میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

دوشنبه

شنایی با 10 زن جاسوس مشهور جهان !

چند وقتی است کاترینا زاتولیفتر روسی که به عنوان معاون یکی از نمایندگان مجلس انگلستان با شخصیتهای سیاسی بسیاری در این کشور آشنا است، به اتهام جاسوسی برای سیستم اطلاعاتی روسیه بازداشت شده است.

از همین رو نیز موضوع زنان جاسوس تیتر اول بسیاری از روزنامه ها و مجلات روسیه شده است. تا به حال هیچ ارتباطی بین زاتولیفتر و سیستم اطلاعاتی روسیه کشف نشده ولی انگلیسی ها احتیاط بسیاری می کنند زیرا که وقت زیادی از رسوایی یک زن در آمریکا باز هم به جرم جاسوسی نمی گذرد
ه گزارش فردا؛ در طول تاریخ زنان جوان ابزار دولتها برای ورود به حریم خصوصی دولت مردان و اطلاع یافتن از اسرار حکومتی بوده اند. زنان جاسوس همیشه زیبا و باهوش بودند و مردان توان مقاومت در برابر آنان را نداشته اند. در این گزارش به معرفی مهمترین و معروفترین زنان جاسوس دنیا پرداخته می شود.

1- بیل پوید (1844-1900) در طول دوران جنگ داخلی آمریکا به جاسوسی مشغول بود. شعار معروف پوید در زندگی "تا آخرین نفس به کشورم خدمت می کنم" بود. او با نیروهای مبارز جنوب همکاری می کرد. و برای اولین بار در سال 1862 در سن 18 سالگی دستگیر شد.
2- پاولينا كوشمن (1833 – 1893) یک نماینده آمریکائی بود که در طول دوران جنگ داخلی آمریکا برای

نیروهای مبارز شمال جاسوسی می کرد. بعد از دستگیری وی حکم اعدام برای مجازات او صادر شد ولی بعدها آن حکم لغو شده و اعدام نشد.
3- يوشيكو كافاشيما (1907 – 1948) یک شاهزاده ژاپنی بود که مشهورترین جاسوس زن ژاپنی است.
4- ايمی إليزابيت ( 1910 - ؟ ) یک دیپلمات آمریکایی بود که از طریق مکالمات تلفنی و رد و بدل کردن عبارتهای عاشقانه با مسئولان بلند مرتبه ایتالیایی و مسئولان فرانسوی مقیم در واشنگتن می توانست اطلاعات بسیار زیادی برای کشورش جمع آوری کند. یکی از معروفترین حیله های این زن باز کردن کمد مخصوص حفظ اسناد سفیر فرانسه است.

5- گابریلا گاست (1943-؟) از ماموران سیستم امنیتی فدرال آلمان غربی بود. که به خاطر عشقی که به یک مامور امنیتی آلمان شرقی داشت برای او جاسوسی می کرد. گاست را در سال 1990دستگیر کردند و تا سال 1998 را در زندان به سر برد. هم اکنون خانم گاست به عنوان مهندس در آلمان به فعالیت می پردازد
6- روت فیرنر(1908-2000) یک کمونیست بود که در سال 1930 از طرف سیستم اطلاعات شوروی برای جاسوسی در چین به کار گماشته شد. وی بعدها در انگلستان یک شبکه جاسوسی تشکیل داد و در همانجا در سال 1949 رسوا شد و مجبور به فرار به برلین در آلمان شد. در سال 1950 از ادامه فعالیت با سیستم اطلاعاتی روسیه سر باز زد ولی با این حال رتبه او ارتقاء یافت.

7- فيوليتا جابو (1921–1944) یک مامور اطلاعات انگلیسی بود که بعد از جنگ جهانی دوم با استفاده از چتر در سواحل فرانسه فرود آمد و با تشکیل یک گروهک سری به فعالیت بر علیه آلمان ها پرداخت . او در این فعالیتها تعداد بسیار زیادی از ماموران آلمانی را کشت و بسیاری را به اسارت در آورد. فیولیتا جابو دومین زن تاریخ انگلستان است که در سال 1946 مدال صلیب جورجیاس را به او اهدا کردند.

8- وزيفينا بيكر (1906 – 1975) از یک پدر نوازنده و مادر خدمتکار بدنیا آمد. خانواده یهودی او در آمریکا به خاطر اینکه سیاه پوست بود مورد بی توجهی قرار می گرفت ولی در فرانسه مورد احترام قرار گرفت. او در جنگ فرانسه و آلمان پا به پای فرانسویان به مقاومت برخاست و جاسوسی برای فرانسه از جمله فعالیتهای او بود. بعدها به او مدالی دادند که برای اولین بار آن را به یک خانم غیرفرانسوی اهدا می کردند.


9- نینسی ویک سال 1912 در نیوزیلند به دنیا آمد و بعد از آن به نیویورک رفت و پس از مدتی به اروپا مهاجرت کرد. بعد از جنگ جهانی دوم با همسر خود به فرانسه رفت و در آنجا به جنگ با نیروهای آلمان که علیه فرانسه یورش برده بودند پرداخت. او پس از شکست در نیروی مقاومت فرانسه به انگلستان گریخت و در همانجا آموزشهای لازم برای کار جاسوسی را دید و در سال 1944 به فرانسه بازگشت تا در جنگ با آلمان شرکت کند. وی به قدری در کار خود ماهر بود که نیروی پلیس مخفی نازی (گشتاپو) دو میلیون دلار برای سر او جایزه گذاشتند.
پس از جنگ، پنج کشور فرانسه، انگلیس، آمریکا و استرالیا و نیوزیلند به خاطر خدمات شایان ویک از او تقدیر به عمل آوردند

10- مارگارت گرترود رزله ملقب به ماتا هاری متولد متولد هفتم اوت ۱۸۷۶ دختر جوانی که به رقاصی در فرانسه مشهور بود. او از نیروهای سری آلمان در فرانسه بوده که به عنوان یک زن مطلقه وارد خاک فرانسه شد و درآنجا برای آلمانی ها جاسوسی می‌کرد. او در خلال جنگ جهانی اول توسط جوخه آتش در تاریخ ۱۵ اکتبر ۱۹۱۷ اعدام شد.

هیچ نظری موجود نیست: