میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

پنجشنبه

ميرحسين موسوي درجمع اقشار مختلف مردم تبريز


ميرحسين موسوي درجمع اقشار مختلف مردم تبريز در ورزشگاه تختي اين شهر در سخناني به زبان تركي قول داد اصول ۱۵، ۱۹ و ۱۲ قانون اساسي را اجرا و به مسائل اقليت‌ها و زبان‌هاي مختلف در كشور توجه كند. به گزارش خبرنگار ايسنا، موسوي كه سخنراني‌اش به زبان تركي با استقبال حاضران در ورزشگاه تختي مواجه شده بود، خطاب به آنها ادامه داد:« شما هميشه در برابر ظلم و ديكتاتوري ايستادگي كرده‌ايد. آذربايجان و به ويژه تبريز فرهنگ‌پرور و هنرپروراند كه استاد شهريار يك نمونه از اين است؛ آذربايجان مهد علما، دانشمندان و انسان‌ها بزرگي مانند علامه جعفري، علامه اميني، علامه طباطبايي و شهيدان قاضي و مدني است
ميرحسين موسوي همچنين به انتقاد ازانحلال سازمان مديريت‌وبرنامه‌ريزي و برخي شوراهاي تصميم‌گيري و همچنين تورم ۲۵ درصدي پرداخت.
ميرحسين موسوي درادامه از آنچه بي‌برنامگي براي استفاده از ظرفيت‌هاي آذربايجان مي‌ناميد انتقاد كرد و گفت:« مرحوم عالي‌نسب كه فرزند همين آذربايجان بود گفته بود سرنوشت ايران فقر نيست. اين حرف يعني اگر با وجود اين همه سرمايه‌ها فقر داريم،ضعف از ماست و سرنوشت ما اين نيست.»
موسوي گفت:«‌ سرانه توليد ناخالص ملي در آذربايجان در سالهاي گذشته كاهش يافته و اين استان فقيرتر شده كه و اين وضع بايد عوض شود، چراكه هر نوع سرمايه‌گذاري دراين استان نه تنها براي آذربايجان، بلكه براي كل كشور نتيجه مثبت دارد.»
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه به ظرفيت‌هاي آذربايجان براي توسعه در عرصه‌هاي مختلف اشاره كرد و با اشاره به اينكه آذربايجان زماني مركز تجارت و اقتصاد و محل اتصال ايران با جهان بوده و بازار تبريز بزرگترين بازار سرپوشيده جهان است، بر لزوم توجه ويژه به اين بخش از كشورمان تاكيد كرد و گفت كه آذربايجان بايد نقش سرنوشت‌سازش را در سطح ملي احيا كند.
ميرحسين موسوي در ادامه سخنان خود را به زبان فارسي اينگونه ادامه داد:«‌ سرنوشت آذربايجان يعني سرنوشت ايران؛ هميشه همين بوده است و الان نيز چنين است. سرنوشت آذربايجان و سرنوشت كل ايران از هم جدايي ندارد. در روزهاي حساس انقلاب نيز ايستادگي شما بارها مملكت را نجات داده است.»
موسوي خطاب به مردم تبريز خاطرنشان كرد:« امروز دوران حساس و سرنوشت‌سازي فرا رسيده و تصميم شما در سطح ملي تعيين كننده و تاثيرگذار است. آذربايجان هميشه از آزمون‌ها سربلند بيرون ‌آمده است و اينكه رهبر معظم انقلاب گفته‌اند آذربايجان سر ايران است گواهي بر اين است.»
ميرحسين موسوي گفت:« ما مي‌توانيم، مردم تبريز و آذربايجان مي‌توانند و مردم در كل كشور مي‌توانند با كمك هم مشكلات را حل كنند.اگر از سرمايه‌هاي اجتماعي كشور به خوبي استفاده كنيم و سهم زنان و مردان را بشناسيم، مي‌توانيم.»
موسوي ادامه داد:«‌ اينجا شهر قهرمانان و سرداران بزرگي است؛ قهرمانان بزرگ انقلاب مشروطه ، محمد خياباني و ستارخان شاهد اين سخن هستند كه آذربايجان هميشه در برابر ديكتاتوري ايستاده است؛ انقلاب و ۲۲ بهمن نيز شاهد است كه آذربايجان مركز غيرت است؛ خاطرات لشكر عاشورا و باكري‌ها نيز گواهي ديگر براين حقيقت است؛ پس زنده باد آذربايجان.»

هیچ نظری موجود نیست: