میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

جمعه

درد و درمان جدید برای آن

اگر درد مزمن در جایی از بدن خود دارید سه مطلب علمی زیر را بخوانید


براساس تحقيقات تازه بدن انسان به طور طبیعی مسکنی تولید می کند که تاثیر آن چندین برابر داروی ضد درد “مورفین” است.
در موش ها، تزریق مقدار کمتری از اين ماده - موسوم به “اوپیورفین” - با قدرت بيشتری نسبت به مورفین، باعث کاهش درد شد.
گروه محققان فرانسوی معتقدند که این یافته ها می تواند به دستیابی به درمان های تازه برای درد منجر شود.
اما سایر دانشمندان نسبت به اهمیت این یافته ها که در نشريه “اقدامات آکادمی ملی علوم” چاپ شده، با شک و تردید می نگرند.
پژوهشگران موفق به جدا کردن اين ماده در بزاق انسان شدند. با اين حال آنها معتقدند اوپیورفین در دیگر بخش های بدن نیز ممکن است وجود داشته باشد.
آنها برای مطالعه اثرات اوپيورفين در مهار درد، آن را به موشهایی تزریق کردند که درد بصورت شیمیایی یا مکانیکی در آنها ایجاد شده بود.
نتیجه نشان داد که تزریق یک میلی گرم اوپیورفین به ازای هر کیلوگرم از وزن می تواند درد شدید در موش ها را به اندازه تزریق شش میلی گرم مورفین به ازای هر کیلوگرم از وزن، کاهش دهد.

یک مطالعه‌ جدید از وجود ۴ ترکیب شیمیایی ضد درد در گیاه مرزه خبر می‌دهد.


نشریه‌ “پزشکی مستند مکمل و جایگزین” در جدیدترین شماره ماه مارس خود نتایج تحقیقات یک گروه چهار نفره از پژوهشگران از دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران را به چاپ رسانده که نشان می‌دهد چهار ترکیب شیمیایی ضد درد قبلأ شناخته شده در گیاه مرزه وجود دارد.
گیاهی که در این تحقیق استفاده شده با نام علمی “ساتوریا خوزستانیکا” شناخته می‌شود که محل رویش طبیعی آن در استان‌های خوزستان و لرستان در ایران است و در گویش محلی به نام “مرزه خوزستانی” شناخته می‌شود

دانشمندان آمریکایی نوعی ژن درمانی را طراحی کرده اند که امیدوارند معالجات برای تسکین درد را دگرگون کند.
در این آزمایش ژنی که تولید اندورفین - ماده طبیعی بدن برای مقابله با درد - را تحریک می کند به ستون فقرات موش های آزمایشگاهی تزریق شد که حاصل آن حداقل سه ماه زندگی بدون درد برای موش ها بود.
این درمان بر سایر بخش های سیستم عصبی، از جمله مغز، اثر نگذاشت که به طور بالقوه از عوارض عمده جانبی درمان های فعلی پرهیز می کند

هیچ نظری موجود نیست: