میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

دوشنبه

سه خبر از انتخابات ریاست جمهوری

منبع وبلاگ آخرین اخبار انتخابات ریاست جمهوری و....
پیشنهاد مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات
مدیر شبکه تهران گفت: پیشنهاد مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در قالب برنامه‌ای از این شبکه را به سازمان صداو سیما داده‌ایم.
مجید رجبی معمار در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: اعلام آمادگی کرده‌ایم که در دکوری بسیار بزرگ به صورت زنده یا تولیدی، فضای مناظره را برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فراهم کنیم چراکه آنان تعدادی محدود و معمولا افرادی برجسته و صاحب صلاحیت‌هایی متعددی هستند البته این برنامه باید با ستاد انتخابات کشور و ضوابط تبلیغاتی مطابقت پیدا کند.
مدیر شبکه‌ی تهران درزمینه‌ی دیگر برنامه‌های انتخاباتی این شبکه اظهار کرد: به این منظور گروه‌های سیاسی واجتماعی، ویژه‌برنامه‌هایی دارند که این برنامه‌ها ترکیبی و شامل بخش‌هایی مانند مصاحبه با مردم و فعالان سیاسی هستند. علاوه بر آن کارهای گرافیکی شادی را می‌سازیم.
او درباره‌ی امکان پخش جنگ‌هایی مانند «آبی‌شو» به مناسبت انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: از این‌گونه برنامه‌نیز پخش می‌کنیم. پس از رحلت حضرت امام (ره) و قیام 15 خرداد تا 22 خرداد (روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری) فضای کشور با جنب و جوش زیادی همراه می‌شود. ستاد تبلیغاتی انتخابات، عمده فعالیت تهییجی خود را در این زمان انجام می‌دهند طبیعتا رسانه‌ی ملی با حفظ بی‌طرفی و بیان ضرورت حضور گسترده‌ی مردم در صحنه برنامه‌ریزی کرده است.
مدیر شبکه تهران در ادامه گفت: برنامه‌ریزی انتخاباتی صداوسیما به تدریج آغاز شده است، پس از تعطیلات نوروز شیب جدی‌تری در جهت تبیین موضوع انتخابات و بیان ضرورت‌ها می‌گیرد. در خرداد‌ماه نیز شدت بیشتری می‌یابد، البته افکار عمومی نیز مایل هستند که از انتخابات بیشتر بدانند. در همه‌ی کشورها این‌گونه است که هرچه به‌روز انتخابات نزدیک‌تر می‌شوند، فضای عمومی و انتظار آن‌ها به این سمت سوق پیدا می‌کند
موقعیت دشوار برای حمایت حوزه از احمدی‌نژاد
با سفر موفق میرحسین موسوی، کاندیدای ریاست‌جمهوری به قم و دیدار وی با مراجع تقلید و علمای برجسته حوزه علمیه، اعلام حمایت رسمی حوزه از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو با دشواری‌های جدی مواجه شده است.
دیدار مهندس موسوی در سفر روز پنجشنبه با تعدادی مراجع تقلید از جمله آیات ‌عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، موسوی اردبیلی و صانعی و همچنین برخی علمای شاخص حوزه علمیه به ویژه آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله امینی، حاوی عدم نظر منفی مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه نسبت به شخصیت و کاندیداتوری میرحسین موسوی بوده است و این اقدام حمایت آشکار جامعه مدرسین حوزه عملیه قم از دکتر احمدی‌نژاد را در انتخابات پیش‌رو ، با دشواری‌های جدی مواجه ساخته است.
اکثر مراجع و علما در این دیدارها ضمن بیان تحلیل خود از شرایط کشور، دوران مدیریت موسوی را دورانی موفق ارزیابی کردند.سخنان بهمن ماه گذشته آیت‌الله یزدی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مبنی بر فقدان مجوز شرعی برای عبور از احمدی‌نژاد در انتخابات که در محافل سیاسی به عنوان حمایت آشکار جامعه مدرسین از رئیس‌جمهور فعلی در رقابت‌های ریاست‌جمهوری دوره آینده تعبیر شد، هفته‌های اخیر تکرار نشده است و به نظر می‌رسد با وجود عدم نظر منفی مراجع تقلید و علمای شاخص حوزه نسبت به مهندس موسوی، اعلام حمایت جامعه مدرسین از دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات، به نوعی تفکیک خط سیاسی جامعه مدرسین از مراجع تقلید و چهره‌هایی مانند آیت‌الله جوادی آملی باشد که از مدرسین آن محسوب می‌شود.
اجماع موسوی و کروبی؛اردیبهشت
عضو شورای عالی حزب همبستگی گفت: در حال حاضر میرحسین و کروبی در حال وزن‌کشی هستند و در اردیبهشت ماه به اجماع خواهند رسید.محمد کاظم کرمی عضو شورای عالی حزب همبستگی با بیان اینکه اجماع بین اصلاح‌طلبان در اردیبهشت ماه صورت می گیرد،اظهار داشت: در حال حاضر میرحسین و کروبی در حال وزن‌کشی هستند و در اردیبهشت ماه به اجماع خواهند رسید.این فعال اصلاح‌طلب در ادامه با اشاره به حضور مجدد خاتمی در عرصه انتخابات تصریح کرد: خاتمی با اراده مردم و بر حسب وظیفه وارد عرصه شده بود در حالیکه خودش میل به حضور در این عرصه را نداشت و پس از اعلام حضور میرحسین انصراف خود را اعلام کرد.وی در ادامه افزود: بازگشت خاتمی به عرصه انتخابات منتفی است چراکه وی انسانی اخلاقی است و با روحیات مردم بازی نخواهد کرد.عضو شورای عالی حزب همبستگی در ادامه به احتمال کناره‌گیری میرحسین اشاره کرد و گفت: بعید میدانم که میرحسین کنار برود زیرا بعد از گذشت بیست سال سکوت اعلام کاندیداتوری کرده و کناره‌گیری وی بی معناست.کرمی در مورد موضع حزب همبستگی اظهار داشت: حزب همبستگی درباره کروبی و میرحسین صحبت خواهد کرد اما مقبولیت میرحسین بیشتر از کروبی است.

هیچ نظری موجود نیست: