میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

جمعه

ده دزدی از مشهورترین دزدی های جهان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 
در سراسر دنیا، هستند کسانی که دست به دزدی می زنند و اگر بتوانند از دست پلیس فرار کنند، خود را صاحب مال می کنند و صاحب اموال مسروقه را دست خالی باقی می گذارند. اما هستند در این میان که به دزدی هایی دست زدند که کمی متفاوت تر بوده است. به گزارش بانکی دات آی آر، این دزدیها که در ذیل نام آن ها می آید با گردش سرقتی ! میلیونی و میلیاردی نام خود را به عنوان مشهورترین دزدی ها در جهان ثبت کرده اند.

1. هری وینستون

این دزدی در دسامبر سال 2008 صورت گرفته است. در آن 4 مرد که سه تای آن ها لباس زنانه به تن داشتند وارد مغازه طلافروشی شده و به زور مغازه را خالی می کنند. آن ها به ارزش 108 میلیون دلار از این طلا فروشی سرقت کردند.

2. آنتورپ دایاموند سنتر


الماس های نتراشیده قرار بود برای پردازش از مرکز آنتورپ دایاموند سنتر منتقل شوند که لئونادردو نتاربارتولو، سردسته حمله کنندگان به محموله با خالی کردن 123 صندوق از 189 جعبه مملو از الماس ها ، به ارزش 100 میلیون دلار سرقت را انجام می دهد. این الماس ها هرگز پیدا نشدند.

3. دزدی بانک متحده کالیفرنیا


گروهی به سرکردگی آمیل دینسیو اقدام به این دزدی کردند. آن ها گاو صندوق این بانک را کاملا خالی کرده و بدین ترتیب 30 میلیون دلار را به سرقت بردند. شاید در مقایسه با سایر مبالغی که در این لیست ذکر شده است، 30 میلیون دلار در نظر اول کم به نظر برسد اما اگر بدانید که این دزدی در سال 1972 صورت گرفته است، آنگاه خواهید دانست که این مبلغ در زمان خود بسیار ارزشمند تر از 100 میلیون دلار بوده است.

4. سرقت مسلحانه فرودگاه سپال


هدف این دزدی، سرقت مقدار زیادی الماس بوده است که با ثبت بزرگترین دزدی الماس و جواهرات به نام خود، به ارزش 118 میلیون دلار همراه بوده است. برخلاف سایر سرقت ها که بسیار برنامه ریزی شده بوده این دزدی تنها با تهدید اسلحه، درگیری و در نهایت ربایش انجام شده است.

5. بریتیش بنک در خاورمیانه


در سال 1970، یک گروه تروریستی به نام "پی ال او" به جهت نیاز مالی تصمیم به سرقت از چند بانک گرفتند که بزرگترین آن از بانک بریتیش بنک خاورمیانه بود. در این سرقت 25 میلیون دلار پول نقد، دلار و سهام به سرقت رفت که معادل ارزش 100میلیون دلار امروز است.

6. صندوق امانات نایتس بریج


والریو ویس دزد مشهوری بود که از ایتالیا به انگلیس نقل مکان می کند و تصمیم می گیرد به فعالیت خود ادامه دهد. وی در کنار گروهش به صندوق امانات بانک نایتس بریج دستبرد زد و 174 میلیون دلار را به سرقت برد. در واقع کل مقادیر موجود در صندوق ها را خالی کرد. هر چند وی در بازگشت مجدد خود به انگلیس برای خرید و تحویل گرفتن ماشین فراری اش دستگیر شد و به 20 سال زندان محکوم گردید. او را در سال 2000 به قتل رساندند.

7. سرقت بانک بغداد


این سرقت در سال 2007 توسط سه نگهبان از نگهبان های خود بانک صورت گرفته است. آنها که به نظر می رسید توسط گروهکی نظامی حمایت می شدند طی برنامه ای 282 میلیون دلار از بانک بغداد را به سرقت بردند. هرگز این پول پیدا نشد و رسانه های عراق نیز پوشش مناسبی به این خبر ندادند و موضوع در هاله ای از ابهام فرو رفت و فراموش شد.

8. موزه بوستن

دو مرد که خود را به مسئولین امنیتی موزه معرفی می کنند تحت این عنوان که یک بازرسی معمولی خواهند داشت، طی 81 دقیقه ای که در اختیار داشتند، 12 تابلوی نفیس نقاشی را به ارزش 300 میلیون دلار به سرقت می برند. این سرقت 20 سال پیش انجام شده است.

9. سرقت اوراق بهادر


در اواخر تابستان سال 1990 شخصی که پیک اوراق بهادار در وجه حامل بود، مورد سرقت قرار می گیرد. فردی که دست به این سرقت زده است بسیار خوش شانس بوده است زیرا این اوراق بهادر به ارزش 292 میلیون پوند در زمان خود ارزش داشت و همانند پول نقد در دستان این دزد خوش شانس قرار می گیرد.

10. بانک مرکزی عراق


صدام حسین همیشه به این تصور بود که بانک مرکزی عراق متعلق به او است و او اجازه دارد به هر میزانی که می خواهد از آن برداشت کند. بدین ترتیب او 1 میلیارد دلار از بانک مرکزی به حساب پسرش واریز می کند. البته مدتی بعد از حکومتش سرنگون و دستگیر و اعدام شد.

هیچ نظری موجود نیست: