میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

چهارشنبه

سازدار و مسئله استیضاح



نماينده مردم مرند و جلفا : نمي‌دانم چرا وزرا استيضاح را منفي تعبير مي‌كنند
سيروس سازدار و يكي از امضا‌كنندگان استيضاح وزير جهاد كشاورزي پيش از پايان جلسه علني امروز يكشنبه مجلس با استناد به ماده 23 -228 و 227 آئين‌نامه داخلي مجلس ضمن تشكر از لاريجاني به خاطر بيان صبح خود كه اعلام كرده بود استيضاح‌ها حدنصاب امضا را دارد، گفت: درخواست‌كنندگان استيضاح وزير جهاد كشاورزي از طيف‌هاي مختلف مجلس هستند و اين نشان مي‌دهد كه مسائل مربوط به كشاورزان براي همه طيف‌هاي مجلس قابل توجه و از اهميت خاصي برخوردار است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، نماينده مرند و جلفا با بيان اينكه در يكي دو روز گذشته از قول اعضاي دفتر هيئت رئيسه مجلس در روزنامه‌ها اعلام شده بود كه تعداد امضاها به 8 نفر رسيده است، گفت: علاوه بر اين موضوع، معاون وزير جهاد كشاورزي نيز تعداد امضاهاي استيضاح‌كنندگان وزير جهاد كشاورزي را سه نفر اعلام كرده است. وي افزود: اين در حالي است كه 24 نفر از امضا‌كنندگان وزير جهاد كشاورزي اعلام كردند كه امضاهاي خود را پس نگرفته‌اند و 17 نفر از نمايندگان نيز طي نامه‌اي خطاب به رئيس مجلس خواستار پيگيري كتبي اين اخبار غلط شده‌اند تا بدانند منبع اين اخبار كه اعلام كردند تعداد امضاها به 3 يا 8 نفر رسيده است، چه كساني هستند. سازدار با بيان اينكه استيضاح حق نمايندگان است، گفت: ما نمايندگان استيضاح كننده تحمل اين را نداريم كه معاون وزير جهاد كشاورزي به جاي توجه به تذكرات جنابعالي، بر عليه مجلس مصاحبه كند و بگويد امضا استيضاح كنندگان به سه نفر رسيده است. نماينده مرند و جلفا با بيان اينكه استيضاح فرصتي است تا وزرا در مجلس حضور پيدا كنند و برنامه‌هاي خود را ارائه دهند، گفت: نمي‌دانم چرا وزرا استيضاح را منفي تعبير مي‌كنند. علي لاريجاني در پاسخ به تذكر سازدار گفت: بحث پس گرفتن امضاها مطرح نبود بلكه ما از نمايندگان خواهش كرديم تا چنانكه ممكن باشد استيضاح به تاخير بيفتند تا در اين فاصله هم به كار قانونگذاري بپردازيم و هم گفتگوهاي با وزرا صورت گيرد تا بلكه مشكلات رفع شود. لذا فعلا استيضاح‌ها براي مدتي به تاخير افتاده است و اين مصاحبه‌ها نيز مصاحبه‌هاي درستي نيست.

جمعه

چه رؤیاهایی می آیند؟


چه رویا هایی می آیند؟
علوم با کمک فناوری و اطلاعات هر روز چیز های باور نکردنی را برای بشر به ارمغان می آورد مطلب زیر را بخوانید ...
مقاله‌ای که دیروز در «ژورنال آمریکایی نورون» منتشر شده بود و در حال حاضر بازتاب گسترده‌ای در خبرگزاری‌ها و نشریات پیدا کرده است، آن قدر جالب بود که امروز تصمیم گرفتم آنرا برای خوانندگان وبلاگ بنویسم .
دانشمندان آزمایشگاه علوم عصبی-کامپیوتری ژاپن آ. تی . آر فناوری تحلیل مغزی جدیدی ابداع کرده اند که می تواند تصاویر ذهنی یک فرد را باز سازی کند و روی صفحه کامپیوتر نمایش دهد . این موضوع که در دو ، یا سه روز اخیر اعلام شده است . بر اساس اظهار نظر پژوهشگران این فناوری در آینده خواهد توانست ، رؤیا های یک فرد را هنگامیکه او خوابیده است ، به نمایش بگذارد .
دانشمندان چنین کاری را با تحلیل میزان جریان خون مغز انجام داده اند . وسیله ای که آنها برای اندازه گیری تغییرات جریان خون مورد استفاده قرار داده اند ام . آر . آی عملکردی یا ( اف . ام . آر . آی ) است .
مراحل کار به این شکل بود که :
نخست دانشمندان به افراد مورد مطالعه، به صورت تصادفی ۴۰۰ تصویر سیاه و سفید را نشان دادند. طول نمایش هر تصویر، ۱۲ ثانیه بود. در همان زمان نمایش تصاویر ( اف . ام . آر . آی ) تغییرات جریان خون را اندازه گیری میکند و اطلاعات را به یک کامپیوتر میدهد ، برنامه کامپیوتری با تحلیل این اطلاعات توانست نشان دهد که هر نوع تغییر جریان خونی ، متناسب با کدام تصویر است . در مرجله بعد به همین افراد تصاویر متفاوتی نشان داده شد ، مثلاً روی تکه کاغذ حروف تشکیل دهنده کلمه ( نورون ) به آنها نشان داده شد . جالب است که کامپیوتر با پردازش اطلاعات مربوط به جریان مغز ، توانست تصاویر نشان داده شده را باز سازی کند .
در حال حاضر این سیستم تنها توانایی بازسازی تصاویر سیاه و سفید ساده را دارد، ولی دانشمندان امیدوار هستند که در آینده با ارتقای صحت اندازه‌گیری‌ها، سیستم قادر به بازسازی تصاویر رنگی هم بشود .
نتایج این پژوهش، واقعا تحولی در شناخت ما از عملکرد مغز، به وجود می‌آورند. دکتر «چنگ» -یکی از دانشمندان درگیر در این تحقیق- معتقد است که ظرف ۱۰ سال‌آینده، با تکمیل این فناوری تا حدی می‌توان به افکار یک فرد، پی برد .
از هم‌اکنون کاربردهای زیادی برای این فناوری پیشبینی می‌شود. مثلا در حوزه هنر و طراحی، خواهیم توانست تصاویر ذهنی هنرمندان را ببنیم و از آنها برای خلق آثار هنری مختلف استفاده کنیم ، البته مشروط به اینکه این فناوری واقعا بتواند با سرعت و دقت، تصاویر ذهنی هنرمندان را بازسازی کند .
حتی در دنیای پزشکی هم روانپزشکان با دیدن عینی توهمات بیماران، می‌توانند، قدم‌های مؤثرتری در تشخیص و درمان اختلالات روانپزشکی بردارند .
رئیس گروه تحقیقاتی ( آ . تی . آر ) ، یوکیاسو کامیتانی- اعتقاد دارد که از این فناوری می‌توان در مورد سایر حواس هم استفاده کرد و چه بسا در آینده بتوانیم احساسات و حالات روحی پیچیده یک فرد را هم بخوانیم .

سیروس سازدار نماینده مرند جلفاو اعتراض به لاریجانی بعلت عدم اعلام وصول طرح استیضاح وزیر کشاورزی

منبع : عصر ایران
سيروس سازدار نماينده مرند و جلفا پيش از پايان جلسه علني امروز مجلس در تذكري آئين نامه‌اي با اشاره به اعلام وصول نشدن طرح وزير جهاد كشاورزي گفت: در جلسه 8 آبان ماه، رئيس جلسه آقاي ابوترابي فرد اعلام كرد كه من در اين جلسه استيضاح وزير جهاد كشاورزي را دريافت شده تلقي مي‌كنم و جلسه بعد اين طرح اعلام وصول خواهد شد.
سازدار با تاكيد بر اينكه بنده در انجام وظيفه نمايندگي تحت هيچ شرايطي خسته نخواهم شد، خطاب به رئيس مجلس گفت: تكليف ما را روشن كنيد، وقتي مطرح مي‌كنند طرح به استيضاح رسيده، پس استيضاح انجام شود.
وي افزود: ما اصل تعامل را قبول داريم اما تعامل يك طرفه نيست، فعلا تعامل را يك طرفه كرده‌اند.
نماينده مرند و جلفا با اشاره به بركناري 8 وزير توسط دولت و يك وزير توسط مجلس تصريح كرد: آقاي رئيس جمهور نمي‌دانست كه نبايد اين موضوع را رعايت كند كه تعداد به حد نصاب نرسد. اين حق ما است كه استيضاح را مطرح كنيم.
وي خطاب به لاريجاني گفت: از روزي كه شما اين موضوع را به دست انداز انداختيد، معاون پارلماني وزارت جهاد كشاورزي جناب فلسفی به ما پز مي‌دهند، امروز آنها در حاشيه امن قرار گرفته‌اند و ما نمي‌دانيم جواب مردم را چه دهيم.
لاريجاني خطاب به سازدار گفت: شما و دوستانتان كه از صبح كه به جايگاه هيئت رئيسه تشريف آورديد، بنده توضيح دادم كه هيچ چيز پنهاني وجود ندارد.
وي افزود: من عرض كردم تا آنجا كه ممكن است مجلس راه تعامل را طي مي‌كند لذا از شما و دوستان ديگر خواهش كردم اجازه دهيد با وزير جهاد كشاورزي صحبت كنيم كه اگر اين ايراداتي كه شما مي‌فرماييد قابل حل باشد ديگر وقت دولت و مجلس با استيضاح گرفته نشود.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه استيضاح حق نمايندگان است و اين حق براي نمايندگان محفوظ است، اظهار داشت: در اين فاصله جلسه اي با وزير كشاورزي و معاونين ايشان داشتيم من به ايشان گفتم استيضاح جدي است شما جلسه اي بگذاريد و با آقايان صحبت كنيد كه تا آنجايي كه ممكن است مسئله حل شود
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين جلسه هنوز تشكيل نشده است. من امروز گفتم اگر مي‌شود اين جلسه را شنبه تشكيل دهند و اگر به هر دليل متقاعد نشديد، طرح استيضاح روز يكشنبه اعلام وصول مي‌كنيم. بنابراين فاصله تا اعلام وصول چند روز است.
وي افزود: در مورد وزير آموزش و پرورش هم همين موضوع مطرح است.
وي افزود روز شنبه جلسه بگذاريد و اگر مسائل قابل حل باشد، بهتر است اما اگر متقاعد نشديد اين استيضاح حق شما و ما يكشنبه در خدمت شما هستيم. وي در پايان تاكيد كرد: شما مدرس وار كار خود را دنبال كنيد.

تذکر آقای سازدار در مجلس (دیلم نیوز)
تذكر سازدار نماينده مرند و جلفا به وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي در خصوص اعلام علت حذف اورژانس بين راهي مرند و جلفا و ضعف نظارت بر خدمات بيمارستان‌‏هاي استان آذربايجانشرقي.

سه‌شنبه

ایدزو گسترش آن



خبر اول : به تازگی دانشمندان هاروارد، نتایج یک پژوهش را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه سیاست‌های غلط بهداشتی دولت آفریقای جنوبی، جان هزاران بیمار مبتلا به ایدز را در طی سال‌ها گرفته است.
شیوع بیماری ایدز در آفریقای جنوبی بالاست، هم‌اکنون ۵/۷ میلیون نفر در این کشور مبتلا به ایدز هستند و روزانه ۹۰ نفر به خاطر عوارض این بیماری می‌میرند . در کمال تعجب، رئیس‌جمهور پیشین آفریقای جنوبی، «تابو امبکی»، در دوره زمامداری خود ، تحت تأثیر عده کمی از دانشمندانی که معتقد بودند ویروس اچ . آی . وی عامل ایدز نیست، قرار گرفته بود و بنابراین از سیاست‌های درمان ایدز با داروهای ضد ویروس، حمایت نمی‌کرد. او حتی داروهای ضد ویروس را سمی می‌دانست .

تخمین زده می‌شود که اگر داروهای ضد ویروس مناسب در دسترس بیماران مبتلا به ایدز آفریقای جنوبی قرار می‌گرفت، از مرگ زود هنگام ۳۳۰ هزار بیمار و ابتلای ۳۵ هزار نوزادی که از مادر آلوده ‌به ایدزشان، مبتلا شده بودند، جلوگیری می‌شد ..سپتامبر امسال، بعد از یک جدال قدرت در «کنگره ملی آمریکا»، امبکی از ریاست‌جمهوری استعفا داد، ولی سؤالی که مطرح می‌شود این است که به راستی چرا هم‌حزبی‌های او به خاطر در پیش گرفتن این سیاست‌های غلط بهداشتی او را تحت فشار قرار نمی‌دادند . رئیس‌جمهور کنونی آفریقای جنوبی «کالیما ماتلانته» نام دارد، او در نخستین روزی که به قدرت رسید، وزیر بهداشت سابق آفریقای جنوبی را برکنار کرد و شخص دیگری را جایگزین او کرد. وزیر بهداشت قبلی آفریقای جنوبی، خانم «مانتا تسهابالالا امسیمانگ» نام داشت، شخصی که راهبرد و تفکر عجیبی در مورد ایدز در پیش گرفته بود و معتقد بود که ایدز را می‌توان با سیر و عصاره لیموترش و ریشه چغندر، درمان کرد

انتقاد از این شیوه تفکر و سیاست‌های بهداشتی در دوره ریاست‌جمهوری امبکی، چندان ساده و بدون هزینه نبود. حتی «نلسون ماندلا»، وقتی در سال ۲۰۰۳ در یکی از نشست‌های کنگره ملی، از موضع‌گیری حزب در مورد ایدز، انتقاد کرد، به تمسخر گرفته شد .
خبر دوم : از اندونزی در باره گسترش ایدز
بر اساس آمار دولتی، استان «پاپوا»ی اندونزی با داشتن ۱۰۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز، بیشترین شیوع این بیماری را در اندونزی دارد، شیوع این بیماری در پاپوآ، ۲۰ برابر سایر مناطق است .
مسئولان این استان به تازگی به این فکر افتاده‌اند که برای کاهش موارد ایدز، در بدن مبتلایان ایدز که رفتارهای پرخطر جنسی دارند، با استفاده از فناوری
RFID
، تراشه‌هایی بگذارند. این تراشه‌های الکترونیکی مرتبا در مورد موقعیت و اعمال این بیماران، پیام‌هایی به مسولان کنترل می‌فرستند و اگر تشخیص داده که شود که فرد مبتلا باعث انتقال ویروس به یک شخص سالم شده است، مجازات می‌شود . مطرح شدن چنین قانونی، خشم فعالان حقوق بشر را برانگیخته است .