میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

چهارشنبه

یک ازدواج جالب و بینظیر

یک ازدواج جالب و بینظیر
این خبر جالب و بینظیر را از وبلاگ یک پزشک برایتان انتخاب کرده ام تا تنوع و سرگرمی باشد برای خوانندگان وبلاگ انتخاب 86
بر اساس خبری که ایندیپندنت منتشر کرده است ، سنگین وزن ترین مرد جهان ازدواج کرد . ( مانوئل اوریب ) که به سبب چاقی بیش از حد شش سال است که نتوانسته از بستر برخیزد ، در شمال مکزیک با خانمی بنام کلودیا سولیس ازدواج کرد .
در مراسم ازدواج اوریب 43 ساله و سولیس 38 ساله ، چهار صد مهمان دعوت داشتند . پزشکانی که بر جریان رژیم لاغری او نظارت داشتند ، در مراسم حضور داشتند و مواظب بودند که اوریب از دستورات رژیم غذایی خود تخطی نکند .
این خبر توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرده است و حتی شبکه دیسکاوری قصد دارد ، مستندی بر این اساس بسازد .
در سال ۲۰۰۶ نام اوریب، در کتاب رکوردهای گینس به عنوان سنگین‌وزن‌ترین مرد جهان ثبت شد، او در آن زمان ۵۶۰ کیلوگرم وزن داشت. ولی از آن هنگام با کمک‌های همسر کنونی‌اش، موفق شد، ۲۵۰ کیلوگرم وزن کم کند. به این موفقیت بار دیگر نام اوریب در کتاب گینس، ثبت شد، اما این بار، عنوان او متفاوت بود، او به عنوان مردی شناخته شد که بیشترین کاهش وزن را در طول تاریخ داشته است !

کروبی میماند خاتمی نمی آید

فائزه هاشمي : کروبي مي‏ماند، خاتمي نمي‏آيد

من فکر نمی کنم که خاتمی کاندیدا شود. احتمالش بسیار کم است». این جمله فائزه هاشمی است. دختر هاشمی رفسنجانی 10 سال است که سکوت کرده بود و در خصوص مسایل سیاسی ایران اظهار نظر نمی کرد. در زمستان سال 78، برخی از اصلاح طلبان ـ طیف مشارکت و مجاهدین انقلاب ـ نسبت به سیاست های هاشمی رفسنجانی خرده گرفتند و انتقادات بسیاری از او در رسانه های خود رواج دادند. در آن ایام هاشمی رفسنجانی و فائزه هر دو کاندیدای انتخابات مجلس ششم بودند. اما افزایش انتقادات یاران خاتمی از خانواده هاشمی و انتشار برخی اخبار جلسات درونی حزب کارگزاران باعث شد که فائزه هاشمی نتواند در انتخابات مجلس پیروز شود. از آن زمان او سکوت خود را آغاز و ارتباط خود را با اصلاح طلبان قطع کرد.پس از این اتفاق چندین بار سیدمحمد خاتمی به قصد دلجویی، فائزه هاشمی را به دفتر خود دعوت کرد اما خواسته های خاتمی بی جواب ماند و فائزه حاضر به دیدار با خاتمی نشد. در کنار فاصله گرفتن از اصلاح طلبان، او انزوای سیاسی خود را نیز آغاز کرد و در امور ورزش بانوان نقش آفرین شد. از آن تاریخ نه حاضر شد با کسی گفتگو کند و نه خود به سیاست ورزی غلطید. ترجیح داد تحصیلات خود را تکمیل و راه دیگری را برای خود برگزیند. اکنون ده سال از آن تاریخ می گذرد. او که به کنفرانس دانشگاه لویس ایتالیا رفته بود، با یک نشریه ایتالیایی زبان به گفتگو نشست. «ایل مانیفستو» به نقل از فائزه هاشمی آورده است که «به نظر نمی رسد مهدی کروبی رییس سابق مجلس و دبیر کل سابق مجمع روحانیون مبارز کنار بکشد». اشاره فائزه هاشمی به فشارهایی است که برخی از اصلاح طلبان به کروبی وارد می‏کنند تا کروبی به نفع سیدمحمد خاتمی کناره گیری کند تا به زعم آنها خاتمی با فراغ بال بیشتری در انتخابات حاضر شود.
این وضعیت البته در چهار سال پیش رخ داد. مهدی کروبی هنگامی که اعلام کاندیداتوری کرد، برخی از اعضای حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب به او فشار آوردند تا کروبی در مقابل مصطفی معین، نامزد آن دو حزب، صحنه را خالی کند. اما کروبی در صحنه ماند. نتیجه انتخابات شگفت آور بود. معین نفر پنجم انتخابات شد و نتوانست به دور دوم راه پیدا کند اما کروبی از شانس بالایی برخوردار شد و خبرهای اولیه حاکی از آن بود که در کنار هاشمی رفسنجانی به دور دوم انتخابات راه پیدا می کند. این همه چیز یکی دو ساعت مانده به صبح تغییر کرد. از سوی نهادهای مسوول ساعت هشت روز بیست و هشت خرداد 1384 اعلام شد که اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به دور دوم رفتند.اکنون فائزه هاشمی می گوید: بسیاری معتقدند که اشتباه بزرگ اصلاح طلبان در انتخابات بزرگ سال 2005 این بود که چهار کاندیدا معرفی کردند اما اینطور هم نیست که با معرفی یک کاندیدا به پیروزی می رسیدند.
او در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان برای برای به دست آوردن رای مردم، چه تمهیداتی را در نظر دارند؟ می‏گوید: مسلما بحثهای ده سال پیش را از سرنخواهیم گرفت. گمان می کنم که اولویت امروز با مسایل اقتصادی، گرانی موجود در زندگی مردم است. تورم غیرقابل تحمل است. بیکاری افزایش پیدا کرده و بحث فقط باید در محور ایجاد تغییرات و برخورد با این مشکلات باشد. هنر سیاست این است که وعده های صحیح و قانع کننده بدهیم که بتوانیم به آن عمل کنیم نه اینکه در قبال امتیازهای مادی رای جمع کنیم.


منبع : سایت ا لف

دوشنبه

تکذیب شایعه رفع محدودیت اینترنت پرسرعت

تكذيب شايعه رفع محدوديت اينترنت پرسرعت
امكان ارائه اينترنت پرسرعت بدون محدوديت عنوان خبري نادرست بود كه روز چهارشنبه 17 مهر روي خروجي يك خبرگزاري قرار گرفت و به سرعت سايت به سايت و دهان به دهان چرخيد.انتظار براي آزاد‌سازي‌ اينترنت بالاي 128 كيلوبيت براي كاربران خانگي را شايد بتوان دليلي براي انتشار سريع اين خبر بدون اطمينان از صحت و سقم آن از سوي ديگر خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري به شمار آورد.
انتشار اين خبر با تحليل‌هايي از اين قبيل همراه شد: سرانجام 2 سال پس از آنكه وزارت ارتباطات محدوديت 128 كيلوبيت را براي كاربران خانگي اينترنت ابلاغ كرد مجبور به تغيير اين مصوبه شد.
اما سيد ‌محمد حسين‌‌پور، مديركل روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در گفت‌وگو با همشهري از اعمال قانون پيشين خبر مي‌دهد و اضافه مي‌كند: وزير ارتباطات در همايش كنفرانس رمز ايران حضور داشتند كه يكي از خبرنگاران در راهروي دانشگاه مالك‌اشتر (محل برگزاري همايش) سؤالاتي را در مورد پهناي باند از سليماني پرسيد، اما متأسفانه در نقل سخنان ايشان دقت نكرده است و در نهايت خبري تنظيم و منتشر شده كه كاملا نادرست است.
به گفته حسين‌‌پور، كاربران خانگي همچنان امكان استفاده از اينترنت با سرعتي بيش از 128 كيلو‌بيت را ندارند؛ چرا‌كه اين قانون از سوي شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است و وزارت ICT بايد قانون را اجرا كند.
سرعت اينترنت؛ حكايتي قديمي داستان محدوديت سرعت اينترنت براي كاربران خانگي به زماني باز مي‌گردد كه وزارت ارتباطات مصوبه شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي را مبني بر محدوديت ارائه اينترنت به شركت‌هاي اينترنتي ابلاغ كرد. ابلاغ اين قانون از آن زمان با مخالفت بسياري از كاربران و انتقاد كارشناسان روبه‌رو شده است.
با وجود آنكه گفته مي‌شود وزارت ICT نقشي در تصويب اين قانون نداشته اما بيشترين انتقاد‌ها در اين زمينه متوجه اين وزارتخانه بوده است. البته تاثير اظهار‌نظر‌هاي برخي از مسئولان اين وزارتخانه را نبايد در اين انتقاد‌ها از نظر دور داشت. از جمله اظهارات عبدالمجيد رياضي، معاون فناوري اطلاعات وزير كه با متهم كردن 80 درصد كاربران ايراني اينترنت به چت، موجي از انتقاد‌ها را متوجه وزارت ارتباطات كرد.
در چنين شرايطي طبيعي است كه انتشار خبري مبني بر رفع محدوديت سرعت اينترنت براي كاربران خانگي آن هم به نقل از شخص وزير به‌شدت مورد توجه كاربران و رسانه‌ها قرار مي‌گيرد. اين توجه به حدي است كه بسياري از خبرنگاران حتي به‌خود زحمت نمي‌دهند تا با تماس با روابط عمومي وزارتخانه از صحت خبر مطمئن شوند.
شايد با توجه به گفت‌وگوي ماه پيش دكتر سليماني با خبرگزاري فارس اين واكنش نيز چندان دور از ذهن نباشد. سليماني در پاسخ به اين سؤال فارس كه چرا محدوديت دسترسي به سرعت بالاتر از 128 را رفع نمي‌كنيد، گفته بود: ما با جديت به‌دنبال رفع محدوديت آن هستيم مانند MMS كه پس از يكسال و نيم تلاش و پيگيري اين وزارت رفع شد.
اما به‌ نظر مي‌رسد تمام آنهايي كه با اين پيش‌زمينه ذهني، خبر يك خبرگزاري البته معتبر را باور كرده و آن را در رسانه‌هاي خود منتشر كرده‌اند، بخش مهمي از گفت‌وگوي سليماني با فارس را از ياد برده‌اند، آنجايي‌كه وزير ارتباطات محدوديت بالاي 128 را خارج از اراده وزارتخانه عنوان كرده بود.

نوشته: سپيده سمائي
ناشر: همشهری

چهارشنبه

دفتر روابط ایرانیان - امریکاییان

به گزارش "الف" از بی.بی.سی، دولت آمریکا به شوراى آمریکاییان - ایرانیان اجازه داد دفتر خود در تهران را تاسیس کند. این شورا برای بهبود روابط میان ایران و آمریکا فعالیت می کند و مقر آن در آمریکا است. مجوز گشایش دفتر این شورا در تهران، از سوی دفتر "کنترل دارایی‌های خارجی" و با هماهنگی وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده است.هوشنگ امیر احمدی، موسس و رئیس کنونی این شورا در آمریکا، اخیراً چندین نوبت به ایران سفر کرده بود.آقای امیر احمدی گفته بود که سال گذشته در جریان دیدار با محمود احمدی نژاد که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می برد، اجازه سفر به ایران گرفته است.وی در گفت و گو با رسانه های ایران هدف از سفر به ایران را تلاش برای درک بهتر ایران و آمریکا از سیاست های یکدیگر توصیف کرده بود.
ایران هنوز به صدور مجوز تأسیس دفتر این شورا از سوی آمریکا واکنشی نشان نداده و معلوم نیست مقام های ایرانی با فعالیت شورای آمریکاییان - ایرانیان در تهران موافقت خواهند کرد یا خیر.در صورت موافقت ایران، شورای آمریکاییان - ایرانیان اولین سازمان غیر دولتی آمریکا خواهد بود که پس از قطع رسمی روابط سیاسی دو کشور در فروردین 1358، در ایران شعبه دایر می کنداین شورا می گوید با برگزاری میزگردها، کنفرانس ها و انتشار نشریات تحلیلى و آموزشى به ارتقای گفت و گوی ایران و آمریکا کمک خواهد کرد.شورای آمریکاییان - ایرانیان می گوید که فعالیت این شورا در تهران مى تواند به درک مشترک ایران و آمریکا از یکدیگر و زمینه سازی برای عادی شدن روابط دو کشور کمک کند.روزنامه واشنگتن پست، اوایل تیر ماه امسال از قول مقام های آمریکایی نوشته بود که این کشور دفتر حفاظت منافع خود در ایران را شهریور ماه تاسیس خواهد کرد.

رئیس جمهور ایران از گشایش احتمالی این دفتر استقبال کرده بود و وزارت خارجه ایران نیز اعلام کرده بود که آمریکا به طور رسمی درخواست گشایش این دفتر را ارائه نکرده است.

منوچهر متکی وزیر خارجه ایران نیز گفته است که درخواست رسمی آمریکا برای گشایش دفتر حفاظت منافع در تهران، قابل بررسی است.

منبع : سایت الف