میزان رای ملت است **** امام -

بیایید سوم شهریور را بخاطر ایستادگی و شهادت سه سرباز سرافراز ایرانی ، در مقابل قوای تا بن دندان مسلح روس در سوم شهریور 1320 "روز جلفا " نام گذاری نماییم

یکشنبه

برترین جایزه مدنی آمریکا بر گردن هاوکینگ آویخته شد


استنفان هاوکینگ فیزیکدان و استاد دانشگاه کمبریج بالاترین جایزه مدنی ایالات متحده یعنی مدال آزادی ریاست جمهوری را از باراک اوباما دریافت کرد..

به گزارش خبرگزاری مهر، باراک اوباما در مراسمی که مدال آزادی را به گردن هاوکینگ آویخت به شوخی بیان کرد حتی به صورت آزمایشی هیچ تلاشی برای شرح تحقیقات این دانشمند بزرگ و کیهان شناس انگلیسی نخواهد کرد.

پروفسور هاوکینگ که به دلیل اختلالات نرونی از فلج کامل بدن رنج می برد در کنار افرادی از قبیل بیلی ژان کینگ تنیسور سابق، دزموند توتو برنده نوبل صلح در سال 84، سیدنی پواتیه هنرپیشه و مری رابینسون رئیس جمهور سابق ایرلند و نماینده حقوق بشر سازمان ملل مدال آزادی را از باراک اوباما دریافت کرد.

اوباما طی سخنرانی در این مراسم هاوکینگ و دیگر افراد دریافت کننده مدال را مردان و زنان شگفت انگیز و عاملان تغییرات خواند که به انسانها یادآوری کرده اند دستیابی به بهترینها فرای توانایی های بشر نبوده و امید و عدالت را می توان در گوشه های فراموش شده ای از جهان به دست آورد.


همچنین اوباما درباره شخص هاوکینگ که پس از انتشار کتاب "تاریخچه ای کوتاه از زمان" به شهرت جهانی رسید گفت: "این مرد از روی ویلچر خود ما را به دورترین و شگفت انگیزترین نقاط کائنات هدایت کرده و با تشویق تصورات انسان، نیروی روح بشر را نمایان ساخته است."


بر اساس گزارش تلگراف، اهدای مدال آزادی رئیس جمهوری در سال 1945 توسط هری ترومن رئیس جمهور وقت آن زمان به منظور شناسایی و تقدیر تلاشهای مدنی در طول جنگ جهانی دوم پایه گذاری شد و در سال 1963 توسط جان کندی احیا شد.

هیچ نظری موجود نیست: