میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

یکشنبه

دهه فجر بر ملت بزرگوار ایران مبارک باد

این کاردستی را نیز تقدیم میکنم به کلیه میمانان شهرستان جلفا ( پاور پوئینت با یک موسیقی خوب و تصاویر زیبا از بعضی مناظر شهرستان جلفا) دانلود کنید

شانس پیدا کردن همسر خوب و کامل 1 به 258000 است



یک استاد ریاضی در دانشگاه از نظر علمی دلیل تنهایی و عدم موفقیت در ازدواج را کشف کرد.او با استفاده از روابط ریاضی اثبات کرد شانس پیدا کردن یک شریک زندگی کامل و بدون نقص تقریبا برابر با 1 به 258 هزار است.
یک استاد ریاضی در دانشگاه از نظر علمی دلیل تنهایی و عدم موفقیت در ازدواج را کشف کرد.او با استفاده از روابط ریاضی اثبات کرد شانس پیدا کردن یک شریک زندگی کامل و بدون نقص تقریبا برابر با 1 به 258 هزار است.
Peter Backus استاد دانشگاه وارویک در مورد علت تنهایی انسان‌ها مقاله ای را منتشر کرده است.
او برای مطالعه عجیب خود از یک فرمول ریاضی مشهور به نام تساوری دریک استفاده کرد که اولین بار برای تخمین زدن احتمال وجود موجودات فرا زمینی در کره زمین به کار گرفته شده بود.
نتیجه ای که از این تحقیقات به دست آمد چندان برای مجردهای بریتانیایی امیدوار کننده نیست .برای مثال آقای Backus متوجه شد با توجه به این فرمول از میان 30 میلیون زن در کشور انگلستان ، فقط 26 زن می‌تواند به عنوان یک شریک مناسب برای او به حساب بیاید.
به این ترتیب او به این نتیجه رسید که احتمال پیدا کردن یک شریک کامل که بین 24 تا 34 سال سن داشته و در شهر محل زندگی او یعنی لندن ساکن باشد بسیار پایین است و نمی‌تواند چندان به آن امیدوار بود.
پروفسور دریک با استفاده از فرمول خود N = R* x Fp x Ne x Fi x Fc x L و جایگذاری مجهول‌های معین پیش بینی کرد بیش از 10 هزار تمدن مختلف در خارج از منظومه شمسی ما در حال تکامل هستند.
اما آقای Backus متغیرهای این تساوی را با معیارهای خود جایگزین کرد و احتمال پیدا کردن یک شریک زندگی را تخمین زد.
او در این باره گفت : شاید این موضوع کمی برای افرادی که به دنبال پیدا کردن فرد مناسبی برای زندگی خود هستند ناامید کننده به نظر بیاید ، اما خبر خوب این است که اگر شما موفق نشدید چنین فردی را پیدا کنید ، چندان مقصر نیستید چرا که احتمال آن بسیار پایین است.
این نظریه به طور کامل در سایت Warwick وجود دارد.

دوشنبه

داستان زندگی شگفت انگیز اولین مردی که حامله است

توماس بتی مردی که با اعلام خبر بارداریش دنیا را شگفت زده کرد. توماس بتی در مقابل دوربین های تلویزیونی شکم باردار خودش را نشان داد

توماس بی تای قبلا یک زن بود ولی نام او تریسی لانگودینی بود اما او تصمیم گرفت که تغییر جنسیت بدهد .پس از تغییر جنسیت با همسر فعلی خود نانسی ازدواج کرد ولی اکنون بدلیل ناتوانی همسرش برای باردار شدن ,زحمت حاملگی را پذیرفته و….




توماس زمانيكه در سن 20 سالگي با نام تريسي لانگوديني و بعنوان يك زن در ايالت اوريگان امريكا زندگي ميكرد, تصميم به تغيير جنسيت گرفت .او به كمك تيغ جراحان كليه قسمتهاي بيروني زنانگي اش را جراحي كرده و آلت مردانگي را به او پيوند زدند.اما در زمان جراحي او از پزشكان خواست اجزاي دروني زنانگي اش مثل رحم را از بدن او خارج نكنند.مدتي بعد او به آقاي توماس تبديل شد .آقاي توماس كه اكنون 34 ساله هستند, ده سال پيش با نانسي همسر فعلي 45 ساله اش ازدواج نمود. پس از مدتي كه تصميم به بچه دار شدن گرفتند متوجه شدند كه همسرش قادر به بچه دار شدن نيست.پس از مدتي آنها تصميم گرفتند كه نطفه را در رحم آقاي توماس بگذارند. اين عمل نيز با موفقيت برگزار شد و آقاي توماس اكنون 8 ماهه حامله هستند.او گفته است كه اگر همسرش قادر بود كه باردار شود او به هيج وجه به اين كار تن نميداد . ولي از آنجا كه آنها مايل به بچه دار شدن بودند و تنها انتخاب آنان به توصيه پزشكان رحم اجاره اي بود او به اين فكر افتاد هيچ كس ديگر بهتر از خودش نميتواند مواظب جنين باشد و به موضوع اهميت دهد. او ميگويد كه حتي برادرش هم اين موضوع را نتوانست درك كند و از من دوري كرد و گفته است كه خدا ميداند چه هيولايي متولد خواهد شد.او و همسرش نانسي كه يك شركت چاپ در شهر “بند” زندگي كاملا معمولي داشتند تا اينكه مورد بچه پيش آمد و همه چيز را تحت تاثير قرارداد.توماس ادامه ميدهد كه بعضي از خانواده و بستگان همسرم حتي نميدانستند كه من در ابتدا زن بوده و تغيير جنسيت داده ام و در نتيجه موضوع براي همه گيج كننده و غير قابل قبول بود . توماس ميگويد كه مطمئن است كه او پدر و نانس مادر خوبي براي دخترشان خواهند بود. وقتي از او سئوال شد كه چه احساسي دارد او پاسخ داد باورنكردني است! او همچنين گفته است كه بسياري از پزشكان امريكايي بدليل اعتقادات مذهبي حاضر به ديدن ما نميشدند و حتي مرا بعنوان مرد نميشناختند وبسيار لحظات سختي بود. توماس مضافا گفت كه گرچه باور موضوع براي ديگران مشكل است ولي واقعيت ماجرا اين است كه جنيني در درون من روز به روز رشد ميكند و بزودي هم متولد خواهد شد.ما نميخواهيم كه كسي ما رادوست بدارد فقط مايليم كه ديگران با اين موضوع كنار آمده و مارا بحال خود بگذارند. چندي پيش او در مقاله اي در يكي از مجلات متعلق به گي ها مطلبي در مورد سرگذشت و چگونگي عكس العمل و برخورد ديگران با اين موضوع را نوشت. او اكنون منتظر تولد دخترش تا 4 هفته ديگر ميباشد. او همچنين گفت حاملگي من چيزي از مردانه گي من كم نميكند.

عکسی از دوران زن بودن توماس که یک ملکه بود ! :



او پذیرفت که هیچکسی نمی تواند درک کند چرا او همسر 45 ساله اش خواستند بچه دار شوند

توماس بتی گفت وقتی بچه اش به اندازه کافی بزرگ شود همه حقایق را به او خواهد گفت چقدر والدینش عاشق هم بودند و چقدر نیز عاشقانه او را دوست خواهند داشت
توماس بتی متولد هاوائی است او تصمیم گرفت به روش تلقیح مصنوعی حامله شود 5 سال پس از اینکه همسرش بدلیل بیماری رحم اش را خارج کرد ، او گفت اگر نانسی می توانست حامله شود او هرگز حامله نمیشد

بتی گفت از واکنش مردم پس از تولد بچه خیلی می ترسد

من می خوام اینکارو آسان کنم برای زوج های شبیه ما ، اما من می ترسم از واکنش مردم نسبت به زندگی ما ، من نمی خوام زندگی که دارم رو از دست بدم ، من می دونم این چیز خیلی سختی برای بسیاری از مردم است که درک کنند .
اما فقط برای ما این یعنی اینکه ما زن و شوهری هستیم که یه بچه خواهند داشت


وی در پاسخ به سئوالی با عنوان اینکه “چرا از زنتان بچه نمی خواهید و خودتان می خواهید بچه دار بشوید؟” گفت “همسرم دو بچه دارد و من هرچقدر هم که مرد باشم باز هم زایمان را دوست دارم و از زمانی که خودم را شناختم اینگونه هستم!”

وی درحالی که به شکمش دست می زند در مورد دختر آینده اش می گوید: “او پرنسس کوچولوی بابایش است!”
و سرانجام : وضعیت بسیار طبیعی است و جنین نیز سالم سالم است. مسأله ای وجود ندارد و بچه بدنیا آمد.


شنبه

معرفي 10 کشف برتر پزشکي 2009

جام جم آنلاين: سال هاي ميلادي به صورت متداول با معرفي برترين هاي سال نشريه تايم بدرقه مي شوند که اين بار نيز اين نشريه ليستي متفاوت از اين برترين هاي سال 2009 را ارائه کرده است. از ميان اين ليست ها به معرفي برترين هاي پزشکي سال پرداخته مي شود.

نشريه تايم در ميان ليستي کامل از برترين هاي سال 2009 ليستي از برترين کشفيات پزشکي و دارويي سال گذشته را ارائه کرده است که توليد واکسن ايدز يکي از مهمترين آنها به شمار مي رود.

در ادامه ليست برترينهاي پزشکي و دارويي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
1- ارائه روشهاي جديد ماموگرافي: بر اساس محاسبات جديدي که در رابطه با فوايد و خطرهاي کنترل متوالي بيماري سرطان سينه صورت گرفته است، هيئت دولتي نيروي خدمات پيشگيرانه ايالات متحده اعلام کرد زمان آغاز تستهاي ماموگرافي براي تشخيص سرطان سينه بايد به جاي 40 سالگي از 50 سالگي باشد و به جاي مراجعه سالانه بهتر است هر دو سال يک بار اين تستها انجام گيرند و به جاي آن افراد خود به آزمايش و معاينه براي بررسي بروز بيماري بپردازند.
اين راهکارهاي جديد انتقاد بسياري از پزشکان، بيماران، گروه هاي سياسي و سياستمداران را به دنبال داشت زيرا اين افراد بر اين باور بودند که هدف از ارائه اين راهکارهاي جديد به معني قطع حمايت بيمه از افراد جوانتري است که قصد انجام تستهاي ماموگرافي را دارند. با اين همه تصميم ماه دسامبر سنا دربار تحول سياستهاي درماني و تصويب الحاقيه اي که تمامي تستهاي ماموگرافي را تحت پوشش خود قرار مي دهد از شدت اين انتقادات کاست.
2- ابداع واکسن ايدز: محققان در مسيري که شکست بيشتر به استقبال آنها مي آمد تا موفقيت، در نهايت خبر توليد واکسن ايدز را دريافت کردند. در ماه سپتامبر دوره آزمايشي 105 ميليون دلاري نشان داد ترکيبي از دو واکسن قديمي ايدز بدن انسان را در برابر ويروس HIV مقاوم مي کند. آزمايشها از تاثيرگذاري 31 درصدي اين واکسن خبر داد و در نهايت اعلام اين موضوع که اين واکسن هيچ نوع عوارض جانبي براي بيمار به دنبال ندارد اميد را در دل بسياري از افرادي که به شکلهاي مختلف در معرض ابتلا به اين بيماري قرار دارند زنده کرد.
3- برداشته شدن ممنوعيت مطالعات در رابطه با سلولهاي بنيادين: هشت سال گذشته براي برخي از محققان به اندازه يک عمر به طول انجاميد اما سرانجام باراک اوباما رئيس جمهور جديد ايالات متحده در 9 مارچ 2009 دستور همتاي پيشين خود را فسخ کرده و بودجه اي را براي انجام تحقيقات در زمينه سلولهاي بنيادين در نظر گرفت. مجلس اين کشور استفاده از بودجه دولتي براي مطالعات بر روي سلولهاي بنيادين جنيني را همچنان ممنوع اعلام کرده است اما محققان دست کم آزادند تا از اين سرمايه در زمينه هايي ديگر از اين شاخه از علم استفاده کنند.
4- توليد واکسن آنفلوآنزاي خوکي: در حالي که جهان همچنان با پاندمي سال 2009 يعني ويروس H1N1 درگير است، هيچ دارويي به اندازه واکسن جديد آنفولانزاي خوکي در جهان مورد استقبال قرار نگرفت. توليد کنندگان اين واکسن هنوز از پس تقاضاي اين دارو در ماه اکتبر بر نيامده بودند که توليد اولين دوره از يک ميليون واکسن در خط توليد کارخانه ها به اتمام رسيد. در اين زمان نيمي از افرادي که در گروه هاي پر خطر قرار داشتند هنوز امکان تزريق واکسن را به دست نياورده بودند و اکنون بر اساس آمارگيري هاي جديد 55 درصد از آمريکايي ها با وجود اينکه اين دارو در دوره هاي آزمايشي هيچ عوارضي از خود نشان نداده است، به دليل نگراني از بروز عوارض جانبي ناشي از سرعت بالاي توليد و آزمايش اين دارو از تزريق آن اجتناب مي کنند.
5- توليد موش با کمک سلولهاي بنيادين: متولد شدن يک موش آزمايشگاهي به سختي مي تواند خبرساز شود، مگر اينکه نام اولين موش آزمايشگاهي که با استفاده از سلولهاي بنيادين خلق شده است را بر روي آن قرار داد. در اين صورت مي توان نام دستاوردي متحول کننده را براي تولد اين جاندار کوچک برگزيد.
به وجود آمدن اين جاندار در ماه جولاي اعلام شد؛ به گفته دانشمندان چيني اين جاندار با کمک سلولهاي بنيادين iPS، سلولهايي که با کمک مهندسي ژنتيک به مرحله جنيني خود بازمي گردند به وجود آمده است. توليد اين موش که خود از توانايي توليد مثل برخوردار است قدمي رو به جلو در استفاده از سلولهاي iPS در توليد سلولهاي بنياديني به شمار مي رود که مي توانند در درمان بيماري ها به عنوان منبعي با ارزش مورد استفاده قرار گيرند.
6- لزوم شناسايي سرطان پروستات: به اعتقاد پزشکان در زمينه سرطان شناسايي بيماري بهترين دفاع است اما در زمينه سرطان پروستات، بيماري که به کندي پيشرفت کرده و نيازمند درمانهاي قوي و سريع نيست، توصيه هاي چندان روشني ارائه نشده است.
در ماه مارچ موسسه ملي سرطان نتيجه مطالعات 10 ساله خود را که بر روي 76 هزار مرد مبتلا به سرطان انجام داده بود، ارائه کرد و اين نتايج نشان داد طي دوره اي هفت ساله 50 نفر از ميان افرادي که به صورت مداوم تحت نظر پزشک بوده و آزمايشها و اسکن هاي مختلف براي تشخيص بيماري بر روي آنها انجام مي گرفته است، جان خود را از دست داده اند در حاليکه از ميان افرادي که به هيچ وجه تحت کنترل آزمايشها و اسکنرها قرار نداشته اند، تنها 44 نفر جان خود را از دست داده اند. به بياني ديگر اين مطالعه نشان داد شناسايي زودهنگام اين بيماري نمي تواند بر روي ميزان مرگ و مير ناشي از آن تاثيري داشته باشد.
7- مطالعات جديد در رابطه با اوتيسم: ابتلا به بيماري اوتيسم در واقع هيچ دليل شناخته شده اي ندارد و هيچکس نمي تواند انگشت اتهام را به سوي عاملي مشخص نشانه رود. به گزارش مهر، بر اساس آمارهاي جديد که در ماه اکتبر ارائه شده است از هر 100 کودک آمريکايي يک نفر به اوتيسم مبتلا است که اين ميزان نسبت به 1 نفر در 150 نفر که در آمارهاي گذشته اعلام شده بود افزايش قابل توجهي داشته است.
دليل قاطعي براي اين افزايش اعلام نشده است اما دانشمندان به تازگي توانسته اند نشانه اي ژنتيکي را در رابطه با اين بيماري کشف کنند؛ به گفته آنها تغيير در منطقه اي در کروموزوم 5 نقشي حياتي در بروز 15 درصد از موارد ابتلا به اوتيسم را به عهده دارد.
8- کشف دارويي جديد براي پوکي استخوان: دارويهاي کنوني براي پوکي استخوان مي توانند تاثير مخرب سلولهاي مخرب استخوان را مسدود کنند، پديده اي که با افزايش سن در افراد افزايش پيدا مي کند. با اين حال داروي جديد که توسط سازمان دارو و غذاي فدرال تحت آزمايش قرار گرفته است، اين بيماري را به شکلي متفاوت مهار مي کند. اين داروي جديد مي تواند شکل گرفتن سلول هاي مخرب استخوان را متوقف سازد و به اين شکل حالت تعادل سلول ها را به سوي استخوان سازي متمايل مي کند.
9- کشف ژن جديد عامل آلزايمر: در ماه سپتامبر دانشمندان در نهايت توانستند پس از گذشت 15 سال، سري جديدي از ژنها که مي تواند در بروز بيماري آلزايمر نقش داشته باشد را شناسايي کردند. به گزارش مهر، دو گروه از دانشمندان به صورت مجزا بر روي سه ژن که با بروز نوعي از اين بيماري در ارتباط بود مطالعه کردند؛ دو نوع از اين ژنها با پلاکهاي پروتئين آميلوئيد که در مغز بيماران آلزايمري ايجاد شده و به تدريج باعث مرگ اعصاب مي شود در ارتباط هستند. هنوز چگونگي تاثير اين ژنها بر روي بروز بيماري آلزايمر کشف نشده است اما محققان اميدوارند کشف اين ژنها و ژنهاي جديد تر بتواند به تدريج به توليد داروهاي موثرتر براي درمان اين بيماري کمک کند.
10- کشف وجود چربي قهوه اي در افراد مسن: محققان از گذشته از وجود اين نوع چربي در بدن آگاه بودند - چربي قهوه اي که به دليل ترکيبش با ميتوکندرياي تيره رنگ اين عنوان را به خود اختصاص داده است - که نسبت به چربي هاي سفيد رنگ انرژي بيشتري را مصرف مي کنند. به بياني ديگر اين چربيها به جاي ذخيره کردن انرژي آن را مصرف مي کنند.
با اين حال با افزايش سن ميزان اين چربي در بدن انسان کاسته شده و چربي هاي سفيد جايگزين آنها مي شوند. محققان سوئدي به تازگي کشف کرده اند انسانها در سنين بالا نسبت به آنچه تصور مي رفت مقدار بيشتري از اين چربي ها را در بدن خود حفظ مي کنند و اين چربيها در اطراف گردن جمع مي شوند. همچنين مطالعات ديگر نشان داده است افراد لاغر نسبت به افراد چاق مقادير بيشتري از چربي هاي قهوه اي را در بدن خود ذخيره مي کنند و اين چربي ها در هواي سرد فعال مي شوند.
منبع : روزنامه جام جم آنلاین

جمعه

10 بحران بشری سال 2009 از نظر پزشکان بدون مرز

سازمان پزشكان بدون مرز 10 بحران بشري سال 2009 را را معرفي كرده است كه هنوز جهان درگيرعوارض آنها بوده و هيچ يك نه تنها خاتمه نيافته بلكه با توجه به ابعاد آنها نياز به بودجه هنگفتي از سوي جامعه بين المللي دارند.

پاكستان، سومالي، سريلانكا، افغانستان، يمن، جمهوري دموكراتيك كنگو، سودان و نيز گسترش بيماري ايدز، سوء تغذيه و همچنين بيماري هاي خطرناكي كه مورد غفلت قرار گرفته و توجه اي به آنها نمي شود از نظر سازمان پزشكان بدون مرز به عنوان 10 بحران بشري سال 2009 معرفي شده اند. نگاهي كوتاه و تصويري به 10 عكس از 10 بحران بشري سال 2009.


تصوير يك زن آواره كنگويي كه توده‌اي هيزم و كودكش را بر دوش دارد و به سوي روستايش به نام مبيسو در استان كيوو شمالي مي‌رود. در سال 2009 غيرنظاميان جمهوري دمكراتيك كنگو همواره در معرض خشونت‌هاي ناشي از گروه‌هاي شورشي مسلح در شرق اين كشور بوده‌اند و سازمان پزشكان بدون مرز خشونت عليه غيرنظاميان جمهوري دمكراتيك كنگو را يكي از ده بحران بشري در سال 2009 معرفي كرده است

تصوير يك كودك سوماليايي كه از شدت بيماري و سوءتغذيه در بيمارستان جئامه كه تحت نظر پزشكان بدون مرز است فاصله‌اي بيش با مرگ ندارد. كشور سومالي از سال 1991 فاقد دولت مركزي بوده و هر بخش از آن تحت كنترل يكي از جنگ‌سالاران و يا دزدان دريايي است.


تصوير يك زن آواره دارفوري در بازار شيگل كارو در شمال دارفور كه بر اثر حمله شبه نظاميان عرب جانجويد ويران شده است

يك پزشك سازمان پزشكان بدون مرز يك كودك پاكستاني را در مجتمع پزشكي ماردان معاينه مي‌كند. بر اثر درگيري بين نيروهاي دولتي و شورشيان طالبان پاكستان در ايالت سرحد شمال غربي اين كشور بيش از 2 ميليون نفر آواره شده‌اند.


يك كودك نوزاد در چادري كه سازمان پزشكان بدون مرز در مجتمع پزشكي ماردان در پاكستان براي مداواي بيماران مبتلا به وبا برپا كرده‌اند خوابيده است.



يكي از اعضاي سازمان پزشكان بدون مرز در بيمارستان احمد شاه بابا در شرق كابل به كودكي كه مادرش او را آورده واكسن مي‌دهد


چشم‌انداز يك اردوگاه آوارگان يمني در مندابع در شمال استان صعده در چند كيلومتري مرز با عربستان سعودي. به دليل افزايش حملات سعودي و ارتش يمن به شبه نظاميان الحوثي سازمان پزشكان بدون مرز ناگزير شد در نوامبر 2009 فعاليت‌هاي پزشكي‌اش را در اين اردوگاه متوقف كند.


سوء تغذيه كودكان يكي از ده بحران بشري در سال 2009 است كه سازمان پزشكان بدون مرز نسبت به آن ابراز نگراني كرده است. تصوير يك كودك كنگويي كه از سوءتغذيه در روستاي بيشوشا در كيوو شمالي رنج مي‌برد.


سازمان پزشكان بدون مرز در گزارش سال 2009 خود از گسترش بيماري‌هاي خطرناك عفوني كه اغلب ناشي از آلودگي آب آشاميدني هستند و گسترش آنها ابراز نگراني كرده و در مورد بي‌توجهي جامعه جهاني نسبت به اين گونه بيماري‌ها هشدار داده است. تصوير يك كودك مبتلا به مالاريا در كشور مالي.



گسترش بيماري ايدز در آفريقا و كشورهاي در حال توسعه جهان يكي از 10 بحران بشري در سال 2009 است كه سازمان پزشكان بدون مرز نسبت به آن هشدار داده است. تصوير يك مادر 20 ساله اوگاندايي كه دختربچه هفت ماهه‌اش را در آغوش گرفته و خود مبتلا به ويروس اچ‌آي وي بوده و نگران است كه كودكش نيز حامل ويروس ايدز باشد

منبع: سايتMSF ( سازمان پزشكان بدون مرز). گزارش: بهرام افتخاري.