میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

چهارشنبه

کروبی میماند خاتمی نمی آید

فائزه هاشمي : کروبي مي‏ماند، خاتمي نمي‏آيد

من فکر نمی کنم که خاتمی کاندیدا شود. احتمالش بسیار کم است». این جمله فائزه هاشمی است. دختر هاشمی رفسنجانی 10 سال است که سکوت کرده بود و در خصوص مسایل سیاسی ایران اظهار نظر نمی کرد. در زمستان سال 78، برخی از اصلاح طلبان ـ طیف مشارکت و مجاهدین انقلاب ـ نسبت به سیاست های هاشمی رفسنجانی خرده گرفتند و انتقادات بسیاری از او در رسانه های خود رواج دادند. در آن ایام هاشمی رفسنجانی و فائزه هر دو کاندیدای انتخابات مجلس ششم بودند. اما افزایش انتقادات یاران خاتمی از خانواده هاشمی و انتشار برخی اخبار جلسات درونی حزب کارگزاران باعث شد که فائزه هاشمی نتواند در انتخابات مجلس پیروز شود. از آن زمان او سکوت خود را آغاز و ارتباط خود را با اصلاح طلبان قطع کرد.پس از این اتفاق چندین بار سیدمحمد خاتمی به قصد دلجویی، فائزه هاشمی را به دفتر خود دعوت کرد اما خواسته های خاتمی بی جواب ماند و فائزه حاضر به دیدار با خاتمی نشد. در کنار فاصله گرفتن از اصلاح طلبان، او انزوای سیاسی خود را نیز آغاز کرد و در امور ورزش بانوان نقش آفرین شد. از آن تاریخ نه حاضر شد با کسی گفتگو کند و نه خود به سیاست ورزی غلطید. ترجیح داد تحصیلات خود را تکمیل و راه دیگری را برای خود برگزیند. اکنون ده سال از آن تاریخ می گذرد. او که به کنفرانس دانشگاه لویس ایتالیا رفته بود، با یک نشریه ایتالیایی زبان به گفتگو نشست. «ایل مانیفستو» به نقل از فائزه هاشمی آورده است که «به نظر نمی رسد مهدی کروبی رییس سابق مجلس و دبیر کل سابق مجمع روحانیون مبارز کنار بکشد». اشاره فائزه هاشمی به فشارهایی است که برخی از اصلاح طلبان به کروبی وارد می‏کنند تا کروبی به نفع سیدمحمد خاتمی کناره گیری کند تا به زعم آنها خاتمی با فراغ بال بیشتری در انتخابات حاضر شود.
این وضعیت البته در چهار سال پیش رخ داد. مهدی کروبی هنگامی که اعلام کاندیداتوری کرد، برخی از اعضای حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب به او فشار آوردند تا کروبی در مقابل مصطفی معین، نامزد آن دو حزب، صحنه را خالی کند. اما کروبی در صحنه ماند. نتیجه انتخابات شگفت آور بود. معین نفر پنجم انتخابات شد و نتوانست به دور دوم راه پیدا کند اما کروبی از شانس بالایی برخوردار شد و خبرهای اولیه حاکی از آن بود که در کنار هاشمی رفسنجانی به دور دوم انتخابات راه پیدا می کند. این همه چیز یکی دو ساعت مانده به صبح تغییر کرد. از سوی نهادهای مسوول ساعت هشت روز بیست و هشت خرداد 1384 اعلام شد که اکبر هاشمی رفسنجانی و محمود احمدی نژاد به دور دوم رفتند.اکنون فائزه هاشمی می گوید: بسیاری معتقدند که اشتباه بزرگ اصلاح طلبان در انتخابات بزرگ سال 2005 این بود که چهار کاندیدا معرفی کردند اما اینطور هم نیست که با معرفی یک کاندیدا به پیروزی می رسیدند.
او در پاسخ به این سوال که اصلاح طلبان برای برای به دست آوردن رای مردم، چه تمهیداتی را در نظر دارند؟ می‏گوید: مسلما بحثهای ده سال پیش را از سرنخواهیم گرفت. گمان می کنم که اولویت امروز با مسایل اقتصادی، گرانی موجود در زندگی مردم است. تورم غیرقابل تحمل است. بیکاری افزایش پیدا کرده و بحث فقط باید در محور ایجاد تغییرات و برخورد با این مشکلات باشد. هنر سیاست این است که وعده های صحیح و قانع کننده بدهیم که بتوانیم به آن عمل کنیم نه اینکه در قبال امتیازهای مادی رای جمع کنیم.


منبع : سایت ا لف

هیچ نظری موجود نیست: