میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

پنجشنبه

آیین سلامتی

آیین سلامت

مترجم : نسرین صادقی

1 – هر روز 10 - 30 دقیقه قدم بزن و در حالی که قدم میزنی لبخند به لب داشته باش . این تمام ناراحتی ها و بیماری هارا از تو دور میکند .

2 – در یک محیط آرام 10 دقیقه بنشین و حتی اگر مجبور شدی در را قفل کن.

3 - وقتی که صبح از خواب بیدار می شی این جمله را به خودت بگو...... من امروز قصد دارم فلان کار را بکنم.

4 - سعی کن تو سال جدید کتابهای بیشتری بخوانی و بازی های بیشتری بکنی.

5 - بخشی از وقتت را صرف مدیتیشن، تمرینات یوگا، و دعا کردن کن ، چرا که اینها به منزله سوختی هستند در زندگی پر مشغله امروز.

6 - وقت بیشتری را با کسانی که بالای هفتاد سال و زیر 6 سال هستند بگذران.

7 - وقت بیشتری را با کسانی که بالای هفتاد سال و زیر 6 سال هستند بگذران.

8 - در حالت بیداری هم سعی کن رویا هایت را ببینی ،همانطور که در حالت خواب قادر به دیدن آنها هستی.

9 - سعی کن در برنامه غذاییت غذا هایی را بگنجانی که کاملا طبیعی هستند و محصول مستقیم طبیعت و بدون دخالت انسان.

10 - سعی کن هر روز حداقل 3 نفر را بخندانی.

11 - بی نظمی و شلوغی را از خا نه ات ، ماشینت، و میز کارت پاک کن و بگذار که موج جدیدی از انرژی وارد زندگیت شود.


12 - وقت با ارزش خودت را صرف شایعات ، مسائل گذشته ، افکار منفی یا چیزهایی که نمی توانی کنترل کنی نکن بلکه سعی کن تمام انرژیت را صرف لحظه حال کنی و نهایت لذت را از آن ببری.

13 - به خاطر داشته باش که زندگی مدرسه ای است که تو باید چیز های جدیدی را در آن یاد بگیری و مشکلات و سختیها بخشی از برنامه آموزشی هستند که خیلی زود رفع می شوند و تجارب گرانبهایی را برای تو بر جای می گذارند.

14 - تا می توانی لبخند بزن و بخند تا انرژی های منفی را از خودت دور کنی.

15 - زندگی منصف نیست ولی با این حال باز هم خوب و دوست داشتنی است.

"Life isn't about waiting for the storm to pass....It's about learning to dance in the rain."

زندگی طوفانی نیست که منتظر باشی تا بگذرد ، بلکه بارانی است که باید در آن برقصی .

Gail Lowe H.R.
Advisor Team Leader,
Document Services

ادامه دارد .......

شنبه

اولین جنین انسان - حیوان در بریتانیا خلق شد



اولين جنين انسان - حيوان در بريتانيا خلق شد



اين توده سلولي شايد به جنين انسان شباهت داشته باشد اما در واقع جنين پيوندي انسان - حيوان استدانشمندان در بريتانيا موفق شده اند براي اولين بار در اين كشور جنين هاي آزمايشگاهي خلق كنند كه از انسان و حيوان تركيب شده اند. اين جنين هاي آزمايشگاهي، كه با انگيزه كمك به مطالعات پزشكي خلق شده بوده اند، سه روز زنده ماندند.اين موفقيت در حالي رخ داده كه قرار است يك ماه ديگر نمايندگان پارلمان بريتانيا درباره آينده اين گونه آزمايش ها و تحقيقات تصميم گيري كنند. كليساي كاتوليك تحقيق و خلق جنين هاي تركيب شده از دي ان اي انسان و تخمك حيوانات را عملي "نفرت انگيز" توصيف كرده است اما سازمان هاي بهداشت و درماني و گروه هاي مدافع حقوق بيماران معتقدند كه اين تحقيقات براي درك و درمان امراض حياتي است. آنها استدلال مي كنند كه به ثمر رسيدن تحقيق در مورد جنينهاي پيوند شده از انسان و حيوان ممكن است راه را براي رسيدن به درمان هاي پزشكي جديد، از جمله بيماري پاركينسون و آلزايمر هموار كند. كمبود تخمكاگر با ميكروسكوپ به اين جنين ها نگاه كنيم تفاوتي با يك جنين عادي سه روزه ندارند. اما در واقع آنها بخشي انسان و بخشي حيوان هستند. براي خلق جنين هاي پيوندي دانشمندان دانشگاه نيوكاسل انگلستان، دي ان اي به دست آمده از سلول هاي پوست انسان را به تخمك هاي گرفته شده از تخمدان گاو تزريق مي كنند. پيش از تزريق دي ان اي، دانشمندان تقريبا تمام ژن هاي موجود در تخمك هاي گاو را از آنها خارج كرده اند. آنچه از تركيب دي ان اي سلول هاي پوست انسان و تخمك هاي گاو حاصل مي شود جنيني است كه براي همه منظورهاي پزشكي و تحقيقاتي حكم جنين انسان را دارد؛ محققان مي توانند از اين جنين ها سلول پايه استخراج كنند؛ سلول هاي پايه ممكن است امكان درمان بسياري از بيماري ها را كه انسان با آن دست به گريبان است، فراهم كند. سلول هاي پايه كه از جنين استخراج مي شود توان بالقوه براي بدل شدن به انواع بافت هاي بدن را دارند كه به آنها اهميت تحقيقاتي بسيار بالايي مي بخشد. در حال حاضر، دانشمندان مجبورند براي كسب اين سلول ها به تخمك انساني كه از معالجات باروري به جا مانده تكيه كنند، اما در اين زمينه كمبودهايي وجود دارد و به علاوه كيفيت آنها هميشه خوب نيست. نيل بودلر، گزارشگر بي بي سي، مي گويد مخلوط كردن انسان و گاو شايد خيلي عجيب به نظر برسد اما محققان دانشگاه نيوكاسل مي گويند كه دسترسي به تخمك هاي گاو در مقايسه با تخمك هاي انسان راحت تر است. آنها همچنين تاكيد دارند كه هدف از خلق اين جنين ها صرفا تحقيقات پزشكي است و اين جنين ها همواره در حد توده اي از سلول باقي مي مانند و به چيز ديگري تبديل نخواهند شد. پرفسور جان بورن، كه يكي از اعضاي تيم تحقيقي دانشگاه نيوكاسل است، مي گويد آنها با اجازه و تائيد مسئولان اين جنين هاي آزمايشگاهي را خلق كرده اند اما آينده اين تحقيقات به تصويب لايحه اي بستگي دارد كه پارلمان بريتانيا سرگرم بررسي آن بوده است. سازمان ناظر بر مقررات "باروري انساني و جنين شناسي" (اچ اف ايي اي) سال گذشته ميلادي گفت دانشمنداني كه خواستار استفاده از جنين تركيبي هستند بايد به طور منفرد براي اين كار تقاضانامه پر كنند. در حال حاضر در بريتانيا دو دانشگاه، يكي نيوكاسل و ديگري دانشگاه گينگز از اين سازمان مجوز دريافت كرده اند. قوانين حاكم بر تحقيقات جنين در بريتانيا قديمي است و مشمول موضوع خلق جنين پيوندي نمي شود
.منبع : تالارهای نیک صالحی

آدمک آخـــــــــــــــــر دنیاست بخند
آدمــــــک مرگ همین جاست بخند
دست خـطی که تو را عاشق کرد
شوخی کاغــــــــذی ماست بخند
آدمــــــــــک خر نشوی گریه کنی
کـــــــــــــل دنیا سراب است بخند
آن خـــــــدایی که بزرگش خواندی
بخــــــــدا مثل تو تنهاست بخند ...!