میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

سه‌شنبه

عسل نوزادان را به دام مرگ مي كشاند



پژوهشگران آلماني در بيانيه اي اعلام كرده اند كه خوراندن عسل در نوزاداني كه كمتر از 6 ماه سن دارند سبب مرگ ناگهاني مي شود

به گزارش كي اس ال نيوز عسل يك ماده خوراكي طبيعي است كه در هنگام تهيه هيچ پروسه شيميايي يا گرمايي براي استرليزه كردن آن انجام نمي شود و در برخي شرايط امكان جذب باكتري خاصي را دارا است

در نتايج اين تحقيق اين نكته ذكر شده است كه سم اين باكتري در اندازه بسيار ناچيز يعني در حدود چند نانوگرم مي تواند يك انسان سالم را بلافاصله دچار شوك كرده و بكشد

پژوهشگران تاكيد كرده اند كه والدين با دادن مقدار بسيار ناچيزي از عسل به نوزادان مي توانند اين سم را به بدن نوزادان كمتر از 6 ماه وارد كرده و زمينه مرگ ناگهاني نوزادشان را فراهم كنند


چهارشنبه

درگذشت استاد پرویز مشکاتیان



استاد پرویز مشکاتیان درگذشت ، بهمین سادگی خدایش بیامرزد این بزرگ مرد موسیقی ایرانی را قلم قاصر من چه بنویسد در باره این اعجوبه هنر موسیقی ا
این هم یادگاری از وبلاگ ما بیاد این استاد

“هست شب

یک شب دم کرده و خاک

رنگِ رخ باخته است

باد -نوباوه ی ابر- از بَرِ کوه

سوی من تاخته است

هست شب

همچو ورم کرده تنی گرم در استاده هوا

هم ازین روست نمی بیند

اگر گمشده یی راهش را

با تنش گرم، بیابان دراز

مرده را ماند در گورش تنگ

به دل سوخته من ماند

به تنم خسته

که می سوزد از هیبت تب

هست شب. آری شب”


«نیما یوشیج»

یکشنبه

این پسر آمریکایی خون گریه میکند


دیروز، بیماری یک نوجوان آمریکایی مقیم ایلات تنسی ، بازتاب زیادی در خبرگزاری‌های مختلف پیدا کرد. کالوینو اینمان پانزده ساله، خون گریه می‌کند!
نادر بودن این بیماری باعث شد، خبر بیماری به سرعت در رسانه های مختلف منتشر شود. سایت‌های لینک‌دهی اجتماعی خارجی و لینک ویدئوی گریه‌های خونی این نوجوان را داغ کردند و میلیون‌ها نفر گریه‌های عجیب او را دیدند.
این نوجوان هر روز سه بار، بدون اخطار و پیش‌درآمدی گریه خونی می‌کند، طوری که همکلاسی‌هایش از او می‌ترسند و بعضی‌هاشان گمان می کنند که روح او تسخیر شده است یا او یک خون‌آشام عینیت‌یافته است!
دیروز این نوجوان و مادرش در تلویزیون در برنامه «صبح به خیر آمریکا» حضور یافتند تا گریه‌های اشکی او را به نمایش بگذارند.
عکس‌ها و ویدئوهای منتشر شده از او، وی را در حالی نشان می دهد که خون گریه می‌کند و در حالی که اشک‌های او از گونه‌ها به پایین می‌غلتند، رد خون از خود باقی می‌گذارند.
اولین باری که او گریه خونی کرد، از روی ترس از مادرش پرسید که آیا این علامت نشانه قریب‌الوقوع بودن مرگش است، چیزی که مادرش را به وحشت انداخت و باعث شد یا اورژانس تماس بگیرد.
مادر این نوجوان امیدوار است که این حضور تلویزیونی منجر به پیدا شدن راهی برای درمان یا دست کم پیدا شدن علت بیماری پسرش شود.
گریه خونی خودبخودی در بسیاری از فرهنگ‌ها، تفسیرهای مختلفی دارد. مثلا در آیین مسیحیت خونریزی از چشم، دست ، پا یا پیشانی به مصلوب شدن حضرت مسیح نسبت داده می‌شود و عینیتی از آن محسوب می‌شود.
راستش، خبر جالبی بود. اما من هر چقدر در خبرگزاری‌های مختلف جستجو کردم، خبری پیدا نکردم که به صورت منطقی و با مشورت با پزشکان، علل محتمل بیماری این نوجوان را بررسی کنند. چنین چیزی باعث تعجب من شد، چون اکثریت قریب به اتفاق خبرگزاری‌های خارجی برای تنظیم خبرهای بهداشت و سلامت از وجود روزنامه‌نگاران و خبرنگاران پزشک بهره می‌برند. شاید عجله زیاد خبرگزاری‌ها برای از دست ندادن این سوژه جالب، باعث غفلت آنها شده بود.

شنبه

خوردن چیپس و شكلات، موجب مشكلات روانی و بروز جوش و آكنه می شود

دانشمندان دریافتند، خوردن چیپس و شكلات، افزون بر مشكلات روانی، موجب بروز انواع جوش، آكنه، برآمدگی و لك های پوستی در نوجوانان می شود. “جان اندرس هالورسن”محقق دانشگاه “اسلو” همراه همكارانش، علت های احتمالی بروز شرایط پوستی متداول را بررسی كردند. تیم تحقیق ارتباط میان بروز آكنه، رژیم غذایی و مشكلات روانی را در زنان و مردان مطالعه كردند. محققان در پی این مطالعه دریافتند، میان بروز آكنه و مصرف نكردن و یا كم خوردن سبزی های تازه و خام در دختران، ارتباط مهمی وجود دارد. دكتر “هالورسن” در این باره گفت: مطالعه ما ارتباط احتمالی میان رژیم غذایی و آكنه را نشان می دهد. وی افزود: با وارد كردن نشانه های افسردگی و اضطراب در الگوی آماری، نقش رژیم غذایی كم رنگ شد، در حالی كه از سوی دیگر ارتباط میان آكنه و مشكلات بهداشت روان، با وارد ساختن رژیم غذایی همچنان مستحكم بود. این محقق در ادامه گفت: این امر بر مشكلات بهداشت روان به عنوان یك جنبه مهم از بروز آكنه در نوجوانان تاكید دارد. بروز شرایط پوستی نامناسب، میلیون ها نوجوان را متاثر كرده است.



تبریک عید فطر



چهارشنبه

تصاویری از یک اتفاق جالب!

یک مجله فرانسوی در شماره اخیر خود داستان عاشقانه جالبی را نقل می کند:
آرنولد پوینتر، ماهیگیر اهل جنوب استرالیا ماده کوسه سفیدی را که در طور ماهیگیری به دام افتاده بود، از مرگ حتمی نجات می دهد. این موضوع اکنون مشکلی برای ماهیگیر به وجود آورده. ماهیگیر می گوید:
“2 سال است که این کوسه مرا تنها نگذاشته، همیشه به دنبال من می آید. حضور او همه ماهی ها را فراری می دهد. و من دیگر نمی دانم چه کار باید بکنم؟”
خلاص شدن از دست یک کوسه 5 متری، به خصوص با وجود قوانین سازمان های حفاظت از محیط زیست کار ساده ای نیست، ولی ظاهرا رابطه احساسی دو طرفه ای بین ماهیگیر و کوسه به وجود آمده.
ماهیگیر می گوید: “هر وقت من قایقم را متوقف می کنم، به قایق نزدیک می شود، به پشت روی آب شناور می ماند تا من شکم و گردنش را نوازش کنم، سپس سر و صدا می کند، چشمانش را بر می گرداند و باله هایش را با خوشحالی به آب می زند!”

شنبه

تصاویر شگفت انگیز تلسکوپ هابل از فضا

اخترشناسان و دانشمندان علوم فضایی با دریافت تصاویر جدیدی که تلسکوپ فضایی هابل به ثبت رسانده است بسیار هیجان زده شده اند. این تصاویر جدید نشان می دهد ماموریتی که توسط فضانوردان و با کمک شاتل آتلانتیس در ماه می به منظور ترمیم هابل انجام گرفت بسیار موفقیت آمیز بوده است.
تصاویر جدید هابل را پدیده های مختلف نجومی از کهکشانهای در حال برخورد گرفته تا ستاره های در حال مرگ تشکیل می دهند. به گفته ناسا این تلسکوپ فضایی یکی از مهمترین و با ارزش ترین تجهیزات علمی است که تا به حال ساخته شده است و باید تا سال ۲۰۱۴ به کار خود ادامه دهد. دوربین جدید هابل به منظور مطالعه دقیق تر بر روی انرژی تاریک و نگاه عمیق تر به ناشناخته های فضا بر روی این تلسکوپ فضایی نصب شده است
به گزارش مهر، اکنون ناسا به همراه سازمانهای همکارش در تلاشند تلسکوپی بزرگتر و قدرتمندتر از هابل با نام جیمز وب را پس از پایان گرفتن عمر این تلسکوپ جایگزین آن کنند.
فضانوردان آتلانتیس طی ماموریت ترمیم هابل پنج راهپیمایی فضایی به منظور نصب تجهیزات جدید از جمله دوربین شماره سه میدان دید وسیع و تعمیر برخی قسمتهای هابل به انجام رساندند و هابل اکنون بیشتر از هر زمان دیگری به نور حساس بوده و همین خصوصیت کیفیت رصدهای آن را به میزان چشمگیری افزایش داده است.
گروه پنج تایی استفان
این تصویر که گروه پنج تایی استفان را نشان می دهد توسط دوربین جدید هابل به ثبت رسیده است. این گروه در عین حال به گروه برخوردی ۹۲ هیکسون نیز شهرت دارد. مطالعات نشان داده است عضو NGC 7320 این گروه که در چپ و بالای تصویر قرار
گرفته نسبت به دیگر اعضای گروه هفت بار به زمین نزدیک تر است.
کهکشان NGC 6217
کهکشان NGC 6217 در واقع اولین تصویری است که پس از تعمیرات و بهبود تجهیزات هابل توسط این تلسکوپ به ثبت رسیده است. تصویر این کهکشان که در فاصله ۶ میلیون سال نوری از زمین قرار گرفته به واسطه آزمایش دوربین جدید هابل به ثبت رسیده است.
NGC 6302 یا سحابی پروانه ای

این پدیده کیهانی شباهت بسیار زیادی به پروانه ای زیبا دارد اما در واقع آنچه این سحابی به نام سحابی پروانه ای را به پروانه شبیه کرده است حجم عظیمی از گازهای آشفته است که تا حرارت ۳۶ هزار درجه فارنهایت داغ شده اند و در سرعتی بیش از ۹۶۵ هزار و ۶۰۶ کیلومتر بر ساعت در حال درنوردیدن فضا هستند. سرعتی که برای سفر از زمین به ماه در ۲۴ دقیقه کافی
خواهد بود. ستاره ای در حال مرگ نیز در مرکز این سحابی قرار گرفته است.
ستارگان خوشه ستاره ای امگا

این تصویر شگفت انگیز از دیگر تصاویر جدیدی است که هابل با تمرکز بر روی مرکز خوشه ستاره ای امگا به ثبت رسانده است این خوشه با عمری در حدود ۱۰ تا ۱۲ بیلیون سال دارای بیش از ۱۰ میلیون ستاره است و در فصله ۱۶ هزار سال نوری از زمین قرار دارد.
ستاره های سفید یا زرد در این تصویر ستاره هایی جوان در ابعاد خورشید هستند، ستاره های نارنجی رنگ نیز ستاره هایی رو به مرگ هستند که در حال از دست دادن سوخت خود هستند. همچنین ستاره های قرمز رنگ در این تصویر اجرامی هستند که تمامی سوخت خود را از دست داده اند و به اجرامی قرمز رنگ و عظیم با ابعادی چند برابر خورشید تبدیل شده اند. بر اساس گزارش بی بی سی، ستاره های آبی رنگ در نهایت نشان دهنده ستاره هایی هستند که تقریبا مرده اند و در تلاشند با سوزاندن هلیوم طول عمر خود را افزایش دهند.
لیست کامل این تصاویر با کیفیت بالا را در سایت رسمی آن میتوانید مشاهده نمایید.


جمعه

خبر تکان دهنده کشف موجود فضایی، یا فریب رسانه ها؟

این خبر که امروز در سایت هاامتیاز بسیار زیادی آورد مربوط می شود به پرده برداری از یک اتفاق
بسیار عجیب در مکزیک. در سال 2007 یک کشاورز مکزیکی موجود عجیبی پیدا کرد که به زحمت زیاد توانست او را بکُشد. چند روز پیش دانشمندان پس از دو سال تحقیق نتایج آزمایشات خودشان را در یک کنفرانس که شدیدن در شرایط امنیتی بود منتشر کردند . این موجود کوچک که از نظر اسکلت تقریبن به خزندگان شباهت دارد به اندازه کف دست انسان است ولی دارای دندان و اسکلت سری شبیه به انسان است و نتایج ژنتیکی نشان داده که نوع ژن این موجود به هیچ موجود زنده‏ای در کره زمین شباهت ندارد. کشاورز مکزیکی گفته بود که برای کشتن این موجود مجبور شد که سه بار به مدت چند ساعت او را در آب غرق کند. وقتی که کشاورز موجود را پیدا کرد، این موجود که بسیار شبیه به فیلم های تخیلی فضایی است برای نجات خود شروع به جویدن بازوی خود کرده بود. گفته شده است که کشاورز مکزیکی مدتی بعد در یک صانحه رانندگی که منجر به آتش سوزی شد با حرارت بسیار زیادی سوخته و کشته شده است.

چهارشنبه

چهل مطلب دانستنی

داوينچي همزمان با يک دست مينوشت و با يک دست نقاشي ميکرد
هيتلر از مکان هاي بسته وحشت داشت
 مار مي تواند تا نيم ساعت بعد از قطع شدن سرش نیش بزند
 هرانسان تا 8 ثانيه بعداز قطع گردنش هنوز به هوش است
اغلب مارها 6 رديف دندان دارند
وقتي به خورشيد نگاه مي کنيد 8 دقيقه قبل از آن را مشاهده ميکنيد
قلب ميگو در سر آن واقع است
ظروف پلاستيکي تقريبا 50 هزار سال در برابر تجزيه مقاومند
حدود 250 نفر از محققان ( ناسا ) ورئیس کامپیوتر ناسا یک ایرانی است
دانشمندان دريافته اند مورچه ها هم مانند انسان ها صبح ها خميازه ميکشند
حس بويائي مورچه با سگ برابري می کند
کوچکترين سگ دنيا ((دارکيده پتز بورگ)) نام دارد که 600 گرم وزن دارد
آيا ميدانستيد تصميم بر اين بود که کوکا کولا به عنوان دارو استفاده شود؟
. با30 گرم طلا مي توان نخي به طول 81کيلومتر درست کرد
. فنلاند از 179 هزار و 585 جزيره تشکيل شده است
زمين در آغاز پيدايش 2000 بار بزرگتر از حجم کنوني بود
در زبان عربي براي کلمه ي شمشير 850 واژه ي مختلف وجود دارد
. گرانترين کفش دنيا 1ميليارد و 700 ميليون تومان است
براي تخمين زدن حشره هاي روي زمين کافيست به ازاي هر انسان 200 ميليون حشره ريز و درشت در نظر بگيريم
کوسه با شنيدن ضربان قلب طعمه ي خود آن را پيدا ميکند
!! در دنيا تعداد جوجه ها از آدم ها بيشتر است
فيل تنها حيواني ست که نمي تواند بپرد
در مونيخ بيمارستاني براي افراد سرخورده ساخته شده است
قلب وال در هر دقيقه فقط 9 بار مي تپد
ايرانيان در انگليس ثروتمند ترين قشر هستند حتي ثروتمند تر از ملکه اليزابت
در سال 1380 تعداد گوسفندان زلاند نو 44 ميليون راس اعلام شد در حالي که جمعيت اين کشور 4 ميليون نفر بود
يک انسان بالغ 5 ليتر خون در رگ هاي او جاريست که اگر 5/1 ليتر را از دست بدهد احتمال مرگش بسيار است
قوه ي چشايي پروانه در پاهاي آن تعبيه شده است
اگر تمام نمک هاي آب هاي دنيا را جمع کنيم مي توانيم کره خشکي را با لايه اي نمک به قطر 150 متر بپوشانيم
گرده گل هرگز فاسد نمي شود
جوانان هندي شادترين و ژاپني ها افسرده ترين هاي جهان هستند
مغز در هنگام خواب فعالتر از وقتي است که تلويزيون مي بينيد
نود در صد سم مار از پروتئین تشکیل شده است
. چشم انسان معادل يک دوربين 135 مگا پيکسل عمل مي کند
وزن یک قاشق چاي خوري از سياه چاله ها 2 ميليارد تن است
يک سياهچال در کهکشان راه شيري وجود دارد که در هر ثانيه 1000 بار به دور خود مي چرخد
اولين فردي که در اروپا اقامت گرفت يک زن ايراني بود و بعد مساله اقامت خارجي ها مطرح شد
. خورشيد کوچکترين ستاره زمين است
آب دريا بهترين ماسک صورت است
سرعت عطسه يک انسان برابر است با 160 کيلومتر در ساعت