میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

جمعه

10 بحران بشری سال 2009 از نظر پزشکان بدون مرز

سازمان پزشكان بدون مرز 10 بحران بشري سال 2009 را را معرفي كرده است كه هنوز جهان درگيرعوارض آنها بوده و هيچ يك نه تنها خاتمه نيافته بلكه با توجه به ابعاد آنها نياز به بودجه هنگفتي از سوي جامعه بين المللي دارند.

پاكستان، سومالي، سريلانكا، افغانستان، يمن، جمهوري دموكراتيك كنگو، سودان و نيز گسترش بيماري ايدز، سوء تغذيه و همچنين بيماري هاي خطرناكي كه مورد غفلت قرار گرفته و توجه اي به آنها نمي شود از نظر سازمان پزشكان بدون مرز به عنوان 10 بحران بشري سال 2009 معرفي شده اند. نگاهي كوتاه و تصويري به 10 عكس از 10 بحران بشري سال 2009.


تصوير يك زن آواره كنگويي كه توده‌اي هيزم و كودكش را بر دوش دارد و به سوي روستايش به نام مبيسو در استان كيوو شمالي مي‌رود. در سال 2009 غيرنظاميان جمهوري دمكراتيك كنگو همواره در معرض خشونت‌هاي ناشي از گروه‌هاي شورشي مسلح در شرق اين كشور بوده‌اند و سازمان پزشكان بدون مرز خشونت عليه غيرنظاميان جمهوري دمكراتيك كنگو را يكي از ده بحران بشري در سال 2009 معرفي كرده است

تصوير يك كودك سوماليايي كه از شدت بيماري و سوءتغذيه در بيمارستان جئامه كه تحت نظر پزشكان بدون مرز است فاصله‌اي بيش با مرگ ندارد. كشور سومالي از سال 1991 فاقد دولت مركزي بوده و هر بخش از آن تحت كنترل يكي از جنگ‌سالاران و يا دزدان دريايي است.


تصوير يك زن آواره دارفوري در بازار شيگل كارو در شمال دارفور كه بر اثر حمله شبه نظاميان عرب جانجويد ويران شده است

يك پزشك سازمان پزشكان بدون مرز يك كودك پاكستاني را در مجتمع پزشكي ماردان معاينه مي‌كند. بر اثر درگيري بين نيروهاي دولتي و شورشيان طالبان پاكستان در ايالت سرحد شمال غربي اين كشور بيش از 2 ميليون نفر آواره شده‌اند.


يك كودك نوزاد در چادري كه سازمان پزشكان بدون مرز در مجتمع پزشكي ماردان در پاكستان براي مداواي بيماران مبتلا به وبا برپا كرده‌اند خوابيده است.



يكي از اعضاي سازمان پزشكان بدون مرز در بيمارستان احمد شاه بابا در شرق كابل به كودكي كه مادرش او را آورده واكسن مي‌دهد


چشم‌انداز يك اردوگاه آوارگان يمني در مندابع در شمال استان صعده در چند كيلومتري مرز با عربستان سعودي. به دليل افزايش حملات سعودي و ارتش يمن به شبه نظاميان الحوثي سازمان پزشكان بدون مرز ناگزير شد در نوامبر 2009 فعاليت‌هاي پزشكي‌اش را در اين اردوگاه متوقف كند.


سوء تغذيه كودكان يكي از ده بحران بشري در سال 2009 است كه سازمان پزشكان بدون مرز نسبت به آن ابراز نگراني كرده است. تصوير يك كودك كنگويي كه از سوءتغذيه در روستاي بيشوشا در كيوو شمالي رنج مي‌برد.


سازمان پزشكان بدون مرز در گزارش سال 2009 خود از گسترش بيماري‌هاي خطرناك عفوني كه اغلب ناشي از آلودگي آب آشاميدني هستند و گسترش آنها ابراز نگراني كرده و در مورد بي‌توجهي جامعه جهاني نسبت به اين گونه بيماري‌ها هشدار داده است. تصوير يك كودك مبتلا به مالاريا در كشور مالي.



گسترش بيماري ايدز در آفريقا و كشورهاي در حال توسعه جهان يكي از 10 بحران بشري در سال 2009 است كه سازمان پزشكان بدون مرز نسبت به آن هشدار داده است. تصوير يك مادر 20 ساله اوگاندايي كه دختربچه هفت ماهه‌اش را در آغوش گرفته و خود مبتلا به ويروس اچ‌آي وي بوده و نگران است كه كودكش نيز حامل ويروس ايدز باشد

منبع: سايتMSF ( سازمان پزشكان بدون مرز). گزارش: بهرام افتخاري.

هیچ نظری موجود نیست: