انتخابیه مرند ـ جلفا به عنوان نماینده مردم این حوزه در مرحله نخست برگزیده شد. امید می‌رود که ایشان با پاسداری از آرای موکلین بتواند در ارتقای این حوزه بکوشد. مدیریت پایگاه خبری مرندلی و اغلب تحلیلگرانمان به ویژه همکار گرانمایه و پیشکسوتمان جناب آقای اکتای اصلانی قره تپه نیز صراحتاً این امر را پیشاپیش از طریق سایت مرندیمیز و پایگاه خبری مرندلی با بکارگیری عبارت "شمارش جوجه در آخر زمستان " به استحضار عموم رسانیده بود . اما برخی شب پرستان معلوم الحال و از راه رسیده ، با شیطنت‌های ناجوانمردانه از قبیل فیلتر کردن پایگاه خبری ما ، راه اندازی وبلاگهای تقلبی ، خرید آرا و ... در صدد حرکت در جهت خلاف سیل خروشان مردم منطقه بودند ، دیدید که خداوند چگونه آنها را رسوا کرد و از صبح روز شنبه از مرند به شهرهای محل سکونت خود حرکت خواهند کرد.آری جناب آقای عیسی حیدری ، دکتر صابر امامی و تجار رای ، شما گرچه توانستید پایگاه خبری ما را به اتهام مستقل و مردمی بودن فیلتر کنید ، اما قادر نیستید در برابر اراده عمومی پایداری کنید. با غزلخوانی و استعمال القاب و ...شما نمی‌توانید یکرنگی خود را به اثبات برسانید. مهندس سازدار دست مزد سی سال خدمت صادقانه خود را حالا دریافت کرد.شما هم اگر سی سال خدمت صادقانه در حق مردم منطقه بکنید ، مردم قدرشناس شماها را نیز روانه مجلس خواهد کرد.

اطلاعیه

این اطلاعیه در ساعت 3و 50 دقیقه از طرف جمعی از هواداران مهندس سیروس سازدار صادر گردید و موجب خوشحالی ما شد امید که واقعیت داشته و برای اولین بار مردم ما ثمره اتحاد و همدلی را چشیده باشند
بسمه تعالی
مردم فهیم وآگاه حوزه انتخابیه مرند و جلفا
به حمد وفضل خدای باریتعالی بار دیگر با انتخاب اصلح ترین نماینده نشان دادید که خفاشان شب و تخریب چیان کور دل توان مقابله با درک و فهم امت شهید پرور را ندارند و این همان حماسه تاریخ ساز ملت ایران در طول دورانها وهشت سال دفاع مقدس و اکنون در سنگری دیگربرای سازندگی است

بهارستان هشتم
بهارستان به خود ببال که مدیری توانا از خطه مردانی نام آور و از دیار ستارخان وباقرخان ها بر صندلیهایت تکیه خواهد کرد و همانند زمان مدیریتش در شرکت گاز اینبار در کنار مردم منطقه و در خدمت مردم با ایده ها و افکاری جدیدی در آبادانی گوشه ای از سرزمین دلاورمان خواهد کوشید. آقای مهندس سازدار به رغم تمام تلاشهای خفاشان شب پرست تحت عناوین گوناگون برای احراز عدم صلاحیت شما و بعد از آن برای کاستن آرای شما کوشیدند زهی خیال باطل که مردم فهیم وآگاه نشان دادند که قدرشناس زحمات شما هستند زحمات و خدمات بی منتی که شما با جان و دل پذیرای آن بودید و حتی سمتهای بزرگتری در وزارت نفت را بخاطر خدمت به مردم آذربایجان رد کردید تا در کنار مردم خونگرم منطقه باشید اکنون وظیفه دشوار و سنگین تری را تقبل نموده اید آرزوی قلبی ماست که موفقیت پیش از پیش شما را نظاره گر باشیم و موفقیت شما را در عرصه رقابتهای انتخاباتی تبریک عرض نموده و نامیدی و مایوسی خفاشان شب پرست از تمام تلاشهای بی ثمر شان موجب شعف و خوشحالی تمام دوستداران شماست .

آخرین اخبار رسیده

نقل از مرندیمیز

بر اساس آخرين اخبار رسيده از شمارش ارا در حوزه انتخابي مرند و جلفا تا كنون اخبار ذيل بدست آمده است

مهندس سيروس سازدار با ۳۴۰۰۰ راي اول

كريم شافعي با ۲۹۰۰۰ راي دوم

محمد كاظم عبد يزداني با ۲۳۵۰۰ راي سوم

حسين متفكر با ۲۲۰۰۰ راي چهارم
طبق آخرين اخبار درياغتي آراي جمع آوري شده در صندوقهاي راي به شرح ذيل است
كانون: شافعي۱۸۱ راي سازدار ۶۷ راي يزداني۶۸ راي متفكر ۱۸ راي
يالدور: شافعي۳۵۰ راي سازدار ۱۱۰ راي يزداني۱۱۳ راي متفكر ۱۱۶ راي
يكتايي: شافعي۲۸۰ راي سازدار ۱۷۰ راي
پيروزي: شافعي۲۹۰ راي
ابرغان: شافعي۷۰ راي سازدار ۵۰۰ راي
گلين قيه: شافعي۲۵۰ راي سازدار ۸۰۰ راي يزداني۳۵۰ راي
امام زاده يالدور: شافعي۳۳۰ راي سازدار ۱۳۰ راي متفكر ۱۱۰ راي
جان آقا: شافعي۲۸۴ راي سازدار ۹۷ راي يزداني۹۷ راي متفكر ۴۹ راي
يكان: شافعي۵۳۸ راي سازدار ۱۰۲ راي يزداني۷۱ راي

اخبار روز رای گیری: مرند آبستن حوادث

صلاحیت فتعلیزاده رد شد گزارش های ارسالی از حوادث انتخابات در مرند رضایت بخش نبوده و خطر ابطال انتخابت وجود دارد خبر های ارسالی از منطقه گله بان که منطقه آبا و اجدادی حجه الاسلام فتحعلیزاده می باشد خبر از تشنجات و به هم ریختگی این منطقه می دهند دیروز صلاحیت اقای فتحعلیزاده از طرف شورای نگهبان رد شد و به دنبال انتشار این خبر در منطقه گله بان هم ولایتی های حجه الاسلام فتحعلیزاده به پا خواستند و شروع به ایجاد تشنج نمودند در این میان آقای متفکر با ظاهر شدن در میان گله بانی ها خواستار تغییر رای یکپارچه این منطقه از فتحعلیزاده به متفکر شد که با خشم عمومی مردم گله بان روبرو شده و از منطقه بیرون رانده شده امروز در اولین ساعات شروع اخذ رای صندوقهای حوزه گله بان از سوی طرفداران فتحعلیراده مورد حمله قرار گرفتند و به درگیری بین نیروهای امنیتی و نظامی با این افراد اغتشاش گر و تیر اندازی به سمت این افراد انجامید و در نتیجه آن یک نفر کشته و عده ای مجروح و به بیمارستان انتقال یافتند

فرمانده انتظامی منطقه مجروح شد. آقای هوشمند فرمانده انتظامی منطقه هم که گفته می شود در جریان این در گیری ها مجروح شده جهت بستری شدن و مداوا به تبریز انتقال یافت گزارش ها از دستگیری و بازداشت آقای فتحعلیزاده و ادمه درگیری در این منطقه خبر می دهند و این موضوع مردم مرند و جلفا را بسیار متاثر و نگران از ابطال انتخابات نموده است. فرماندار مرند بستری شدخبر دیگری حاکی از بستری شدن آقای چمنی فرماندار شهرستان مرند در بیمارستان است عده ای هم از این وضع متشنج استفاده نموده و فضای خوبی را برای اعمال بد اخلاقی های انتخاباتی خود پیدا کرده اند و شروع به چسباندن اطلاعیه ها و تراکت های تبلیغاتی در روز اخذ رای می نمایند که اغلب این بد اخلاقی ها به اقای شافعی نسبت داده می شود همچنین در گزارش های رسیده خبر می رسد که شافعی در ستاد خود در شهر بناب را باز کرده و در آن مکان خرید و فروش آرا با نرخ های بالا انجام می گیرد.

جمعه

اخبار از وبلگ مرند خبر




اخبار از مرند خبر
















حذف جعفر فتحعلیزاده از کاندیداتوری مجلس هشتم

با شروع رای گیری در شهرستانهای مرند و جلفا رای دهندگان نام جعفر فتحعلیزاده را در میان اسامی کاندیداهای حوزه انتخابیه مرند و جلفا ندیدند!
به احتمال زیاد بخاطر اتفاقات پیش آمده در شهرهای مرند و جلفا از سوی جعفر فتحعلیزاده و طرفدارانش نام وی از سوی شورای نگهبان حذف گردیده است.










روز ۲۴ اسفند روز سرنوشت سازی برای ایران اسلامی است و مردم مرند و جلفا با حضور حداکثری خود در پای صندوقهای رای در سرنوشت خود و فرزندانشان سهم بسزایی خواهند داشت.
با توجه به تحلیلهای ، تحلیلگران سیاسی سیروس سازدار حائز اکثریت آرا شده و به احتمال ۵۰ درصد در مرحله اول راهی بهارستان خواهد شد.
نفر دوم این اتخابات بین سه نفر در نوسان بوده و این سه نفر عبارتند از محمد صادق عبد یزدانی ، حسین متفکر و کریم شافعی با توجه به سابقه دیرینه یزدانی در انتخابات مرند و ابطال انتخابات مرند و جلفا در مجلس هفتم که خیلی ها عقیده دارند در حق یزدانی ظلم شده است ! شانس قرار گرفتن یزدانی را در مقام دوم بیشتر می کند .
حسین متفکر ، بدون شک پدیده انتخابات خواهد بود که با اخذ آرا قابل توجهی شگفتی ساز خواهد شد .حمایت اصولگرایان درصد پیروزی متفکر را افزایش می دهد ، چون اصولگرایان سنتی شهرستانهای مرند و جلفا ۱۳ هزار رای ثابت و ۱۳ الی ۱۶ هزار رای متغیر دارند و این طیف از جامعه عقیده دارند برای حمایت از دولت مهر و همسویی دولت و مجلس حسین متفکر بهترین گزینه می باشد. اگر در روز ۲۵ اسفند متفکر به همراه سازدار راهی مرحله دوم انتخابات شد ، نباید تعجب کرد .
کریم شافعی که در حال حاضر نماینده مردم مرند و جلفا می باشد با توجه به عملکرد ضعیف خود و عملکرد نامناسب اطرافیان خود شانس حضور در مرحله دوم را کمرنگ کرده است.
نبود عکس و مصاحبه کریم شافعی در مطبوعات محلی و دوری جستن خبرنگاران از کریم شافعی بیانگر آن است که شافعی رابطه خوبی با اهالی مطبوعات ندارد ! واین مسئله به نفع شافعی نخواهد بود .
سخنرانی آتشین حسین متفکر در مسجد رفیع آباد بر علیه شافعی و شورای شهر شانس حضور وی را در مرحله دوم کمرنگ کرده و حمایت قاطع شورای اسلامی شهر مرند از کریم شافعی نتیجه عکس داده است چرا که مردم عقیده دارند اعلام حمایت شورای شهر از شافعی توهین به مردم مرند می باشد و شورای شهر باید با صدور بیانیه ای ضمن محترم شمردن تمامی کاندیداها مردم را به حضور حداکثری در انتخابات مجلس هشتم دعوت می کردند.






آخرین خبر از تبلیغات انتخاباتی مرند - جلفا

نقل خبر از سایت مرندیمیز
گزارش كامل و اختصاصي مرنديميزاز :
بحران در شهر در تب و تاب لحظات پاياني
.خبرنگاران انتخاباتي
در حالي كه ساعاتي چند به پايان موعد قانوني نامزدهاي انتخابات مجلس هشتم باقي نمانده است اين نامزدها با هر چه در توان دارند براي جلب ارائ مردم تلاش ميكنند. يكي از جنجالي ترين نامزدهاي اين دوره حجت الاسلام فتحعلي زاده است كه به دنبال ماجراي هاديشهر و تاخت و تازهاي مداوم به شافعي و يزداني اينبار ياران خود را براي نمايش قدرتي عظيم از طريق يك راهپيمايي گسترده در شهر بسيج كرده است خبر نگار مرنديميز دقايقي پيش از سطح شهر گزارش داد هم اكنون خيل عظيمي از طرفداران حجت الاسلام فتحعلي زاده به سمت محله يالدور در حركت هستند و نيروهاي نظامي و انتظامي در حال آماده باش كامل به سر ميبرند و مطابق پيش بينيهاي انجام شده در گيريهاي پراكنده اي بين طرفداران دو نامزد رخ داده است اما گفته ميشود يگان ويژه نيروي انتظامي با گسيل كردن انبوهي از نيروهاي تحت امر خود اوضاع را تحت كنترل گرفته است. اين در حالي است كه طرفداران يزداني دقايقي پيش در مركز شهر با شعار آذربايجان بير اولسون شهريميز آباد اولسون نيز نمايشي از قدرت خود به معرض ديد عموم گذاشتند با توجه به برگزاري سخنراني شافعي در ساعت ۲۳ امشب و خيل عزيم طرفداران فتحعلي زاده كه به سمت اين مسجد در حركتند احتمال ميرود درگيري شديدي بين طرفداران اين دو نامزد رخ دهد. گزارش يكي ديگر از خبرنگاران ويژه انتخابات مرنديميز همچنان حاكي است سازدار نيز به نوبه خود از قافله عقب نمانده است او با بيرون كشيدن آخرين تير خود از تيردان نجفي ليواري را براي حمايت از خود فرا خوانده است . نجفي ليواري هم اكنون در مسجد امام حسين در محله آرمودلوگ در حال سخنراني است در حالي كه ماموران امنيتي با لباس شخصي در بين جمعيت حاضر در سخنراني حضور دارند پيش بيني ميشود با توجه به دير هنگام بودن اين اقدام و دلايل متعدد ديگر اين امر فاقد آثار مشهودي باشد يكي ديگر از اقدامات شافعي در لحظات پر تب و تاب پاياني موعد قانوني تبليغات استفاده شافعي از چهره محبوب ورزشكاراني چون برادران فاطمي ميباشد كه با توجه به تكراري بودن اين عمل و انتقادات فزاينده از شافعي كاملآ بي اثر گزارش شده است. در همين حال مهندس عيسي حيدري نيز ضمن سخنراني پاياني خود كه ساعاتي پيش در مقابل ستاد انتخاباتي خود انجام داد با تكيه مجدد بر مواضع قبلي خود در مورد حقوق و توسعه آذر بايجان به عنوان قدمي براي توسعه مرند با استقبال خيل عظيمي از جمعيت حاضر مواجه شد كه در پايان اين سخنراني حيدري را روي دوش خود حمل كردند و حمايت خود را از وي اعلام داشتند.

پنجشنبه

کاندیدی از ارومیه





شعار انتخاباتی استاد محمد رضا علیزاده امامزاده



من با تمام قدرت و توانم در پی این خواهم بود که قانون



اساسی در تمام مواد آن بطور کامل اجرا شود و مردم



در هر قومیت و زبانی که هستند به حق وحقوق خود



دست یابند و آذری و کرد و لر و فارس .... با کمال



افتخار به زبان خود در صلح و احترام در کنار همدیگر



زندگی کنند.



استاد علیزاده افتخاری است برای ارومیه مدیریت این وبلاگ برایشان آرزوی موفقیت مینماید

پایان مبارزات انتخاباتی........

پایان مبارزات انتخاباتی ....

مبارزه هرقدر صعب ،
صعود را ادامه بده ،
شاید ،
قله تنها در یک قدمی تو باشد .
دیانا وست لیک

قطار انتخابات آرام آرام به ایستگاه یعنی به روز سرنوشت ساز نزدیک می شود حالا چه کسانی در این مدت کوتاه واقعاً به تبلیغات پرداختند بماند که قضاوت آن با مردم فهیم و آگاه این دو شهرستان است و آنرا در روز انتخابات یعنی جمعه بیست و چهار اسفند با دادن رای خود به انسانهای فهیم و آگاه ثابت خواهند کرد . بنظر می رسد با هوچیگری ها و با قهرمان بازی هایی که بعضی از کاندیدا ها راه انداختند و با تحت تاثیر قرار دادن بعضی از افراد این دوره نیز ما مجبور خواهیم شدبرای بار دوم به پای صندوق های رای برویم و دولت خدمتگزار هزینه های بیشتری برای انتخابات شهرستان های مرند – جلفا متحمل بشود ما همیشه این مشکل را داشته ایم با انتخابات این دوره اگر دو مرحله ای شود برای شانزدهمین بار در پای صندوق های رای خواهیم رفت . یعنی هشت بار بیشتر از دیگر نقاط . تازه آنهم اگر به خاطر سیاه بازی های عده ای ورشکسته و بی اعتبار در بین مردم ، منحل نشود و ترفند های کاندیدا های ... که صندلی مجلس را ارث پدری خود میدانند ، به رای و نظر مردم اهمیت قایل بشوند .
بهر حال امیدوارم این آخرین انتخابات مشترک ما با مرند باشد ، و ما چهار سال دیگر نماینده ای مستقل از شهرستان جلفا انتخاب نماییم .
این دوره افراد با سواد و سخنور زیادی در صحنه رقابت حضور داشتند که انصافاً خیلی هایشان هم برای صندلی بهارستان مناسب بودند و امید ، در شغلهایی که به خدمت گزاری مشغولند لااقل در چهار سال آینده نسبت به شهرستانهای مرند و جلفا توجه بیشتری نشان بدهند و کارنامه عملی در دست داشته باشند تا در موقع تبلیغات به مردم ارایه نمایند و از این فعالیت هایشان مدارک قابل اثبات در دست داشته باشند از هم اکنون من از طرف خودم قول میدهم اگر چنین فردی بود و اگر ما زنده بودیم خودمان در هادیشهر برایش ستاد بزنیم و با تمام امکانات در اختیارشان باشیم .
کارهایشان را به این آدرس اینترنتی پست نمایند تا بنام خودشان به اطلاع مردم برسانیم و در کارنامه آنها درج شود هر کاندیدی که بهترین رای را از نظر این سایت بیاورد این سایت و سایت های وابسته با تمام توان در تبلیغات قانونی ایشان فعالیت خواهند نمود : آدرس


hgsad2003@gmail.com

موفقیت تمام بنده گان مخلص خداوند را خواهانم


چهارشنبه

آخرین اخبار تا این ساعت

آخرین اخبار انتخابات شهرستان مرند - جلفا از سایت فعال و تلاشگر مرندیمیز
باتشکر از زحمات ایشان
سیلی دکتر متفکر بر گوش کسرایی و طنین احمد کایا خواننده ترکیه ای از ستاد صابر امامی

پشنیده ها حاکی است دکتر حسین متفکر سیلی محکمی به گوش کسرایی کارمند اداره اصناف مرند نواخته و وی را تهدید به عزل کرده است. این گزارش حاکی است دکتر متفکر بارها مقامات محلی را تهدید به عزل کرده است. در حالی که اتفاقات جالب توجه زیادی در شهر رخ می دهد یکی از جالب توجه ترین آنها شایعه حضور دکتر محسن رضایی در مرند برای حمایت از دکتر متفکر است که به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حرفه ای مرندیمیزنقل می گردد و صحت ندارد.
از دیگر وقایع جالب و تعجب آور تبلیغات کاندیداها استفاده ستاد صابر امامی از موسیقی ترکیه ای و خواننده معروف احمد کایا بود که ظهر امروز با اهنگ بو قالا داشلی قالا ساعاتی بر شهر طنین انداز شد. این اقدام صابر امامی ضمن بر انگیختن تعجب عابرین با اهداف نا معلومی انجام گرفت که قطعا با مصالح ملی و اصول تبلیغات یک نامزد برای نمایندگی در مجلسی ملی منافات دارد.
حیدری اکبر اعلمی را ستود
مهندس عیسی حیدری عصر دیروز از اکبر اعلمی نماینده محبوب آذربایجان به نیکی یاد کرده و ادامه راهش را نوید داد. به نوشته وبلاگ مرندی آباد که منتسب به مهندس حیدری است و توسط محمد صادق مصطفوی از اعضای ستاد انتخاباتی وی اداره می شود سخنان آتشین مهندس حیدری در همایش بزرگ دیروز متعاقب آن سخنان آتشین شامگاه سه شنبه ایشان در جلو ستاد انتخاباتی که در نوع خود بسیار جذاب و بی همتا جلوه کرده است ومورد تشویق انبوهی از مردم قرار گرفته است. مصطفوی نوشته است:. سخنان ایشان با جرات تمام عیار و علی رغم بعضی ها که جرات بیان نام اکبر اعلمی را ندارند به حد ی کوبنده و محکم بیان شد که بعد از هر جمله ایشان حاضران را وادار به دادن شعار (یا علی - حیدری ) نمودند . ازدحام جمعیت به حدی بود که امکان رفت و آمد برای مدتی در پیاده رو و خیابان امام خمینی گره خورده بود. ایشان با اشاره به مشکلات عظیم منطقه دلایل اصلی آنرا حاکمیت رانتهای سرمایه دار بر سرنوشت منطقه و سایر عوامل دیگر که مجال بیان آن نیست نمودند. جالب ترین نکته سخنرانی مهندس حیدری از نظر نویسنده وبلاگ مرندی آباد اعلام این نکته بود که اعلمی هرچند این بار از ورود به مجلس محروم شده است ولی نمی گذاریم جای ایشان در مجلس خالی بماند و راه او را در راه تحقق خواستهای بحق مردم منطقه ادامه خواهیم داد.. مصطفوی همچنین پیش بینی کرده است با ادامه این سخنان آتشین تا شامگاه امروز چهارشنبه که آخرین روز تبلیغات قانونی است مهندس حیدری بتواند در رده های بالایی رقابتها خود را قرار دهد
منطقی تنها یا خسته؟
آیا این زن انتخابات را تحریم می کند؟
عصر دیروز شایعاتی در محافل سیاسی شهر شنیده می شد که بر اساس آن رقیه منطقی فارفار طی یک سخنرانی در آغ زمین گفته است: در انتخابات شرکت نکنید تا بفهمند دنیا دست کیه؟ گفته می شود وی بدون آنکه اشاره ای به کسی که باید بفهمد دنیا دست کیه بکند ظاهرا اشاره ای به سمت شافعی داشته است.آنچه مسلم است منطقی با تعلق اش به خانواده ای روحانی و انقلابی بر خلاف شایعه گستران اعتقادی به تحریم انتخابات ندارد. رقیه منطقی فارفار کارمند وزارت اقتصاد و دارایی علی رغم موفقیت خوبش در دوره گذشته از انتخابات این دوره را با انرژی کمی آغاز کرده است.حتی رییس ستاد انتخاباتی وی خانم معصومه عادلی نیز در این دوره او را همراهی نکرده است. برخی معتقدند او به دعوت برخی محافل منتسب به شافعی برای شکستن آرا رقبا یا فراموش نشدن نامش از زبانها پای بر عرصه انتخابات گذاشته است. اما که در این صورت دلیلی برای حمله او به شافعی وجود ندارد. این جمله دیروز او در آغ زمین اگر اشاره ای آشکار به کل انتخابات داشته باشد به طور قطع با حضور وی در صحنه انتخابات منافات دارد.آیا منطقی از کمبود اقبال عمومی به ستوه آمده است؟ یا سعی در مخالفت برای محبوبیت آفرینی دارد؟ به هر تقدیر آینده باید در این مورد قضاوت کند.

آخرین اخبار انتخابات از سایت مرندیمیز

آخرین اخبار انتخابات از سایت خبری مرندیمیز
درگیری مجدد یاران فتحعلی زاده و شافعی،اینبار در هادیشهر
شنیده های خبرنگار مرندیمیز در هادیشهر حاکیست روزگذشته به هنگام سخنرانی شافعی در علمدار حجه السلام فتحعلی زاده از طریق تریبون سیاری که در دست داشته است خطاب به شافعی که در حال سخنرانی بوده است عبارتی با مضمون عدم لیاقت وی برای نمایندگی بیان نموده است. این اقدام وی با حمله یاران شافعی به وی همراه شده است. با اینکه به دلیل تاخیر در رسیدن خبرنگارما اطلاعات دقیقی در دست نیست اما گزارش های رسیده از طریق افراد محلی حاکی از آن است که درگیری شدیدی بین طرفداران دو نامزد رخ داده است که در نتیجه منجر به ضرب و شتم شدید طرفداران شافعی از سوی طرفداران حجه الاسلام فتحعلی زاده شده است که گفته می شود همچنین به شافعی گفته است : برای تو یک اتوبوس خواهم خرید که بین علمدار و مرند مسافرکشی کنی.با اینکه این اخبار هیچکدام شنیده های خبرنگار مرندیمیز نبوده و نتیجه تحقیقات این خبرنگار از محلی های علمدار است این گزارش ها حاکی است این درگیری یاران دو نامزد نهایتا با مداخله پلیس پایان یافته است و با اینکه منابع مختلف گزارشهای ضد و نقیضی از این واقعه منتشر کرده اند اما منابع محلی نواختن سیلی توسط حجه الاسلام فتحعلی زاده ه یک افسر نیروی انتظامی بنام عطایی خبر دادند. خبرنگار مرندیمیز از منطقه هادیشهر عصر روز دوشنبه تحقیقات گسترده ای در مورد این خبر انجام داده است وی همچنین ضمن مراجعه به دادگستری در جلفا خطاب به آقای پارسا رییس دادگستری جلفا و هادیشهر گفته است: چرا در برابر این همه ظلم و جنایت سکوت کرده اید. همچنین گزارش خبرنگار ما مقابل ستاد حجه الاسلام فتحعلی زاده حاکی است این روحانی جوان ضمن سخنرانی شدید اللحنی که ساعتی پیش انجام داد دستش را به سوی ستاد یزدانی گرفت و گفت با گریه کردن مردم به تو رای نمی دهند. او همچنین به سازدار توپید و گفت: به جز گاز چه بلدی با گاز کشی که نمی توان نماینده شد. گفته می شود او همچنین گفته است مردم …. نمی خواهند مردم نمایده ای می خواهند که بتواند کار کند.
یزدانی نیز به سازدار و فتحعلی زاده تاخت
در بازار گرم تاخت و تاز نامزدها به یکدیگر و با نزدیک شدن به روزهای پایانی تبلیغات قانونی انتخابات یزدانی هم به این جمع افزوده شد. وی در سخنرانی های خود مکررا ضمن اشاره به اینکه با پرادو سوار شدن نمی توان درد مردم را چشید با اشکاره ای آشکار خودروی پرادوی حجه الاسلام فتحعلی زاده را به باد انتقاد گرفت. وی همچنین با اشاره مدام به سخن رییس جمهور احمدی نژاد در مورد خدمت بی منت گاز و گازکشی سازدار را مورد حمله قرار می دهد و در یک سخنرانی گفت: خدمت در این کشور بی منت است و هیچکس نمی تواند با گاز رسانی و آب رسانی یا برق رسانی منتی بر مردم بگذارد یا مطالبه ای داشته باشد.
برخی برنامه های جالب تبلیغاتی انتخابات در شهر
ما مرند را مهمان يك هفته فرهنگي مي كنيم
اين عنوان اطلاعيه اي است كه از طف ستاد تبليغاتي آقاي دكتر صابر امامي در شهر منتشر شده است اين برنامه كه از روز شنبه ۱۸/۱۲/۸۶ شروع شده است همچنان در حال برگزاري است و همانطوريكه در اطلاعيه ها آمده است قرار است تا چهارشنبه ۲۲/۱۲/۸۶ يعني آخرين روز مجاز تبليغات ادامه داشته باشد مكان برگزاري اين برنامه كافي شاپ وحيد مي باشد كه هر روز عصر از ساعت ۳۰/ ۱۶ شروع شده و در آن يك يا چند تن از هنر مندان و فرهنگ پژوهان برجسته كشورمان به ايراد سخن مي پردازند و يك نوع و شيوه ي جديدي را در انتخابات و تبليغات را به نظاره مي گذارند.

و اما مشابه يك چنين مراسمي را ديروز يك شنبه ۱۹/۱۲/۸۶ ساعت ۱۰ صبح از سوي ستاد تبليغاتي آقاي كريم شافعي در كافي شاپ وحيد شاهد بوديم در اين مراسم كه اغلب حضار از دانشجويان بودند شاهد قرائت بيانيه اي از طرف دانشجويان در جهت حمايت از آقاي شافعي بوديم پس از آن يك نماش طنز با عنوان گفتگوي ويژه خبري كه مربوط به انتخابات بود و جنبه انتقادي داشت اجرا شد و مراسم شكل جالبي پيدا كرد و در آخر آقاي شافعي پشت تريبون قرار گرفتند و بر مركب سخن نشستند عمده صحبت هاي ايشان در اين جمع دانشجويي مربوط به ايجاد و راه اندازي دانشگاه هاي بين المللي در منطقه كه در مقاطع مختلف بدون كنكور دانشجو خواهند پزيرفت و مسائل مربوط به دانشجويان بود.

قيمت يك راي
اين هم عنوان اطلاعيه اي است كه در برخي نقاط شهر به چشم مي خورد اين اطلاعيه مربوط به يك گرد همايي دانشجويي و فرهنگي مي باشد كه از طرف ستاد تبليغاتي آقاي حيدري سازماندهي شده است و آنطوريكه كه در اطلاعيه ها آمده قراراست روز سه شنبه مورخه ۲۱/۱۲/۸۶ ساعت ۱۱ صبح باز هم در كافي شاپ وحيد برگزار شود شيوه اين ستاد تبليغاتي هم تريبون آزاد و جلسه پرسش و جواب با دانشجويان و فرهيختگان مي باشد كه اين هم در نوبه خود شيوه جالبي به نظر مي رسد ولي چون هنوز موئد آن فرا نرسيده و از نحوه برگزاري آن اطلاعات زيادي در دست ما نيست سخن را در اين مورد كوتاه مي كنيم.

زمانه دوخت لبم را به ريسمان سكوت
كه قيمتم بشناسند به امتحان سكوت
از اين سكوت هم اي با خرد مشو نوميد
چه حماسه ها كه برون آيد از ميان سكوت
اين شعر هم سر مطلع جلسه اي است كه با عنوان ناگفته هايي از ۴ سال سكوت از طرف ستاد تبليغاتي آقاي يزداني سامان داده شده است و اطلاعيه هاي آن در شهر در حال انتشار است اين مراسم روز چهارشنبه ۲۲/۱۲/۸۶ در ساعت ۱۶ و در مسجد بازار مرند برگزار خواهد شد ولي اينكه يزداني در اين مراسم چه خواهد گفت و از چه موضعي سخن خواهد راند بر همگان مجهول است چرا كه اينها ناگفتهاي ۴ سال هستند و ما هم مثل شما منتظريم تا بشنويم.

سه‌شنبه

بدون شرح


چرا تبلیغات انتخاباتی با این روش

تبلیغات انتخاباتی یا ............؟
هرچه به روز های پایانی تبلیغات کاندیدا های نمایندگی نزدیکتر می شویم متاسفانه تبلیغات بعضی از کاندید ها از مسیر متعارف خارج شده و گاهی حتی بصورت توهین و جسارت به ساحت نیروهای خدمتگزار جمهوری اسلامی نیز کشیده می شود . کارهایی از این نوع یک سئوال را در ذهن انسان می آورد که آیا جمع آوری رای مردم به هر قیمت رواست ؟ حتی با توهین و جسارت به مخلصترین نیروهای محافظ جان و مال و ناموس مردم ؟ و سئوال دیگر اینکه آیا کاندید های نمایندگی نیز از مصونیت ( مثل نمایندگان مجلس ) برخوردارند ؟ من نمیدانم این انسانهای منتقد دو آتشه تا حالا کجا بودند و حرف و حدیث هایی که در مورد دیگران میزنند ، اگر واقیت دارد چرا تا حالا سکوت کرده اند ؟ چطور بیک باره دلسوز و کاسه ی داغتر از آش برای مردم شده اند ؟ چطور به خودشان جرعت می دهند در جای رفیع قضاوت نشسته و حکم صادر بکنند ؟ آیا از خدا نمی ترسند و اینگونه شخصیت یک عده مسلمان را تخریب می کنند ؟ از کدام دادگاه صالحه ای حکم محکومیت این افراد را گرفته اند ؟ انسان اخبار از این قماش را که می بیند و می شنود دلش درد می گیرد ، آخر برادر من تو که می خواهی از طرف من به مجلس بروی ، این چه حرکاتی است که انجام می دهی؟ یک نماینده مجلس شورای اسلامی باید قبل از هر چیز تقوا داشته باشد ، خودش قانون را رعایت بکند ، الگو و اسوه ی اخلاق و رفتار نیک برای موکلین خود باشد . مدیر و مدبر قانون مدار باشد ، تبلیغ هم حد و حدود و قوانینی دارد ، توهین به نیروی انتظامی ، فرماندار منتخب دولت ، یا شورای اسلامی شهر منتخب مردم بنظر من شیوه ی مردان خدا نیست حتی اگر کارشان جای انتقادی هم داشته باشد ارگان های نظارتی جمهوری اسلامی هوشیار و آگاه همیشه در صحنه هستند ، اگر اطلاعاتی در مورد سو ء مدیریت هست باید در اختیار ارگان های ذیربط قرار داد . کاندید محترم ، تو موظفی در تبلیغات ، خودت را به مردم به شناسانی ، برنامه هایت را به مردم عرضه بکنی ، کار هایی را که در طول این مدت می شد انجام داد و اقدامی نشده را به اطلاع مردم برسانی، چاره را باید نشان دهی . شیر شیران پهلوان دوران قبلاً چهار سال صندلی بهارستان را اشغال کرده و کاری از پیش نبرده ، زور بازو ، صدای بلند کارساز نیست . درایت و کفایت و عقل و تدبیر چاره کار است . یک مقدار باید خویشتن دار و صبور باشیم .

تا نیک ندانی که سخن عین صواب است
باید کـــــــــه به گفتن دهن از هم نگشایی
گر راست سخن گویی و در بند بمــــــانی
به زان که دروغت دهد از بند رهــــــــایی
سعدی

یک متن تاریخی ...

نماینده مجلس در دوره رضاخان ( برای تمدد اعصاب )
{منطق عقلی هر قدر هم محکم باشد تا با احساساتی توام نشود کوچکترین نفوذی در دل انسان نمی کند . (ریبو) }
متنی است از کتاب بازیگرانعصر ..رضا خان در باره ورود عبد الحسین تیمور تاش به مجلس شورای ملی آن زمان....
...... مجلس که باز شد، سردار معظم خراسانی ، عیناًمثل ماهی که در آب بیافتد،محل مناسبی برای ابراز شخصیت خود پیدا کرد – حالا دیگر میتواند با آن صدای مطمئن خود از پشت تریبون تمام نمایندگان ملت ایران را مخاطب قرار دهد ، با تمام ملت بلکه با تمام دنیا سخن بگوید – عجب محل سحر آمیزیست مجلس ! گرچه این تالار هم مثل سایر تالارها از آجر و سنگ و تیر ساخته شده ولی فضای آن یک خاصیت بسیار عجیب شعبده آسایی دارد ، و آن این است که در صد متر آن طرفتر ممکن است شما عاقلانه ترین مباحث را طرح کنید و هیچ کس اعتنایی به شما نکند – ولی در زیر این طاق جادو شده ، هر علاف و بقال بیسوادی وارد شود ، به محض ورود ، یک شخصیت ممتاز و بسیار مهمی به خود میگیرد و هر گفته چرندش هر قدر هم چرند تر باشد بیشتر نقل مجالس می شود و حتی گاهی دستور و قانون زندگی مردم می گردد – آیا واقعاً کسی که با یک اشاره هر وزیری را می تواند در زیر این طاق احضار کند و هرچه دلش بخواهد بدون پروا به او بگوید ، اشرف خلایق نیست ؟ در یک همچو محلی اگر کسی مختصر استعدادی برای ابراز شخصیت داشته باشد در مدت کمی ورزیده شده و پهلوان زورمندی از این زورخانه بیرون می آید.....

دوشنبه

یک خبر و ...!!!!!

نقل خبر از مرندیمیز
حجه السلام فتحعلی زاده همه را به توپ بست.
طرفداران شافعی با طرفداران فتحعلی زاده درگیرشدند
حجت الاسلام فتحعلی زاده نامزد هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه مرند و جلفا ، که با شعار گوزل دنیا گوزللرین وار اولسون پای به عرصه انتخابات گذاشته است برخلاف دوره های گذشته با حملاتی آتشین مسولین شهر را به توپ بست و به باد انتقاد گرفت. وی یکشنبه در مرکز شهر مرند ، ضمن سخنرانی بر علیه مسئولان شهری بویژه شهرداری ، فرماندهی نیروی انتظامی مرند، فرمانداری مرند ، شورای شهر مرند ایرادبا ازدحام جمعیت مشتاق در اطراف میدان امام عبور و مرور را با مشکل مواجه ساخت . نیروی انتظامی نیز که خود آماج حملات وی بود بدون عکس العملی شدید با این گردهمایی همکاری می‌کردند گفته می شود ا لبه تیز حملات آتشین این روحانی گله‌بانی ، متوجه شخص کریم شافعی و عوامل شهرداری و شورای شهر مرند ، بود به گزارش یک منبع خبری در مرند او از یک زمین‌خواری تجاری برای اولین بار در تاریخ ایران پرده برداشت. او صراحتاً گفت که شورای شهر و شهرداری مرند در میدان تره‌بار سابق ، ۱۰۰۰۰ مترمربع زمین تجاری فروخته‌اند و با سند سازی ۳۰۰۰ متر از این میزان را زمین خواری کرده‌اند و مابقی یعنی درآمد حاصل از فروش حدود ۷۰۰۰متر مربّع به حساب شهرداری مرند واریز کرده‌اند. این منبع افزوده است: او قول داد که از این زمین خواری گسترده که دست اعضای شورای شهر مرند و شهرداری مرند در آن آلوده است ، با پیگیری خویش جلوگیری بعمل خواهد آورد. او حمایت اعضای شورای شهر و شهرداری مرند از آقای شافعی را لکه ننگی برای نظام اسلامی دانست. برخی از عوامل شناخته شده ستاد انتخاباتی دکتر متفکر ، مهندس یزدانی و آقای صالحی که قصد اخلالگری داشتند ، با ایراد جمله " شما نیز می‌توانید از این تریبون سخنرانی کنید ." صحنه را خالی کردند و این روحانی با کمال آسودگی سخنان انتقاد آمیزی بر علیه مهندس سازدار و مهندس یزدانی نیز ایراد نمود. بنا به گزارش این پایگاه خبری، در روزهای آتی ممکن است تحت تشویق اطرافیان ممکن است دکتر متفکر نیز در آنسوی مرکز شهر چنین میتینگی برگزار نماید.


هم شهریان وسروران گرامی ساکن در شهرستانهای مرند و جلفا

این مطلب از وبلاگ حامیان آقای سازدار میباشد
بسم الله الرحمن الرحیم
همشهریان و سروران گرامی!
علت و چگونگی ورود مهندس سیروس سازدار به صحنه انتخابات هشتمین دور مجلس شورای اسلامی، مسئله ای است که دیگر همگی ما و شما عزیزان از آن آگاهیم. می دانید که این مدیر مردمی و فرزند شایسته شما ، هیچ تمایلی به شرکت در انتخابات نداشت. و اگر نبود حجم عظیم خیانت هایی که به گذشته و آینده این منطقه و اعتبار و آبروی شما مردم نجیب روا میرود، هیچگاه وارد چنین "مبارزه ناجوانمردانه" و نابرابری نمی شد. و اگر نبود غیرت و عشق او نسبت و ما و شما ، امروز شاهد حضور امیدوار کننده ایشان نبودیم. همچنین همه شما در جریان تمامی تلاشهای پیدا و نهان افراد و جریان های معلومی که این منطقه را همچون ملک خصوصی و ارث پدری خود میدانند و از آن برای رسیدن به اهداف و منافع شخصی و گروهی خود استفاده می کرده و می کنند، هستید. تلاشهایی برای تهدید و ارعاب مهندس سازدار و سپس سینه چاک کردن همان دست های پنهان برای رد صلاحیت ایشان. چراکه می دانستند مردم شریف در انتظار سازدارند و اگر او بیاید همگی در حمایت از او بپا خواهند خاست. علی رغم تمامی تلاش ها پیدا و پنهان، صلاحیت این فرزند سرافراز و مدیر شایسته آذربایجان را خدشه دار کنند؛ چراکه گذشته وی همچون گذشته این سرزمین، پرافتخار و پرونده او چون قلب شما مردم نجیب و مومن، پاک و تمیز بوده و هست. صلاحیت سازدار بار دیگر تایید شد و او آمد.جریان مافیایی و سیاهدلی که حضور مردم منافعشان را به خطر می انداخت و می اندازد، با تایید صلاحیت مهندس سازدار و شور و شوق مردم منطقه، عملا او را نشسته بر کرسی سبز بهارستان می دیدند و اینبار دست به جوسازی و طراحی پروژه ترور شخصیتی و تخریب سازدار زدند. در این راه از هیچ دروغ و تهمت و شایعه و افترایی دریغ نکردند. تمامی این اقدامات چیزی جز خیانت به آب و خاک و ملت و دین به دنیا فروشی نیست. همین مسئله ثابت می کند که سیاهدلان نه دغدغه دین دارند و نه دغدغه مردم و نه انگیزه خدمت به خلق خدا و نظام مقدس جمهوری اسلامی.در روزهای اخیر شاهد تشدید تحرکات سیاه عوامل همان جریان های مسموم علیه مهندس سازدار هستیم و تلاش و اصرار ما و دیگر دوستان برای مجاب نمودن ایشان در برخورد و حداقل پاسخگویی به این تهمت ها و شایعات، موثر واقع نشد. بنظر ایشان این تحرکات و فعالیت های مسموم ارزش برخورد ندارند و در مقابل رای و اراده مردم آنقدر حقیر و عاجز هستند که نباید بدانها توجه داشت. لکن با آغاز پخش برخی شبنامه ها و مطالب سراسر کذب و افترا از طرق مختلف، ما جوانان و دانشجویان حامی مهندس سیروس سازدار، مستقلا و صرفا به احترام افکار عمومی و تنویر برخی اذهان، جوابیه کوتاهی در مقابل حجم عظیم تخریبات و شایعات سازماندهی شده علیه کاندیدای برگزیده و مورد حمایت خود تنظیم نموده ایم که تقدیم مردم بزرگوار و شریف منطقه می گردد. به ارباب و عمله این سلسله اقدامات ضدمردمی، ضددینی و ضد اخلاقی هشدار می دهیم که هیچ نیرویی در مقابل عزم و اراده مردم تاب ایستادگی ندارد و عزم اراده مردم غیور و نجیب منطقه مرند وجلفا اینبار در یک نام متبلور شده : «سیروس سازدار»! بنابراین دست از شیطنت و رزالت بردارید و به خواست ملت احترام بگذارید که:
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه تست
عرض خود می بری و زحمت ما میداری
***********************
جوابیه جمعی از حامیان مهندس سیروس سازدار
به تخریبات و شایعه پراکنی های عوامل در سایه
یک- طرح مسائلی چون «فساد مالی» ، «پرونده های قضایی و سوسابقه» ، « مبادرت به پرداخت رشوه به معاون وزیر» ، « تخلفات انتخاباتی» و نظایر آن چنان سخیف و بی اعتبار است که براستی ارزش پاسخگویی ندارند. لکن توضیح چند مورد خالی از فایده نیست:
الف) مسیر تایید صلاحیت نامزدها در این دوره بسیار سخت تر از دوره های پیشین بود. طبق تفسیر شورای محترم نگهبان در این دوره بر خلاف دوره های گذشته ، اصل بر برائت و صلاحیت نامزدها نبود و این صلاحیت ها باید احراز می شدند. طی همین روال چه بسیار افرادی که دوره های پیش تایید صلاحیت شده بودند، تنها بر اساس تغییر نگاه و روال در این دوره موفق به اخذ صلاحیت نشدند. با توجه به تلاش های همه جانبه برخی "جریان های در سایه" اگر کوچکترین مورد مستند و مستدلی در سوابق و پرونده مهندس سازدار می بود مطمئنا در مراحل بررسی های هیات های اجرایی و سپس شورای نگهبان، صلاحیت وی رد می شد. پخش شایعات و تهمت ها علیه سازدار، مدتها پیش از زمان بررسی صلاحیت ها آغاز شده بود و مراجع بررسی، بدون شک به این حجم شایعات و موارد تخریبی طی تحقیقات خود برخورده اند و احراز صلاحیت ایشان موید بی پایه و اساس بودن تمامی موارد فوق الذکر علیه این کاندیدا می باشد. اصرار این جریان خزنده در تکرار و ادامه شایعات و اتهامات خود تنها یک نتیجه می تواند داشته باشد و آن اینکه این افراد، نمایندگان هیات اجرایی و شورای محترم نگهبان را که با علم به این موارد، صلاحیت مهندس سازدار را تایید کرده اند، متهم به تبانی با وی می سازند ! این جریان مسموم و مافیایی با طرح مسائل فوق الذکر بیش و پیش از هر چیز و هرکس سعی در زیر سوال بردن سلامت مراجع بررسی صلاحیت ها یعنی هیات های اجرایی و شورای نگهبان دارند. این دشمنان ملت و نظام از حاشیه سایه و تاریک خود خارج شوند، قبل از همه باید به این پرسش پاسخ دهند که با چه نیتی سعی در سیاه نمایی و زیر سوال بردن عملکرد مراجع قانونی و معتبر نظام جمهوری اسلامی دارند.
ب) این افراد به ظاهر مجهول، مواردی را مطرح می نمایند که مربوط به چند سال پیش است. اگر ایشان آنطور که خود ادعا می کنند صرفا قصد تنویر اذهان و اطلاع رسانی دارند ، چرا این موارد را پیشتر از این افشا ! نمی کردند تا از طریق مراجع قانونی پیگیری شود ؟ علت اینکه "وجدان!" و "عدالتخواهی!" و "احساس وظیفه!" این افراد تنها زمان کوتاهی مانده به انتخابات بیدار شده چه بوده است؟!اینان می دانند که رای قاطع مردم از آن مهندس سازدار خواهد بود و با حضور وی امکان هیچ تقلب و یا ابطال صندوق های رای برای آنها نخواهند داشت؛ اینستکه عاجزانه به عنوان آخرین حربه ، به زعم خود به تخریب و شایعه پراکنی و تهمت و افترا علیه این مدیر مردمی و موفق که به بی شک در مقابل منافع غیر قانونی آنان خواهد ایستاد، دست می زنند. غافل از اینکه دیگر حنایشان نزد مردم آگاه و شریف منطقه رنگی ندارد.
دو) یکی از مواردی که به شدت از سوی عوامل مذکور بدان پرداحته می شود بزرگنمایی ساده لوحانه و ناشیانه وضعیت مالی و دارایی های مهندس سازدار می باشد. بعنوان مثال اینان کل ساختمانی را که سازدار تنها یک دفتر در یکی از طبقات آن دارد، متعلق به وی اعلام می کنند و بسیار نظایر آنها.اینگونه ادعاهای بی پایه واساس به اندازه ای غیرقابل دفاع است که مدعیان از ترس برخورد قضایی و محکومیت به جرم تشویش اذهان و ... حاضر به معرفی خود نیستند. البته در نتیجه تلاش دوستان، چیزی به شناسایی این افراد (اعم از عاملین و آمرین جریان) نمانده و بلافاصله به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
سه) عوامل پروژه تخریب تلاش دارند تا فقر را یکی از مولفه های مردمی بودن و خدمتگزاری جلوه دهند و نتیجه بگیرند آنکه فقیر نیست پس مردمی هم نیست و عموما هر ثروتی نشان دزدی صاحب آن است. در حالیکه ستایش فقر و ثروت ستیزی تفکر مسموی است که توسط همین زراندوزان پنهانی و فقیرنما تبلیغ می شود. حضرت خدیجه همسر گرامی رسول اکرم (ص) یکی از زنان ثروتمند قریش بود و هرگز بخاطر ثروتش توسط پیامبر اسلام مورد نکوهش قرار نگرفت. همچنین ابوبکر که امین و وثیق حضرت و در هجرت، تنها همراه ایشان بود نیز از بزرگترین سرمایه داران حجاز بشمار می آمد. ثروت این بزرگان باعث ادامه حیات اقتصادی حکومت نوپای اسلامی در صدر اسلام بود. امیرالمومنین (ع) هم که هیچگاه از شرارت ناکسین و مارقین در امان نبود، لااقل هیچگاه بخاطر داشتن نخلستان هایش زیر سوال آنان نرفت. حال چگونه است که در جامعه اسلامی یک مسلمان صرفا بخاطر آباد ساختن یک زمین بایر و خشک که کاملا پیش روی مردم منطقه هم هست و پیش از آن حتی مفت هم توجه کسی را جلب نمی کرد،آماج تیر تهمت و افترای بدخواهان قرار می گیرد. ؟!ایکاش این افراد مغرض نیز بجای شیطنت و بداخلاقی های معمول و مرسومشان دست کم زمین خشکی را آباد می ساختند و درختی بر خاک می نشاندند که لااقل توشه برای آخرتشان می داشتند.
چهار) شایعات مربوط به زمان مدیریت مهندس سازدار در شرکت گاز استان آذربایجانشرقی و تفسیر به رای برخی وقایع مربوط به آن دوران نیز از موارد تاسفبار پروژه تخریب ایشان است. عملکرد سازدار در مدیریت گاز استان را که مورد ستایش دوست و دشمن است چگونه میتوان زیر سوال برد؟ اما مثل اینکه تقدیر پیروان علی چنین است که هرکس علی وار رفتار کند باید هر زمان منتظر برپایی "جنگ جمل" هم باشد.
پنج) شیطنت ها و گناهان این افراد بیش از آنستکه طرحشان در حوصله و مجال این نامه بگنجد؛ اما هر چه هست باید بدانند که مردم ما آگاه تر از آنند که جوسازی ها و دروغ پراکنی های جریان های مجهول الهویه تاثیری در رای و نظرشان داشته باشد. اینان شاید بتوانند از پاسخگویی به مرجع قانونی و قضایی و حتی مقابل ملت فرار کنند لکن مگر محکمه عدل الهی را باور ندارند و نمی دانند که آنروز دیگر اخفا و کتمان و تظاهر امکان ندارد؟ در آخر با ایمان به قدرت حمایت مردم شریف و آگاه منطقه و اطمینان به برخورد مناسب و درخور ملت در مقابل این عوامل و جریانات ناسالم، برای آخرین بار و طبق وظیفه دینی و انسانی خود به این افراد با صدای بلند می گوییم:
- اگر از خشم ملت و عدالت این نظام نمی هراسید، از محکمه عدل الهی بترسید!
- اگر به دیروز و امروز این مردم نجیب و بزرگوار نمی اندیشید، لااقل دینتان را به دنیا نفروشید!
و دست آخر اینکه
- اگر دین ندارید آزاده باشید!
والسلام علیکم و رحمه اله
دومین تیر سیاه از جانب حسودان به سمت اردوگاه سازدار پرتاب گردید



نگارش : س زائر کعبه گزارشگر پایگاه خبری مرندلی

مهندس سیروس ساز دار مطرح ترین چهره این دوره زیر شدیدترین حملات حسودان سیاهدل و پست فطرت قرار گرفته است .چندی پیش فردی بنام کریم نامه تهدید آمیزی جهت تخریب چهره مهندس سازدار به پایگاه خبری مرندلی و وبلاگ مرند راپورت ارسال کرد.راه اندازی وبلاگک مخرب (
http://www.sazdar.blogfa.com) از سوی خفاشان شب پرست که در سوراخ‌ موش قائم شده‌اند ، دومین تیر شلیک شده به سوی اردوگاه آقای سازدار محسوب می‌شود ....
ادامه مطلب را در سایت مرندلی مطاله فرمایند

گزارشی از تبلیغات انتخاباتی مجلس هشتم

نقل خبر از روزنامه جمهوری اسلامی
19/12/86
گزارشي از تبليغات انتخاباتي داوطلبان مجلس هشتم
تبليغات ۴۴۷۶ نامزد تاييد صلاحيت شده براي كسب ۲۹۰ كرسي مجلس هشتم از بامداد پنجشنبه آغاز شد
با سپري شدن مراحل مقدماتي انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي زمان تبليغات ۴۴۷۶ داوطلب نشستن بر روي صندلي سبز مجلس فرا رسيد
۱۵ دي سال جاري ثبت نام داوطلبين براي ورود به مجلس در فرمانداري هاي حوزه انتخابيه و ستاد انتخابات كشور آغاز شد كه تا ۲۱ دي بيش از ۷۴۵۰ نفر داوطلبي خود را اعلام كردند
در مدت ۲۵ روز بررسي صلاحيت اين افراد براي حضور در مجلس هشتم در هيئت هاي اجرايي هيئت نظارت و شوراي نگهبان صلاحيت بيش از ۷۰ درصد از اين افراد تاييد شد و آنان به مرحله نهايي راه يافتند
پس از بررسي صلاحيت ها سرانجام ۸۷۲ نفر جهت گزينش ۳۰ نفر توسط مردم در حوزه تهران معرفي شدند
به گفته مسئولان اجرايي و نظارت انتخابات با توجه به اينكه به طور متوسط براي هر صندلي ۱۶ نفر با هم به رقابت مي پردازند در ۲۴ اسفند انتخاباتي رقابتي را شاهد خواهيم بود
براساس اصلاحيه اي كه نمايندگان مجلس هفتم در ماده ۵۷ قانون انتخابات داشتند نصب و الصاق هرگونه مواد تبليغي ممنوع است و همچنين چاپ عكس جز در قالب زندگي نامه و بروشور در قطع ۱۵ * ۱۰ ممنوع مي باشد
داوطلبين تا ساعت ۸ صبح روز ۲۳ اسفند ۲۴ ساعت قبل از آغاز راي گيري تبليغات خود را در ابعاد ۱۵ * ۲۰ در قالب بروشور تراكت زندگي نامه چاپ و پخش نمايند. همچنين الصاق عكس بر روي وسائط نقليه و همچنين چاپ عكس و تبليغات در جرايد و روزنامه ها ممنوع است
احزاب و گروه ها مي توانند به جهت حضور حداكثري مردم در روز انتخابات با نصب پلاكاردها و بنر در سطح شهرها بدون درج اسامي و چاپ عكس تبليغات كنند.
وزارت كشور به جهت آگاهي دادن به داوطلبين و شفاف كردن هرچه بيشتر نحوه تبليغات براي آنان شيوه نامه تبليغات انتخابات منتشر كرده است
وزير كشور در اين باره گفت : ما با شيوه جديد تبليغات مخالف بوديم و نظر خود را به مجلس اعلام كرديم چاپ عكس و نصب آن در سطح شهر باعث ايجاد شور و نشاط انتخاباتي شده و به حضور حداكثري مردم كمك مي كند
پورمحمدي گفت : البته وزارت كشور در اين دوره با استفاده از شيوه هاي جديد و اتخاذ تدابير مفيد به دنبال جهشي در ميزان حضور مردم بود كه شايد به واسطه تغيير در نحوه تبليغات اتفاق نيفتد اما ما مايوس نمي شويم و هنوز انتظار داريم مردم به ميزان بيشتري نسبت به دوره هاي قبل در انتخابات شركت كنند
امسال سردرگمي در تبليغات انتخابات كاملا محسوس است . برخي داوطلبان تصاوير خود را برروي ديوارها چسبانده اند كه خلاف قانون است . در دو سه روز گذشته در معابر عمومي و مراكز پر رفت و آمد تهران اعضاي ستاد تبليغات كانديداها به توزيع بروشور تبليغاتي پرداخته اند كه پس از مطالعه زير دست و پا افتاده است . همچنين برخي كانديداها امسال از روش توزيع سي دي هاي تبليغاتي استفاده مي كنند
در چند روز گذشته داوطلبان مستقل نيز سعي كرده اند در زمينه هاي تبليغاتي از ائتلاف اصلاح گرايان و ائتلاف جبهه متحد اصولگرايان عقب نمانند

یکشنبه

بازار داغ انتخابات

بازار داغ انتخابات
سخنی از رهبر فرزانه انقلاب :
( امیر کبیر در کشور ما سه سال در راس دولت بوده است ، معلوم میشود سه سال وقت زیادی است همه ی کارهائی که امیر کبیر انجام داده وهمه خاطرات خوبـــــی که تاریخ و مـــــــردم ما از این شخصیت دارند محصول این سه سال است . )
دور هم جمع بودیم و صحبت از انتخابات داغ بود و هر کس بنا به سلیقه و اعتقاد خودش به طرفداری از کاندیدایی سخن میگفت . یکی گفت :
فلانی نماینده تو هم سخنران خوبی نیست ( به قول نظر دهنده پست قبلی سخنرانی آتشین نمیکند ) . گفتم اتفاقاً درست است و منهم بخاطر همین از ایشان هواداری میکنم . گفت مجلس جای شیران و خطیبان و سخنوران است در آنجا چه خواهند کرد گفتم همانگونه که این چند روزه در جاهای مختلف در بین مردم سخن گفته در آنجا نیز سخنرانی خواهد کرد ساده و صمیمی ، زیرا که آنچه در دل دارد میگوید و هرچه از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند
در ثانی کاندید من مرد کار است و اعتقاد دارد که دو صد گفته چون نیم کردار نیست . ایشان کاری را که شروع میکنند ضربتی به اتمام میرسانند و این را در عمل ثابت کرده اند . یادم می آید در مراسم افتتاح گاز رسانی در مسجد جامع شهر جلفا در میان مردم جلفا فرمودند : ما لوله کشی گاز را از سواحل خلیج فارس به کناره های زیبای رود ارس رساندیم امید که مسئولین منطقه نیز همت نمایند آب را از رودخانه ارس با پمپاژ و لوله کشی به هادیشهر برسانند تا مردم در تابستانهای از کمبود آب دچار مشکل نشوند . حالا ما چند سال است که گاز را مصرف میکنیم و راحت و شکر گزار کرامات جمهوری اسلامی هستیم ولی در این فاصله نزدیک از پمپاژ آب رودخانه ارس به هادیشهر خبری نیست و شاید هم به این زودی ها خبری از آن نشود . پس حرف زدن برای این مردم نان و آب نمی شود ، برای حرف زدن همانقدر که منظورت را برسانی کفایت میکند باید هوشیار باشیم ، مرند و جلفا به نماینده ای نیاز دارد که به اندازه کسانی که بیست و چند سال از طرف ما در مجلس شورای اسلامی حرف زده اند کار بکند ، شاید این دو شهرستان نیز با توجه به امکانات خدادادی که دارند رونقی واقعی بگیرند و قدرت و مهارت ملت مسلمان و مبارز و شهید پرور این دو شهرستان را به مردم کشور های هم جوار این دو شهرستان نشان دهند و آنها نیز بدانند که ما با توجه به تعالیم عالیه اسلام و بارهبری فرزانه مردی از تبار نیکان با انتخاب نماینده ای توانا و مسلمان شهرستانهایی آباد و پر بار خواهیم ساخت و ثابت خواهیم کرد که ما میتوانیم
به امید پیروزی اسلام و مسلمین یا علی

شنبه

تبلور یک اتحاد


تبلور یک اتحاد
دقایقی مانده به ساعت شش بعد از ظهر شال و کلاه کردم تا برای شرکت در سخنرانی کاندیدای مورد علاقه ام به مسجد جامع بروم میدان قیام شلوغ بود و مراسم شبیه خانی در آن بر پابود و ناچار ماشین را از کوچه پس کوچه ها به کنار مسجد جامع در میدان امام حسین رساندم ، فکر میکردم بخاطر مراسم شبیه خوانی شرکت کننده کمی خواهند آمد ، در مسجد نیز مراسم سوگواری بود . بعد مراسم عده ای مسجد را ترک کردند ولی در مدت کوتاهی مسجد مملو از جمعیت شد و بعد کاندید ای بومی شهرستان من در میان شعار های مردم که سازدار ، سازدار حمایتت میکنیم وارد مسجد جامع شد . باور بفرمایید این صحنه همه مارا تحت تاثیر قرار داد و اشک شوق از چشمان دلسوزان این شهرستان جاری ساخت، به آگاهی و درایت مردم خودم آفرین گفتم ، و اطمینان پیدا کردم بعد از این باید آنهایی که از آب گل آلود ماهی میگرفتند دام خود را در جای دیگری بگسترانند که حنایشان دیگر برای ما رنگی نخواهد داشت .در اول مراسم شعر زیبایی قرائت شد و بعد آقای سازدار شروع به سخنرانی کرد ، ایشان نیز تحت تاثیر این اتحاد قرار گرفته بودند و دنبال کلماتی میگشتند که این اتحاد را توصیف نمایند ، ولی باور بفرمایید خبره ترین سخنرانان نیز از بیان آن عاجز بودند همانطور که خود آقای سازدار نیز فرمودند اولین سخنرانی بود که شاید از اول انقلاب خانم ها نیز در آن شرکت داشتند و این یعنی :
* مایک شهر ستان واحدی هستیم و تصمیم داریم دست در دست هم این شهر و شهرستان را آباد کنیم
* ما میخواهیم بگوییم ساده لوحی و زود باوری کافی است و فرصت طلبان باید بدانند که ما شاید رقابت در آبادنی و کارهای عمرانی باهم داشته باشیم ولی اختلاف هرگز نداریم
* چندی پیش مطلبی نوشتم (رقابت یا اختلاف؟ ) و در آن گفتم
کسانیکه میگویند ما باهم اختلاف یا دعوا داریم برای نمونه یک پرونده در مراجع قضایی پیدا بکنند که یک علمداری با یک گرگری دعوا کرده باشد هر گز نمیتوانند چنین پرونده ای پیدا بکنند
* نتیجه انتخابات هرچه میخواهد باشد ما با این مراسم اتحاد خودمان را ثابت کردیم و بعد از این نیز در آبادانی این شهرستان کوشش خواهیم کرد که بعمل کار بر آید به سخندانی نیست .
وعده ما روز جمعه پای صندوق های رای با انتخاب فرزند راستین انقلاب مرد کار و فعالیت آقای مهندس سیروس سازدار

اطلاعیه جمعی از اهالی شهرستانهای مرند و جلفا




بنام خدای هستی بخش
من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق
برادر گرامی جناب آقای مهندس سیروس سازدار
ما جمعی از دانشگاهیان ، فرهنگیان ، کارمندان ،کـــــــــارگران ، کشاورزان ، دامداران و عشایر ، بازاریان و بازنشستگان ، خانواده شهدا و جانبازان ، رانندگان ، ورزشکاران و هنرمندان شهرستانهای مرند وجلفا و توابع آن بر خود وظیفه میدانیم با توجـــــه به تعهدات ملی و مذهبی خود برای انتخاب جنابعالـــــــی به عنوان نماینده هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان مرند و جلفا با در نظر گرفتن سوابق کاری و اجرائی درخشان آن جناب ، در پای صندوق های رای حضور داشته باشیم .
ما مردم شهید پرور ، مظلوم و محروم شهرستانهای مرند جلفا به دلایل ذیل حضور حضرتعالی را در عرصه انتخاباتی نعمتی برای این شهرستان میدانیم :
شما را به دلیل دلسوز بودن ، مسئولیت پذیری و تعهد دینی و ایمانی و خدمت به این مناطق محروم و دور افتاده انتخاب میکنیم .
شعار همه در میدان نبرد و خدمت به مردم محروم این است که (ما آمده ایم تا به مردم خدمت کنیم ) ولی شما خدمت کرده و حال در عرصه دیگر حضور پیدا نموده اید و ما با حضور سبزمان در مورخه 24/12/86 لبیک خواهیم گفت .
ما بر این نکته اعتقاد داریم که مهندس سازدار نه تنها به مناطق مرند و جلفا و هادیشهر بلکه در این امر نیک و پسندیده و انسان دوستانه (گاز رسانی به مناطق محروم ) به آذر بایجان خدمت نموده اند.
سرور گرامی جناب آقای مهندس سازدار شخصیتهایی مثل شما و مدیران کار آمد و متخصص حق بزرگی بر گردن مردم این منطقه دارند ، چرا که همه ما در این فصل زمستان با سرمای سوز ناک و طاقت فرسا به دلیل عدم توانایی تامین منلبع حرارتی ، با اراده و همت میری همچون شما که این نعمت الهی (گاز) را از دورترین نقاط و راههای صعبالعبور به محرومترین نقاط این منطقه رسانیده اید هیچگونه نگرانی بر خود راه ندادیم ، در حالیکه سایر شهرستانهای همجوار فاقد این نعمت بزرگ هستند .
جناب آقای مهندس سازدار ما تعهد اخلاقی می دهیم که شما را به خاطر ( مدیریت تخصص و شجاعت و لیاقت و مددیار محرومان بودن) در پای صندوقهای رای به عنوان نماینده هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب خواهیم نمود . انشاالله..
کارهای بزرگ از اراده های بزرگ سر میزند
از طرف جمعی از اهالی شهرستان مرند و جلفا

سایت هواداران مهندس سازدار



سایت هواداران مهندس سیروس سازدار راه اندازی شد

مهندس سیروس سازدار

که در آن قسمتی از فعالیت ها و شایستگی هایش به نمایش در آمده است

برنامه بعضی از کاندیداها

برنامه های زین العابدین حرفتی گرگری
بسمه تعالی
هرکس در دوره هشتم مجلس نماینده مرند و جلفا باشد مسئولیت سنگینی بر دوش او نهاده شده است
تعدادی از علل سنگینی مسئولیت را بنده در ذیل متن آوردم مابقی را شما سروران بازدیدکننده وبلاگ بنگارید پیشاپیش از حضور سبز شما در کنار صندوق های رای سپاسگزارم
وبلاگ نماینده :
در قسمت نظرات وبلاگ ایشان
1 - پیگیری موضوع نماینده مستقل برای شهرستان جلفا
2 - پیگیری حل مسئله محدوده منطقه آزاد ارس
3 - پیگیری ساماندهی شهر مرن
- اشتغال جوانان مرند و جلفا 4
پیگیری تکمبل جاده خوی و جلفا و شروع عملیات اتوبان مرند - 5
پیگیری گازرسانی به ۲۰ روستای بخش سیه رود و- 6
روستاهای باقیمانده مرند
پیگیری پروژه آبرسانی دشت گل فرج و انتقال آب به مرند -7
8 - موضوع مبارزه با مواد مخدر
9 - پیگیری فعال شدن راه آهن
10 - محیط زیست و گردشگری
11 – تلاش برای ایجاد واحد های دولتی در هر دو شهرستان
12 – تقویت مدیریت سازمانهای خدمات رسان مرند و جلفا
13 – حل موضوع سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد
14 – تلاش برای ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی
15 – پیگیری جذب کادر تخصصی برای بیمارستان هادیشهر
16 – پیگیری تکمیل و شروع پروژه های آبرسانی دشت های افشار ، ایری میسن ، قولان
17 - پیگیری تکمیل پروژه های آب آشامیدنی شهر های جلفا – هادیشهر و تعدادی از روستاهای مرند و جلفا
18 - توضیح و توجیه مسئله فرودگاه جلفا (از مرحله شعار تا عمل ) با توجه به قرار گرفتن در مرکز ثقل سه فرودگاه تبریز ، خوی ، نخجوان و توجیه اقتصادی آن
توضیح و توجیه شعار راه آهن جلفا – اصلاندوز - ۱۹

--------------------------------------------------------------------------------
برنامه های کریم شافعی
بهداشت ودرمان
1. احداث بیمارستان یکصد تختوابی مرند که در سال 1385 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده ودر سال 1386 آغاز وبا سرعت مطلوب اجرایی ادامه دارد.
2. ایستگاه های امداد جاده ای به آمبولانس مجهز به آخرین تجهیزات امدادی درروستای پیام (جاده تبریزـمرند )شهر کشکسرای (جاده مرند ـ خوی ) ٍ سه راهی زنوز جاده (مرند - جلفا) احداث ٍ تجهیزوراه اندازی شده ایستگاه امداد جاده ای یامچی در مرحله راه اندازی است.
3. تکمیل ساختمان وراه اندازی درمانگاه های pic در روستاهای یالقوز آغاج وارسی در سال 85 آغاز واعتبارات تکمیل درمانگاه های pic در کشکسرای واربطان در سال 86 تصویب ودر مرحله انتخاب پیمانکار است.
4. تعداد 6دستگاه آمبولانس برای مراکز درمانی منطقه تحویل شد.
راه وترابری
1. اتوبان تبریز ــ مرند در سال 1385 پایان یافت .
2. احداث جاده جلفا - ایواوغلی بطول 50کیلو متر از سال 85 فعال ودر سال 87پایان می یابد.
3. احداث اتوبان مرند - ایواوغلی در سال جاری به پیمانکار واگذاروانشاءا... بزودی عملیات اجرائی شروع می شود.
4. احداث اتوبان مرند- جلفا در سالجاری به پیمانکار واگذار می شود.
5. تعریض جاده مرند - یکانات به پیمانکار واگذارشده وعملیات اجرایی تامرکز بخش یامچی آغاز شد.
6. اعتبارات اصلاح وتعریض وآسفالت روستاهای گله بان ‍‍‍‍‍، لیوار، اسداغی ،ارلان ،تازه کند، قشلاق، کمارعلیا، گزافر،قرمزی قشلاق،گلین قیه،دیزج قربان،زنوزق،کوه کمر،قینر،اربطان، پیربالا،محبوب آباد،عیش آباد، باروج،فارافار تصویب شد.
7. تعریض زیرگذر خط آهن محور روستای اردکلو آغاز شده است.

وبلاگ اصول گرایان مرند حامی حاج کریم شافعی


این وبلاگ آماده درج نظرات سازنده کلیه ی کاندیدا های نمایندگی شهرستان های مرند – جلفا میباشد در صورت تمایل در قسمت نظرات این سایت ویا وبلاگ پر بیننده
شهرستان جلفا اعلام فرمایید
با تشکر صادقی

جمعه

رقبایی جدید در انتخابات

رقبایی جدید در انتخابات مجلس شورای اسلامی
با نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس هشتم با چهرهایی جدیدی آشنا می شویم که عزم خویش را جزم کرده اند تا راهی بهارستان شوند!
شنیده ها حاکی بر آن است که آقایان : دکتر کبیری ، فیروز رفعییان ( فرزند دکتر اسماعیل رفعییان ) ، سيد صالح حجازی ، دکتر هدایت زنوزی ، مهندس حسن خانی گرگری ، جهانگیر نجفی و مهندس رضا شجاع قصد دارند شانس خود را در راهیابی به بهارستان بیازمایند و این را بخوبی می دانند در بهارستان فقط یک صندلی برای منطقه مرند و جلفا رزرو شده است !
نقل از : مرند خبر

رييس ستاد انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در آذربايجان شرقي گفت: بر اساس آخرين نتايج تائ

يد صلاحيت ها از سوي شوراي نگهبان، تعداد 278 داوطلب نمايندگي براي کسب 19کرسي استان در مجلس رقابت خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري ایسنا منطقه آذربايجان شرقي، اکبر غفاري در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: در مجموع از تعداد 372 داوطلب ثبت‌نام شده در استان، تعداد 66 نفر رد صلاحيت شده‌اند که اين آمار معادل 17درصد نمايندگان نام‌نويسي شده است.
وي با بيان اين که 110 نفر از کساني که صلاحيت آنها توسط هيات‌هاي اجرايي احراز نشده بود و يا از سوي شوراي نگهبان رد صلاحيت شده بودند، اعتراض خود را به شوراي نگهبان ارايه کردند، گفت: در نهايت طبق آخرين اطلاعات به دست آمده، صلاحيت 44 نفر از آنان تائيد شده است.
غفاري اظهار كرد: فردا اسامي تمامي داوطلبان هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي از طريق فرمانداري‌هاي حوزه هاي 13گانه انتخاباتي استان به اطلاع عموم خواهد رسيد. وي با اعلام اين که تبليغات کانديداها از روز پنج‌شنبه آغاز مي‌شود و به مدت يک هفته ادامه خواهد يافت، از نامزدها و هواداران آنها خواست تا در اين زمان ضمن رعايت اخلاق انتخاباتي از تهمت زدن به ديگران پرهيز کرده و تنها به ارايه و اعلام برنامه‌هاي خود بپردازند. غفاري، ارايه شعارهاي متناسب با اختيارات نمايندگان مجلس، تطابق اين برنامه‌ها با سياست‌هاي کلي نظام، پرهيز از دامن زدن به مسايل تفرقه‌انگيز قوميتي که به ضرر منافع و مصالح ملي است و ندادن وعده‌هاي غيرعملي به مردم را از جمله مواردي عنوان کرد که نامزدها و هواداران آنها در جريان تبلييغات بايد به آنها توجه بيشتري داشته باشند.
رييس ستاد انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در آذربايجان شرقي با تاکيد بر ممنوعيت استفاده از اموال و امکانات دولتي در جريان انتخابات له و يا عليه نامزدها، افزود: البته در اين خصوص عليرغم اين كه در سطح استان، مانورهاي زيادي انجام مي‌شود، هيچ گونه موردي مستند به ستاد انتخابات گزارش نشده است.
رييس ستاد انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي آذربايجان شرقي گفت: در جريان برگزاري هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي و ميان دوره‌اي مجلس خبرگان رهبري در استان تعداد 45هزار نفر عوامل اجرايي اعم از اعضاي ستادها، هيات هاي نظارت و انتظامي فعاليت خواهند کرد.

پنجشنبه

فردا، روز آغاز تبلیغات انتخاباتی

متن اطلاعیه شماره 11 ستاد انتخابات کشور به این شرح است:به اطلاع عموم مردم شریف و آگاه میهن اسلامی می رساند در اجرای ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین ماده 40 آئین نامه اجرایی قانون، فعالیت تبلیغات انتخاباتی داوطلبان نمایندگی هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی از دقایق اولیه روز پنجشنبه مورخ 16/12/86 شروع و تا ساعت 8 صبح پنجشنبه مورخ 23/12/86 یعنی بیست و چهار ساعت قبل از شروع اخذ رأی ادامه خواهد داشت.انتظار می رود نامزدهای انتخاباتی در چارچوب قانون انتخابات و با رعایت دستورالعمل تبلیغات انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی فعالیت تبلیغاتی خویش را همواره با در نظر داشتن اخلاق تبلیغات انتخاباتی ارائه فرمایند تا انشاء الله با حضور ملت غیور و فهیم کشور عزیزمان در روز جمعه مورخ 24 اسفند در پای صندوق های رأی شاهد خلق حماسه بزرگ دیگری باشیم

سه‌شنبه

تدابير لازم براي برگزاري انتخابات سالم در جلفا انديشيده شده است



تدابير لازم براي برگزاري انتخابات سالم در جلفا انديشيده شده است
فرماندار جلفا گفت: هيات‌هاي اجرايي و عوامل برقراري امنيت در سطح اين شهرستان ، تدابير اوليه براي برگزاري انتخاباتي سالم را اتخاذ كرده‌اند. " مصطفي قاسمي" روز شنبه در نشست اعضاي شوراي اداري اين شهرستان به نامزدهاي مجلس در اين شهرستان هشدار داد:با هرگونه تحركات و اقدامات غير قانوني برخورد جدي و قانوني به عمل خواهد آمد. به گفته وي، تاكنون در سطح اين شهرستان پنج نفر در ارتباط با تخلفات تبليغاتي مجلس دستگير شده و به مراجع قضايي تحويل شده‌اند. وي از مسوولان ادارات و دستگاه‌هاي اجرايي خواست تا از هرگونه استفاده اختصاصي امكانات دولتي به نفع نامزدي خاص ، خودداري كنند
نقل خبر از مرندیمیز مرند

دوشنبه

گوشه ای از تاریخ شهرستان (نماینده)

گوشه ای از تاریخ شهرستان (نماینده)
آذربایجان استانی بزرگ با پنج شهر بزرگ بنامهای تبریز ، اردبیل ، مراغه قراجه داغ ، ارومیه و خوی بوده و بعد از صدور فرمان مشروطیت از طرف مظفرالدین شاه قاجار در سیزدهم جمادی الثانی سال 1324 قمری توسط بزرگان مبادرت به تنظیم قانون اساسی و نظام نامه انتخاباتی مجلس شورای ملی با تعیین حوزه های انتخابیه و تعداد نمایندگان انتخابی هر منطقه می گردد برابر همان نظام نامه که در مجلس شورای ملی ووزارت کشور نیز سابقه دارد ولایت خوی شامل حوزه های تابعه خوی ، ماکو ، سلماس ، مرند ، زنوز ، گرگر ( لازم به توضیح است که طبق اسناد و مدارک تاریخی قسمت های وسیعی از شهرستان جلفای فعلی به محال گرگر مشهور بوده یکانات با داشتن حوزه های انتخابی فقط حق انتخاب یک نفر نماینده به مجلس شورای ملی را داشته اند که این وضع تا سال 1340 شمسی ادامه داشته است ناگفته نماند که سابقاً نه تنها سلماس و ماکو بلکه مرند و زنوز و گرگر و یکانات جزو حوزۀ جزایی خوی شمرده می شدند از آن تاریخ به بعد آذربایجان غربی از آذربایجان شرقی منتزع گردید گرچه برابر نوشتۀ مرحوم دکتر محمد حجازی مطیع الدوله در کتاب میهن ما گویا قبل از اینکه آذربایجان به دو ایالت شرقی و غربی تبدیل شوند بنا به شرایط خاص زمانی و ازدیاد نفوذ تصمیم به افزایش تعداد نمایندگان گرفته شده بود که طبق همان تصمیم مندرج در همین کتاب تعداد نمایندۀ ولایت خوی با همان حوزه های اشاره شده از یک نفر به دو نفر افزایش می یابد که این تصمیم به علت تبدیل آذربایجان به دو استان عملی نشد ولایت خوی جزو استان آذربایجان غربی و شهرستان مرند هم با حوزه های مربوطه با امتیاز انتخاب یک نفر نماینده باقی می ماند که هنوز که هنوز است شهرستان مرند و حتی جلفا با حومه های مربوطه حق انتخاب یک نفر نماینده را دارند .
به امید اینکه نماینده انتخابی این دوره در دور اول با اکثریت آرا انتخاب و با قاطعیت از این حق مسلم ما در مجلس شورای اسلامی دفاع نماید .