میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

چهارشنبه

اظهار نظر خاتمی درباره نتایج انقلاب بعد از سی سال


خاتمی : اکنون پس از گذشت 30 سال از عمر انقلاب تا چه حد به آن دست يافته‌ايم؟
نواندیش: جمعي از اصلاح‌طلبان استان يزد با حجت‌الاسلام والسملمين سيدمحمد خاتمي ديدار کردند.
در اين ديدار، سيدمحمد خاتمي، در پاسخ به اين پرسش که آيا در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده كانديدا مي‌شود يا خير؟ اظهاركرد : گرچه تقريبا برايم روشن است که چه تصميمي خواهم گرفت، ولي بايد منتظر آينده بود.
وي افزود: بايد شرايط را بررسي کنيم و ببينيم با حفظ اصول و موازيني که به آن پايبنديم و مصلحت کشور و مردم در آن است، چه بايد کرد؟
رييس‌جمهور سابق كشورمان در بخش ديگري از سخنانش به اعلام نوع حکومت کشورمان در سال 57 توسط حضرت امام اشاره کرد و افزود : امام با آگاهي و عنايت ويژه، بر نظام جمهوري اسلامي تاکيد داشتند.
رييس موسسه بين‌المللي فرهنگ‌ها و تمدن‌ها هم‌چنين به ارزيابي عملکرد 30 ساله نظام پرداخت و گفت : بايد بررسي شود آن چه مردم در سال 58 به آن راي دادند و امام هم به آن متمايل بودند، چه بود و اکنون پس از گذشت 30 سال از عمر انقلاب تا چه حد به آن دست يافته‌ايم؟
سيدمحد خاتمي هم‌چنين به موضوع سند چشم‌انداز اشاره کرد و افزود : از افتخارات بنده در دوران رياست‌جمهوري، تدوين سند چشم‌انداز 20 ساله کشورمان است که با در نظر گرفتن تهديدها، فرصت‌ها و ظرفيت‌هاي نظام تدوين شده و پس از بررسي در مجمع تشخيص مصلحت نظام و اعمال نظر رهبري به عنوان نقشه راه کشور و جامعه مورد تاييد قرار گرفته است.
وي با بيان اين اعتقاد كه « متاسفم که بگويم با وضعيت کنوني دستيابي به هدفهاي سند چشم‌انداز ميسر نيست» ادامه داد : بايد سياستي در پيش گرفته شود تا حداقل از امروزمان كه عقب هستيم، عقب‌تر نيفتيم و در اين راستا بايد از همه ظرفيت‌ها استفاده کنيم.
رييس‌جمهور سابق کشورمان هم‌چنين به قدمت قانون اساسي در کشور اشاره و با اشاره به قانون اساسي جمهوري اسلامي تاکيد کرد که اصل 56 قانون اساسي اصل مهم اين قانون است و بر اساس اين اصل است که جمهوريت نظام شکل گرفته و همانطور که در اصل 56 آمده است، سرنوشت مردم در اختيار خودشان است و اين اختيار را خداوند به مردم داده است.
سيد محمد خاتمي در پايان با اشاره به آن چه آن را كم‌رنگ نشان دادن اهميت راي مردم از سوي برخي دستگاه‌ها و افراد خواند، اظهار كرد: امام اهل دروغ نبود، چگونه ممکن است ايشان با طرح موضوع جمهوريت نظام، خواسته باشند جهانيان را فريب دهد؟
وي افزود : مساله اهميت راي مردم را بايد همه نظام و شخصيت‌هايي که قدرت دارند باور کنند و بايد از اين مساله دفاع کرد.

هیچ نظری موجود نیست: