میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

جمعه

اولین ماهواره ایرانی در فضا



متخصصان اميدآفرين كشورمان، پرتاب آزمايشي ماهواره‌بر سفير اميد را در شب ولادت با سعادت حضرت مهدي موعود (عج) با حضور رئيس‌جمهور، با موفقيت انجام دادند تا بدين وسيله، راه ايران براي نشاندن ماهواره در مدار كره زمين هموار شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری‌ها، اين آزمايش كه با هدف صحه‌گذاري بر عملكرد ماهواره‌بر، سيستم‌هاي داده‌پردازي از راه دور، دستگاه مركزي زميني، ايستگاه‌هاي زميني تله‌متري، فرمان از راه دور (تلكامند) و تعيين موقعيت ماهواره صورت گرفت، توانست به اهداف از پيش تعيين شده دست يابد.
گفتني است، در اين آزمايش، زيرساخت‌هاي ارتباطي گسترده زميني به نحو كاملي از اين پرتاب آزمايشي پشتيباني كردند.
در همين زمينه، روز يکشنبه، ستاد کل نيروهاي مسلح، در پيامي دومين پرتاب موفقيت‌آميز ماهواره‌بر سفير را تبريک گفت.

ستاد کل نيروهاي مسلح در اين پيام نوشت: اين دومين پرتاب آزمايشي است که بحمدالله به اهداف خود رسيد و موجبات شادي و اقتدار ملت شريف ايران اسلامي را فراهم آورد.
دكتر احمدي‌نژاد در سفر اخير خود به تركيه، از پرتاپ نخستين ماهواره مخابراتي ايراني با موشك و پرتابگر ايراني خبر داده بود.

مسئولان فضايي كشور، حدود شش ماه پيش (بهمن ماه 1386) پس از پرتاب آزمايشي موشک «کاوشگر-1» به فضا اعلام كرده بود كه تا تابستان، ماهواره ايراني «اميد» را از سكوي پرتابي در داخل كشور در مدار زمين قرار خواهند داد.

بهمن ماه سال گذشته، مهندس طالب‌زاده در حاشيه مراسم افتتاحيه هفتمين كنفرانس انجمن هوافضاي ايران درباره پرتاب آزمايشي «کاوشگر-1» به خبرنگاران گفته بوده: پرتاب «كاوشگر1» شامل دو بخش بود كه پس از گذشت حدود 100 ثانيه، قسمت اول از قسمت دوم جدا شد و توسط چتري به زمين بازگشت و قسمت دوم تا ارتفاع 200 كيلومتري به راه خود ادامه داد.

وي افزود: بخش دوم اين پرتابگر، اطلاعاتي كه در مسير پروازي‌اش وجود داشت، چون يونسفر، جو، امواج الكترومغناطيس و ديگر اطلاعات را دريافت كرد و همزمان با ايستگاه زميني ارتباط برقرار نمود و پس از پنج تا شش دقيقه دوباره توسط چتري به زمين بازگشت.

وي خاطرنشان كرد: اين اطلاعات به عنوان فاكتور در پرتاب‌هاي بعدي مورد استفاده قرار مي‌گيرد و پرتاب‌هاي بعدي نيز از همين مسير ادامه يافته و به طور حتم اين اطلاعات تغيير مي‌يابد.
رئيس سازمان فضايي ايران تصريح كرد: با تجزيه و تحليل اطلاعات دريافتي از اين پرتابگر آن را گسترش مي‌دهيم و اميدواريم در تابستان سال آينده (1388) ماهواره «اميد» را بدين طريق پرتاب كرده و پس از آن به پرتاب ماهواره‌هاي ديگر اقدام كنيم.
منبع خبر :سایت تابناک

هیچ نظری موجود نیست: